Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38329
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣιούλα, Αγνήel
dc.contributor.authorΓαρουφάλλου, Εμμανουήλ Π.el
dc.date.accessioned2024-09-02T07:15:54Z-
dc.date.available2024-09-02T07:15:54Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38329-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18035-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕπιμόρφωση προσωπικού Βιβλιοθηκώνel
dc.subjectΣυνεχής επαγγελματική επιμόρφωσηel
dc.subjectΜέθοδοι αξιολόγησης επιμορφωτικών προγραμμάτωνel
dc.subjectΑνασχεδιασμός επιμορφωτικών προγραμμάτωνel
dc.titleΈρευνα για την επιμόρφωση των εργαζομένων στις Βιβλιοθήκες των ΤΕΙ και προτάσεις εσωτερικής αξιολόγησης και βελτιστοποίησης των επιμορφωτικών προγραμμάτων-
dc.typeconferenceItem-
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.dateAvailable2024-09-02T07:16:54Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2008-09-25-
heal.bibliographicCitationΣιούλα, Α., Γαρουφάλλου, Ε. (2008) Έρευνα για την Επιμόρφωση των Εργαζομένων στις Βιβλιοθήκες των ΤΕΙ και προτάσεις Εσωτερικής Αξιολόγησης και Βελτιστοποίησης των Επιμορφωτικών Προγραμμάτων. In 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Π.Ι. Retrieved from http://17conf.lib.uoi.gr/index.php/en/1i-imera.htmlel
heal.abstractΟι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες, τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, έχουν αναπτυχθεί με αλματώδεις ρυθμούς στην παροχή νέων υπηρεσιών και την ανάπτυξη κι εξέλιξη των ήδη υπαρχόντων. Αν δούμε τις Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες υπό το πρίσμα της συστημικής προσέγγισης της Διοικητικής επιστήμης, τότε κάθε μια από αυτές θεωρείται ένα ανοικτό σύστημα, δηλαδή ένα σύνολο στοιχείων - παραγωγικών πόρων (ανθρώπινοι, οικονομικοί, τεχνολογικοί, φυσικοί) που βρίσκονται σε μια δυναμική αλληλεξάρτηση μεταξύ τους και μεταξύ των στοιχείων του εξωτερικού περιβάλλοντος. Για να επιτευχθούν οι στόχοι ενός τέτοιου ανοιχτού συστήματος – μιας Βιβλιοθήκης - πρέπει να συνεργαστούν τα στοιχεία του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος, προκειμένου το παραγόμενο αποτέλεσμα να είναι αυτό που επιδιώκεται. Η εξέλιξη και η διαρκής ανάπτυξη των ουσιαστικότερων παραγωγικών πόρων, των Ανθρώπων, που προσφέρουν συνεχώς ή και δημιουργούν νέες υπηρεσίες και κρατούν το σύστημα σε πλήρη αρμονία με το περιβάλλον και σε διαρκή κίνηση, είναι κεφαλαιώδους σημασίας. Η έννοια της Συνεχούς Επαγγελματικής Επιμόρφωσης των εργαζομένων στις Βιβλιοθήκες αφορά στην ανάπτυξη των επαγγελματικών ικανοτήτων και στη διαρκή εξέλιξη και συντήρηση των εξειδικευμένων εκείνων δεξιοτήτων, που χρειάζεται ο επαγγελματίας βιβλιοθηκονόμος ώστε να μπορεί να αντιμετωπίζει με επιτυχία συγκεκριμένα (γνωστά ή νεο-αναδυόμενα) καθήκοντα σε καθορισμένες θέσεις εργασίας. Η ανακοίνωση αυτή θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα μιας έρευνας που έγινε το 2006-7 στις βιβλιοθήκες των ΤΕΙ. Καταγράφει την άποψη των εργαζομένων αναφορικά με το τι είναι επιμόρφωση, διερευνά την ύπαρξη και τη φύση της επιμόρφωσης που παρέχετε και σχηματοποιεί τα ποσοτικά αποτελέσματα αυτής. Ως κύριο μέσο συλλογής των πληροφοριών, για την απεικόνιση και αξιολόγηση της παρεχόμενης επιμόρφωσης των εργαζομένων στις βιβλιοθήκες, χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο το οποίο διανεμήθηκε ηλεκτρονικά σε όλα τα στελέχη των βιβλιοθηκών των δεκαπέντε (15) ΤΕΙ της χώρας. Το βασικότερο πρόβλημα μιας εμπειρικής έρευνας, αναφορικά με την προσλαμβανόμενη επιμόρφωση εργαζομένων, είναι η διερεύνηση της ύπαρξης θετικών αλλαγών που προκάλεσε η επιμόρφωση στο επίπεδο των δεξιοτήτων και της επαγγελματικής κατάρτισης των εργαζομένων. Έτσι, δεν γίνεται αξιολόγηση της επιμόρφωσης μέσω πειραματικών μοντέλων, αλλά καταγραφή των ποσοτικών αποτελεσμάτων της και αξιολόγηση του γνωσιακού επιπέδου και των νέων δεξιοτήτων τους. Επίσης, σχολιάζεται το σύστημα της παρεχόμενης επιμόρφωσης και κατάρτισης όσον αφορά στην ορθή εφαρμογή του, η στάση που κρατά το προσωπικό αναφορικά με τον ενστερνισμό των γνώσεων που παρέχονται και η αποδοχή που τυγχάνουν τα προγράμματα εκπαίδευσης από τη διοίκηση του κάθε Ιδρύματος. Τέλος, προτείνονται μοντέλα και τρόποι Εσωτερικής Αξιολόγησης των Επιμορφωτικών Προγραμμάτων ώστε να βελτιώνονται μέσα από διαδικασίες αυτοελέγχου και ανασχεδιασμού. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν, μεταξύ άλλων, ότι υπάρχει ανάγκη αξιολόγησης των προγραμμάτων εκπαίδευσης και συνέχειας/ανάπτυξης της προσλαμβανόμενης επιμόρφωση των στελεχών των βιβλιοθηκών, για να μπορούν να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στις προκλήσεις της νέας ψηφιακής εποχής. Επίσης, περίπου το 45% των βιβλιοθηκονόμων πιστεύει ότι η Διοίκηση των ΤΕΙ ενδιαφέρεται ελάχιστα για την επιμόρφωση του προσωπικού των Βιβλιοθηκών, και ίδιο ποσοστό θεωρεί ότι η Διοίκηση εκτιμά και αξιοποιεί ελάχιστα τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις του προσωπικού. Ακόμη, διαφαίνεται η σύγχυση αναφορικά με τα συνέδρια και τις ημερίδες, που από πολλούς θεωρούνται επιμόρφωση παρόλο που στην πραγματικότητα είναι ενημερωτικές προσεγγίσεις θεματικών τομέων.el
heal.abstractThe provision and development of new services in the academic libraries have grown rapidly in the last fifteen years. If we look at the Academic Libraries in the light of the systemic approach of Management Science, then each one of them is considered an open system, namely a range of elements - productive resources (human, economic, technological, and natural) that are in a dynamic interdependence between them and between the external environment. To achieve the goals of such an open system – like a library - the elements of the internal and external envi ronment should collaborate in order the resulting outcome to be what is being sought. The continuous professional development of library staff relates to the development of vocational skills and the ongoing development and maintenance of those specialized skills, that a professional librarian needs to acquire in order to be able to overcome difficulties in everyday working life, to deal successfully with complex tasks and to assist in the further development of the library. The training of library staff is of paramount importance for each library. This paper will present the results of a survey carried out in 2006- 7 in the libraries of Technological Educa tional Institutions (TEI). It will present the views of academic library staff concerning issues of continuous professional development. The questionnaire was the main tool of collecting data, that was distributed elec tronically to all the staff of fifteen TEIs of the country. The survey showed, among other things, that there is a need for assessment of continuous professional de velopment programmes organised by the libraries. Thus, continuity and development of such programmes targeting academic librarians facilitate staff development in order librarians be able to meet successfully the challenges of the new digital era. Approximately, 45% of librarians believed that the administration of TEIs cares little for library staff training, and the same percentage indicated that they show little respect for the newly acquired knowledge and skills of the library staff. It also revealed that librarians are confused by the purpose of conferences and workshops, which many considered to be training, although in reality they are informative approaches to a variety of LIS thematic areas.en
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.conferenceName17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paperen
Appears in Collections:2η Ημέρα (17ο ΠΣΑΒ - 25/9/2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
b5.2.Sioyla-presentation.pdf4.03 MBAdobe PDFView/Open
b5.2.Sioyla-text.pdf222.37 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons