Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38331
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπαλτά, Κυριακήel
dc.date.accessioned2024-09-02T07:41:56Z-
dc.date.available2024-09-02T07:41:56Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38331-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18037-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΘεματικές Πύλες Βιβλιοθηκώνel
dc.subjectΑξιολόγηση Υπηρεσιών Πληροφόρησηςel
dc.subjectΘΥΡΑel
dc.titleΑξιολόγηση της θεματικής πύλης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΘΥΡΑ)el
dc.typeconferenceItem
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.dateAvailable2024-09-02T07:42:56Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2008-09-25-
heal.bibliographicCitationΜπαλτά, Κ. (2008) Αξιολόγηση της θεματικής πύλης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΘΥΡΑ). In 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Π.Ι. Retrieved from http://17conf.lib.uoi.gr/index.php/en/1i-imera.htmlel
heal.abstractΗ εισαγωγή των νέων Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση άλλαξε σημαντικά τη μορφή και τη λειτουργία της. Με την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών αναπτύχθηκε και αναπτύσσεται ακόμα η ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ειδικά στα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Συνεπακόλουθα, και οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, που παραδοσιακά είχαν και έχουν κρίσιμο ρόλο στη μάθηση και στην εκπαίδευση, τείνουν να προσαρμόζουν τις λειτουργίες και τις υπηρεσίες τους με τρόπο τέτοιο ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες διαφορετικών κοινοτήτων χρηστών οι οποίοι πολλές φορές βρίσκονται σε απομακρυσμένους φυσικούς χώρους. Καλούνται πλέον, όχι μόνο να υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και να συμμετέχουν σε αυτή, παράγοντας εκπαιδευτικό υλικό το οποίο και αξιολογούν, λειτουργώντας συμπληρωματικά στους εκπαιδευτές και παρέχοντας δυνατότητες επιμόρφωσης και καθοδήγησης στο κοινό τους. Όλα τα παραπάνω δημιούργησαν νέα δεδομένα για τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες ωθώντας τες να διαφοροποιήσουν το ρόλο τους, να επεκτείνουν τις υπηρεσίες τους και πρωτίστως να αναπτύξουν τέτοιου τύπου ηλεκτρονικές υπηρεσίες και εργαλεία για την παροχή πληροφοριών τα οποία θα τις καθιστούσαν ισότιμους συμμέτοχους στην παρεχόμενη εκπαίδευση στα πλαίσια του ιδρύματος στο οποίο λειτουργούν. Η βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο πλαίσια της χρηματοδότησης που έλαβε από το Γ ΚΠΣ, έργο «Πλοηγίς: Από την Πληροφορία στη Γνώση», έχει αναπτύξει μια σειρά υπηρεσιών και εργαλείων παροχής πληροφόρησης τα οποία προσφέρει στους χρήστες της για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτησή τους. Ανάμεσα σε αυτά αναπτύχθηκε η Θύρα, η Θεματική Πύλη της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Η τελική δημοσίευση της Θύρας έγινε τον Ιανουάριο του 2007 και περιελάμβανε αρχικά 311 συνδρομητικές και ελεύθερα προσβάσιμες βάσεις δεδομένων. Ο αριθμός των πηγών αυτών ανήλθε στις 453 τον Ιανουάριο του 2008 και το σύνολο του υλικού και αποτελείται πλέον εκτός από βάσεις δεδομένων και από άλλες μορφές ηλεκτρονικού υλικού παροχής πληροφόρησης, όπως συλλογές διαθετών ηλεκτρονικών περιοδικών, ηλεκτρονικά βιβλία, ιστοσελίδες φορέων και οργανισμών. Το νέο υλικό πληροί τα κριτήρια επιλογής και ένταξης υλικού όπως αυτά είχαν τεθεί κατά το σχεδιασμό του έργου. Στη φάση του σχεδιασμού της Θύρας, αναπτύχθηκε εργαλείο τήρησης στατιστικών στοιχείων για τη χρήση της μέσω του Google analytics. Το εργαλείο αυτό, θα καθιστούσε δυνατή την καταγραφή της ποσοτικής χρήσης της, για την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικών με την αποδοτικότητά της σε επίπεδο ποσοτικών στοιχείων (στην παρούσα ανακοίνωση παρουσιάζονται ποσοτικές μετρήσεις από τον Ιανουάριο του 2007 έως το Μάρτιο του 2008). Η εκπαίδευση στη χρήση της Θύρας αποτελεί μέρος του προγράμματος Πληροφοριακής Παιδείας που έχει αναπτύξει η βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Με τη χρήση σύντομου ερωτηματολογίου οι εκπαιδευόμενοι αξιολόγησαν, από τον Ιανουάριο του 2007 έως το Μάρτιο του 2008, τη Θύρα ως προς κάποια ποιοτικά χαρακτηριστικά της δίνοντας τη δυνατότητα στην ομάδα σχεδίασης της να συλλέξει στοιχεία σχετικά την ποιοτική απόδοση του. Η τελική επεξεργασία τόσο των ποσοτικών όσο και των ποιοτικών μετρήσεων που αφορούν στη χρήση του εργαλείου ανέδειξαν δύο σημαντικούς άξονες σχολιασμού: α) τα πολύ υψηλά ποσοστά χρήσης του και β) τις βελτιώσεις τις οποίες θα επιθυμούσαν οι χρήστες του σε κάποια από τα βιβλιοθηκονομικά στοιχεία του σχεδιασμού του.el
heal.abstractThe implementation of new information and communication technologies change radically the form of educa tion and the ways for its provision. Traditionally academic libraries possessed and still have a significant role into the educational setting, especially in higher education institutions. Nowadays they tend to adjust their functions and services in the new educational environment to meet their customers’ needs who in many cases are located in different physical spaces other than the academic library’s facilities. The academic libraries today aim not only to support the educational procedure but also to be a significant part of it by producing, and assessing educational material and by providing continuous learning opportuni ties and guidance to its customers. All these factors have created a whole new situation for the academic libraries and forced them to expand their functions but above all to develop new electronic services and tools for information provision which will render them as equal partners in the educational procedure within the institution they operate. The University of Macedonia Library received founding under the 2nd and 3rd Operational Programme for Education and Initial Vocational Training under which it developed a series of services and tools. One of those was its Subject Gateway, Thira. Thira was initially published in January 2007 containing 311 databases. Until March 2008 it contained 453 electronic resources such as databases, electronic journals collections, e-books collections and other elec tronic sources of information selected under the selection criteria stated at its initial design face. One of the project’s basic parts was the development of a statistical analysis tool to assess its usage in terms of quantity. The tool was created by using Google analytics. (paper represents quantitative data for January 2007 - March 2008). Thira consists a part of the Library’s Information Literacy program. By using a short questionnaire students assessed some of Thira’s characteristics in order to provide to the tool’s designers some qualitative data about its performance. The final process of the data (quantitative and qualitative) gathered revealed two main pylons for study and analysis: a) the tool’s usage statistics and b) the changes customers proposed in some of its basic biblio graphic parts.en
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.conferenceName17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:2η Ημέρα (17ο ΠΣΑΒ - 25/9/2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
b6.2.Mpalta-presentation.pdf669.42 kBAdobe PDFView/Open
b6.2.Mpalta-text.pdf488.62 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons