Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38410
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσόγκα, Μαρίαel
dc.date.accessioned2024-10-03T06:41:38Z-
dc.date.available2024-10-03T06:41:38Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38410-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18115-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠαιδαγωγικό κλίμαel
dc.subjectΠαιδαγωγική Φρενέel
dc.subjectΚλιματική αλλαγήel
dc.subjectΈρευνα δράσηςel
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel
dc.subjectPedagogical climateen
dc.subjectFreinet pedagogyen
dc.subjectClimate changeen
dc.subjectEnvironmental educationen
dc.title«Αλλάζουμε το Κλίμα της Τάξης μιλώντας για την Κλιματική Αλλαγή: Μια Έρευνα Δράση Βασισμένη στην Παιδαγωγική Φρενέ»el
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευση
heal.dateAvailable2024-10-03T06:42:38Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγήςel
heal.publicationDate2024-09-
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση τρόπων βελτίωσης του παιδαγωγικού κλίματος της τάξης. Πρόκειται για μια έρευνα δράση που είχε ως αφετηρία το ζήτημα της αδιαφορίας και της απάθειας που αποτυπωνόταν στα πρόσωπα των μαθητών μιας τάξης Ε' Δημοτικού αλλά και της έλλειψης φιλικών σχέσεων μεταξύ τους. Τα στοιχεία αυτά θεωρήθηκαν ενδείξεις ενός βαθύτερου προβλήματος το οποίο προσπαθήσαμε να μελετήσουμε, να κατανοήσουμε και να μετασχηματίσουμε κατά τη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς. Η έρευνα αυτή διεξάγεται σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου εφαρμόζονται πρακτικές και τεχνικές κυρίως της παιδαγωγικής Φρενέ, οι οποίες διαμορφώνουν τη βασική φιλοσοφία της λειτουργίας της τάξης. Ως κεντρικός θεματικός άξονας της έρευνας δράσης ανέκυψε η κλιματική αλλαγή και έτσι διαμορφώθηκε το τρίπτυχο παιδαγωγικό κλίμα - παιδαγωγική Φρενέ - κλιματική αλλαγή που αντιπροσωπεύει τον σκοπό, το μέσο και το περιεχόμενο της δράσης. Στο πλαίσιο της έρευνας δράσης υλοποιήθηκαν τρεις κύκλοι, ο πρώτος αφορά την ενδυνάμωση της ομάδας, ο δεύτερος επικεντρώνεται σε περιβαλλοντικές δράσεις εντός του σχολείου και ο τρίτος σε δράσεις εντός και εκτός του σχολείου. Η εξέλιξη, τα ευρήματα και οι δημιουργίες της έρευνας δείχνουν ότι η παιδαγωγική Φρενέ, όταν συνδυάζεται με την κλιματική εκπαίδευση και ευρύτερα την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στο πλαίσιο ενός συμμετοχικού ερευνητικού σχεδίου, μπορεί να έχει αξιόλογες θετικές συνέπειες στο παιδαγωγικό κλίμα της τάξης.el
heal.abstractThis thesis aims to explore ways to improve the classroom's pedagogical climate. It is an action research study that originated from the issue of indifference and apathy visible on the faces of fifth-grade students, as well as the lack of friendly relationships among them. These observations were considered indications of a deeper problem, which we sought to study, understand, and transform throughout a school year. The research is conducted in an educational environment where practices and techniques primarily from Freinet pedagogy are applied, shaping the core philosophy of the classroom's operation. Climate change emerged as the central thematic axis of this action research, leading to the formation of the triptych: pedagogical climate, Freinet pedagogy, and climate change, representing the purpose, means, and content of the action. The action research was carried out in three cycles: the first focused on group empowerment, the second on environmental actions within the school, and the third 7 on activities both inside and outside the school. The progression, findings, and outcomes of the research demonstrate that Freinet pedagogy, when combined with climate education and more broadly with Education for the Environment and Sustainability within a participatory research framework, can have significant positive effects on the classroom's pedagogical climate.en
heal.advisorNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜαυρίδης, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΛιακοπούλου, Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages219 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Τσόγκα Μαρία (2024).pdf12.1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons