Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38408
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔασούλα, Μαρία-Ελένηel
dc.date.accessioned2024-10-02T07:19:31Z-
dc.date.available2024-10-02T07:19:31Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38408-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18113-
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΑποτελεσματικός/ή εκπαιδευτικόςel
dc.subjectΑπόψεις μελλοντικών εκπαιδευτικώνel
dc.subjectEffective educatoren
dc.subjectFuture educatorsen
dc.titleΤο προφίλ του/της αποτελεσματικού/ής εκπαιδευτικού: Απόψεις μελλοντικών εκπαιδευτικών.el
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2024-10-02T07:20:31Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2024-09-
heal.abstractΠερίληψη Η παρούσα εργασία είχε ως βασικό σκοπό να εξετάσει το προφίλ του/της αποτελεσματικού/ής εκπαιδευτικού μέσα από τις απόψεις των τεταρτοετών φοιτητών/φοιτητριών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το πρώτο μέρος της εργασίας αναφέρεται στις θεωρητικές προσεγγίσεις της εργασίας, ενώ το δεύτερο μέρος αφορά την εμπειρική προσέγγιση αυτής. Αρχικά, επιχειρήθηκε η εννοιολογική οριοθέτηση της αποτελεσματικότητας ευρύτερα, αλλά και πιο ειδικά η διασαφήνιση του όρου της σχολικής αποτελεσματικότητας, καθώς και τα μοντέλα που εφαρμόζονται έως σήμερα, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί από τους θεωρητικούς. Στο επόμενο σημείο, στο οποίο εστίασε η εργασία, ήταν οι παράγοντες, που επιδρούν στη λειτουργία του σχολείου και οι οποίοι καθορίζουν αν ένα σχολείο θα χαρακτηριστεί «αποτελεσματικό» ή όχι. Βασικό στοιχείο ενός σχολείου αποτελεί φυσικά ο/η αποτελεσματικός/ή εκπαιδευτικός και τα χαρακτηριστικά, που διαθέτει, το προφίλ, που δείχνει, και ο ρόλος που διαδραματίζει στο σχολείο, τα οποία και διερευνήθηκαν εκτενώς. Επίσης, τονίστηκαν οι αρχές, που θα πρέπει να διέπουν μία διδασκαλία, προκειμένου αυτή να χαρακτηριστεί αποτελεσματική. Τέλος, έγινε αναφορά στην αποτελεσματική εκπαιδευτική ηγεσία και διεύθυνση του σχολείου, αλλά και πιο γενικά στο αποτελεσματικό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Τα παραπάνω θεματικά πεδία αποτέλεσαν τα θεμέλια της συγκεκριμένης εργασίας, καθώς αποτελούν και βασικούς πυλώνες, ώστε να χαρακτηριστεί μία σχολική μονάδα ως αποτελεσματική. Στη συνέχεια, για την εμπειρική προσέγγιση της έρευνας επιλέχθηκε ένας συνδυασμός μεταξύ ποσοτικής, αλλά και ποιοτικής έρευνας. Αρχικά, αφού σχεδιάστηκε το ερευνητικό εργαλείο του ερωτηματολογίου και έγινε η πιλοτική εφαρμογή του, με τη μέθοδο της χιονοστιβάδας χορηγήθηκε μέσω ηλεκτρονικής μορφής στους/στις τεταρτοετείς φοιτητές/τριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης αλλά και του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, για να διερευνηθούν οι απόψεις τους σχετικά με το θέμα της σχολικής αποτελεσματικότητας. Έπειτα, τα δεδομένα, που συλλέχθηκαν, επεξεργάστηκαν με τη βοήθεια του στατιστικού προγράμματος SPSS και παρουσιάστηκαν με τη μορφή γραφημάτων. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε να δίνεται μεγάλη έμφαση στα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ενός/μίας εκπαιδευτικού, όπως είναι το χιούμορ και η αγάπη για τα παιδιά, προκειμένου να χαρακτηριστεί αποτελεσματικός/ή. Ακολούθως, με σκόπιμη δειγματοληψία πάρθηκαν δέκα συνεντεύξεις από τους/τις φοιτητές/τριες των τμημάτων του Παιδαγωγικού και της Φιλολογίας, ώστε να εξεταστεί το ζήτημα της αποτελεσματικότητας του/της εκπαιδευτικού σε μεγαλύτερο βάθος. Από την ερμηνεία των απαντήσεων στις συνεντεύξεις διαπιστώθηκε ότι αποτελεσματικοί εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι/ες, που ενδιαφέρονται για τους/τις μαθητές/τριες πραγματικά και τους/τις στηρίζουν. Στα συμπεράσματα της εργασίας συμπεριλήφθηκε η μελέτη στις απόψεις, που παρουσίασαν οι φοιτητές/τριες του Παιδαγωγικού Τμήματος και του Τμήματος Φιλολογίας. Τελικός σκοπός ήταν μέσα από τον συνδυασμό της θεωρίας και της έρευνας να αποτυπωθούν οι απόψεις των φοιτητών και φοιτητριών για το προφίλ ενός/μίας αποτελεσματικού/ής εκπαιδευτικού και να εντοπιστούν σημεία σύγκλισης και απόκλισης, τα οποία και υπήρχαν. Λέξεις- κλειδιά: Αποτελεσματικότητα, Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός, Μελλοντικοί εκπαιδευτικοί, Αποτελεσματικό Σχολείοel
heal.abstractThis work aimed to investigate the profile of an effective educator based on the perspectives of fourth-year students from the Department of Primary Education and the Department of Philology at the University of Ioannina. The first part focused on the theoretical approaches of the work, while the second part pertained to its empirical approach. Initially, an attempt was made to conceptually define effectiveness broadly and specifically to clarify the term "effective school." Additionally, school effectiveness models that have been developed by theorists to date were presented. Another focus of the work was on the factors influencing school operation that determine whether a school will be deemed "effective" or not. The characteristics of an effective educator, the profile exhibited, and the role played in the school were extensively explored. Moreover, the principles that should govern teaching to be deemed effective were highlighted. Finally, reference was made to effective educational leadership and management of the school, as well as to the effective educational environment in general. These thematic areas formed the foundation of this study and were essential pillars for characterizing a school unit as effective. For the empirical approach of the research, a combination of quantitative and qualitative research methods was chosen. Following the design of the research tool, the questionnaire was pilot-tested, and then administered electronically to fourth-year students of the Department of Primary Education and Philology at the University of Ioannina to explore their views on the topic of school effectiveness. Subsequently, the collected data were processed using the statistical program SPSS and further analyzed. The research results emphasized key personality traits of educators, such as humor and love for children, which contribute to being considered effective. Additionally, ten interviews were conducted with students from the Department of Primary Education and Philology to delve deeper into the issue of educator effectiveness and gain more insights. The interpretation of responses from the interviews revealed that effective educators are those truly interested in their students. The conclusions of the study included the analysis of the views presented by students of both Departments. The goal was to combine theory and research to capture the perspectives of students on the profile of an effective educator and identify points of convergence and divergence, which were indeed present.en
heal.advisorNameΤαμίσογλου, Χρύσαel
heal.committeeMemberNameΛιακοπούλου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάννα-Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages170 σ.el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΔΑΣΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΕΛΕΝΗ.docx1.42 MBMicrosoft Word XMLView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons