Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38505
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Σύρμα, Παρασκευή Ιωάννα | el |
dc.date.accessioned | 2024-11-04T10:28:55Z | - |
dc.date.available | 2024-11-04T10:28:55Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38505 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18210 | - |
dc.rights | Default License | - |
dc.subject | Συνεργασία σχολείου - οικογένειας | el |
dc.subject | Παιδιά με αναπηρίες | el |
dc.title | Συνεργασία σχολείου - οικογένειας στο νηπιαγωγείο ως επιδραστικός παράγοντας της απόδοσης των παιδιών με αναπηρία. | el |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Ειδική Αγωγή | el |
heal.dateAvailable | 2024-11-04T10:29:55Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2024-09 | - |
heal.abstract | Το σχολείο είναι ένας από τους σημαντικότερους φορείς κοινωνικοποίησης, σύμφωνα με τους κοινωνιολόγους (Γαλανάκη, 1997). Πέρα από το σπίτι, το παιδί περνάει τις περισσότερες ώρες της ημέρας του στο σχολείο. Τα παιδιά με αναπηρία, έχοντας περισσότερες ανάγκες από τα τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά, δικαιούνται να έχουν στην τάξη τους εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής, έτσι ώστε μα διασφαλιστεί πως υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες για την αποτελεσματική τους μάθηση (Zoniou-Sideri, Deropoulou-Derou, Karagianni & Spandagou, 2006: 285). Ένα πολύ σημαντικό θέμα στη σχολική καθημερινότητα έχει να κάνει με την επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τους γονείς. Οι γονείς έρχονται καθημερινά σε επαφή με τους εκπαιδευτικούς του παιδιού κατά την παράδοση και παραλαβή του παιδιού. Ωστόσο, πολλές φορές η επικοινωνία τους περιορίζεται σε αυτή την επαφή. Η τακτική και αποτελεσματική επικοινωνία και συνεργασία των δύο πλευρών όμως, φαίνεται να έχει μεγάλη σημασία και αντίκτυπο στην καθημερινότητα του παιδιού (Γκιόκα & Σάλμοντ, 2015: 374). Κυρίως στην ειδική αγωγή έχει παρατηρηθεί πως τόσο για την προσαρμογή του παιδιού με αναπηρία στο σχολείο, όσο και για την γενικότερη εξέλιξή του κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής με τους γονείς, η αποτελεσματική και συχνή επικοινωνία τους και η αλληλοϋποστήριξη (Τσιμπιδάκη, 2007). Σχετικά με την επικοινωνία γονέων και εκπαιδευτικών έχουν γίνει αρκετές έρευνες με το πέρασμα των χρόνων, κάποιες από τις οποίες θα αναφέρουμε παρακάτω. Παρατηρείται ωστόσο, μια μικρότερη ποικιλία ερευνών όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και τα παιδιά με αναπηρία. Ειδικά αν προσθέσουμε ως κριτήριο αναζήτησης και τον παράγοντα της απόδοσης των παιδιών ως επιδραστικό, οι έρευνες μειώνονται αισθητά. Με αφορμή λοιπόν όλα τα παραπάνω, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί η παρούσα έρευνα, η οποία είχε ως στόχο την διερεύνηση των αντιλήψεων γονέων παιδιών με αναπηρία και των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής για την συχνότητα και τον τρόπο επικοινωνίας μεταξύ τους, την ικανοποίηση των δυο αυτών φορέων από την συνεργασία τους, αλλά και το αν η συνεργασία τους τελικά επηρεάζει η όχι το παιδί με αναπηρία στο νηπιαγωγείο. Η εργασία αυτή χωρίζεται σε δυο μέρη. Στο πρώτο μέρος της έρευνας αυτής βρίσκεται το θεωρητικό υπόβαθρο του θέματος αυτού. Αναλύονται οι τρόποι επικοινωνίας των δυο εμπλεκόμενων ομάδων, οι παράγοντες που επηρεάζουν τη σχέση τους, τα οφέλη που αποκομίζουν παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί από την επιτυχημένη τους συνεργασία, καθώς και σχετικές έρευνες που έχουν υλοποιηθεί για το θέμα αυτό. Το δεύτερο μέρος επικεντρώνεται στο ερευνητικό κομμάτι. Εκεί αναλύεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στη συγκεκριμένη έρευνα, το δείγμα που συμμετείχε, το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε, όπως επίσης και η διαδικασία. Ακολουθεί η στατιστική ανάλυση των δεδομένων, η επεξήγηση των αποτελεσμάτων, αναφέρονται οι περιορισμοί της έρευνας, καθώς και οι εκπαιδευτικές τις προεκτάσεις. Τέλος, αναφέρονται σύντομα τα γενικά συμπεράσματα της εργασίας, ενώ ακολουθούν η βιβλιογραφία και ένα παράρτημα με το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε. | el |
heal.advisorName | Σούλης, Σπυρίδων Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Σούλης, Σπυρίδων Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Νικολάου, Σουζάνα | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 64 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. Σύρμα Παρασκευή Ιωάννα (2024).pdf | 1.25 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.