Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38443
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Μπόττης, Νικόλαος | el |
dc.contributor.author | Bottis, Nikolaos | en |
dc.date.accessioned | 2024-10-10T15:19:37Z | - |
dc.date.available | 2024-10-10T15:19:37Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38443 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | ΚΤΕΛ | el |
dc.subject | Λαϊκή Αγορά | el |
dc.subject | Περιαστικός | el |
dc.subject | Τοπίο | el |
dc.subject | Υποδομές | el |
dc.subject | Μεγαδομή | el |
dc.title | Τοπία Περιαστικών Υποδομών | el |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.secondaryTitle | πρόταση μετεγγατάστασης του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων και ανάπτυξη στεγασμένης Λαϊκής Αγοράς | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | ΚΤΕΛ | el |
heal.classification | Λαϊκή Αγορά | el |
heal.classification | Τοπίο | el |
heal.classification | Περιαστικός | el |
heal.classification | Υποδομές | el |
heal.dateAvailable | 2024-10-10T15:20:37Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολή | el |
heal.publicationDate | 2024-09 | - |
heal.abstract | Στην πόλη των Ιωαννίνων, η σταδιακή αύξηση τησ κυκλοφοριακης πυκνότητας βαραίνει τον αστικό ιστό και δημιουργεί προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρισης. Καθώς η πυκνίτητα αυτή αυξάνεται επηρεάζει τις υποδομές της πόλης. Καθιστώντας την μετάβαση απο και πρός αυτές προβληματική. Δύο υποδομές που θα επωφελούνταν απο την απομάκρυνση τους απο το επίκεντρο του αστικού ιστού, σε μια περιαστική θέση είναι Η Λαϊκή Αγορά και το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων. Η μετατόπιση αυτή στον περιαστικό ιστό συνιστά μια ευκαιρία για την επαναδιατύπωση του αρχέτυπου ενός περιαστικού ιστού. Η παρούσα διπλωματική, ευρενά την ένωση των δύο κατα τα άλλα ασύνδετων αστικών υποδομών, στην ίδια κτιριακή δομή επιχειρώντας να δημιουργήσει εναν κόμβο περιαστικού ενδιαφέροντος. Τοποθετείται στην παλια θέση των δημοτικών κήπων επιχειρώντας να διατηρήσει να ανασυντάξει και να εντάξει τον αγρό στην λαϊκή και το αντίστροφο, καθώς και να δώσει μια σταδιακή μετάβαση πρός το ΚΤΕΛ και τον πιο υπεραστικό του χαρακτήρα. Η σύνδεση αυτή αποτελεί τον κεντρικό άξονα σχεδιασμόυ, σε συνδιασμό με τις ανάγκες των εκάστοτε λειτουργιώ. Οι ανάγκες και τα ζητήματα που προκείπτούν επιλύονται με μια δομή που μοιάζει να αποτελεί μέρος του τοπίου καθώς εντάσει και εντάσεται σε αυτό. Η δομή εισάγει εναν τριμερή διαχχωρισμό που συναντάται και στις λειτουργίες του, στο δομικό του σύστημα, καθώς χρησιμοποιείται σκυρόδεμα, μέταλλο και γυαλί, για να ενισχυθεί η ιδέα την ένωσης των χρήσεων. Με καθαρές γεωμετρικές γραμμές και σαφήνεια στην οργάνωση επιχειρεί να ενταχθεί στο τοπίο που ορίζει, διαχειρίζοντας το φυσικό και τεχνητό όριο με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτελέσει ενα κέντρο, τόσο καλλιέργειας και διανομης προϊόντων, όσο και παραστικής μετακίνησης. Η λειτουργεία της Λαϊκής δημιουργεί μια άμεση μετάβαση απο τον αγρό στον πάγκο, για προιόντα και επισκέπτες, ενισχύοντας την εμπειρία της επίσκεψης. Η μετάβαση απο τον υπαίθριο αγρό στον ημιυπάιθριο χώρο της Λαϊκής, στον ανοιχτό χώρο της πλατέιας και τον καφέ, στον κλειστο χώρο του ΚΤΕΛ, αποτελει μια διαδρομή απο τον αγρό στο άστυ. Δίνοντας μια νέα προοπτική στην σχέση των δύο μέσω της σύμπτηξης αυτών σε μια δόμη η οποία στέκεται στην μετάβαση του αστικού τοπίου με το φυσικό τοπίο. και την Η πρόταση της παρούσας διπλωματικής αποτελεί μια νέα ματιά στο περιαστικό τοπίο διαχείριση αυτού. Μια δομή που επιλύσει ζητήματα αστικών υποδομών, αγροκαλλιέργειας και υπεραστικής μετακίνησης, χωρίς να αφαιρεί απο το τοπίο γύρω του. Συνιστώντας εναν κόμβο συνάντησης αστικών και υπεραστικών μετακινήσεων, παραγωγής και αγοράς οποροκηπευτικών, υπο την στέγαση ενός νέου τοπίου που εμπεριέχει τις κατα τα άλλα ασύνδετες χρήσεις του. | el |
heal.advisorName | Πάνος, Απόστολος | el |
heal.committeeMemberName | Βλάχος, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Παπαγεωργίου, Άγγελος | el |
heal.committeeMemberName | Πάνος, Απόστολος | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 35 | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΑΡΧ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μπόττης, Νικόλαος, Τοπία Περιαστικών Υποδομών.pdf | 4.83 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License