Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38158
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑποστόλου, Ιωάνναel
dc.contributor.authorApostolou, Ioanna
dc.date.accessioned2024-07-08T07:36:06Z-
dc.date.available2024-07-08T07:36:06Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38158-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17864-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΓλωσσικός σεξισμόςel
dc.subjectΣχολικά εγχειρίδιαel
dc.subjectΑνάλυση περιεχομένουel
dc.subjectΈμφυλα στερεότυπαel
dc.subjectΑναπαραστάσειςel
dc.subjectLinguistic sexismen
dc.subjectSchool textbooksen
dc.subjectContent analysisen
dc.subjectGender stereotypesen
dc.subjectRepresentationsen
dc.titleΟ Γλωσσικός Σεξισμός στο Ανθολόγιο Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού: μια ανάλυση περιεχομένουel
dc.titleLinguistic Sexism in the Anthology of Literary Texts of 5th & 6th Grade of Elementary School :a content analysisen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευση
heal.classificationEducation
heal.dateAvailable2024-07-08T07:37:07Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2024-06-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία διαπραγματεύεται το φαινόμενο του γλωσσικού σεξισμού στα σχολικά εγχειρίδια, και ιδιαίτερα στο Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της Ε΄&ΣΤ΄ Τάξης του Δημοτικού. Κρίνεται αναγκαία η αναφορά σε αναλύσεις που συνδέουν τη γλώσσα με τη σκέψη, καθώς και τον ρόλο που διαδραματίζει η γλώσσα ως μέσο εξουσίας. Στη συνέχεια, περιγράφονται μορφές που λαμβάνει ο γλωσσικός σεξισμός, αναλύονται οι επιπτώσεις που επιφέρει και προτείνονται τρόποι για την υπέρβαση του. Σε επόμενο στάδιο, πραγματοποιείται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση των σχετικών ερευνών, οι οποίες φανερώνουν την έκταση που λαμβάνει αυτό το πρόβλημα διαχρονικά σε πλήθος διαφορετικών εγχειριδίων της Πρωτοβάθμιας αλλά και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Μέσα από την έρευνα επισκόπησης, διαπιστώνεται ερευνητικό κενό στη μελέτη των εγχειριδίων των Ανθολογίων στο Δημοτικό, με αποτέλεσμα να προσανατολιστεί το εμπειρικό σκέλος της εργασίας προς αυτή την κατεύθυνση. Η μέθοδος έρευνας που αξιοποιήθηκε είναι η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου σε δείγμα που καταλαμβάνει περίπου το δέκα τοις εκατό του συνολικού πλήθους των κειμένων του Ανθολογίου. Από την έρευνα προέκυψε ότι, πράγματι, τα κείμενα του Ανθολογίου διέπονται από σεξιστική χρήση της γλώσσας, ότι παρατηρείται σημαντική υποεκπροσώπηση του γυναικείου φύλου σε συγγραφικό και πρωταγωνιστικό επίπεδο και ότι αναπαράγονται έμφυλα στερεοτυπικές αντιλήψεις και αναπαραστάσεις. Λέξεις-κλειδιά: γλωσσικός σεξισμός, σχολικά εγχειρίδια, ανάλυση περιεχομένου, έμφυλα στερεότυπα, αναπαραστάσεις.el
heal.abstractThis paper addresses the phenomenon of linguistic sexism in schoolbooks, particularly in the Anthology of Literary Texts, which is common for both 5th and 6th Grade of Greek Elementary School. It is deemed useful to refer to the theoretical background that connects linguistic systems with thought processes, as well as the role of language as a means of power. Subsequently, there are described different forms of linguistic sexism, the effects that this phenomenon brings about and there are proposed ways to overcome said phenomenon. Next, a literature review of relevant research is conducted, revealing the extent of this problem over time in various textbooks of both Primary and Secondary Education. Through this review, a research gap is identified due to lack of studies in the Anthologies of the Elementary School, leading the empirical part towards this direction. The research method used is qualitative content analysis on a sample that covers approximately ten percent of the total number of texts in the Anthology. The research revealed that, indeed, the texts found in the Anthology textbook exhibit sexist use of language, there is significant underrepresentation of the female gender not only as authors, but as protagonists as well and lastly, it is deducted that stereotypical perceptions and representations about gender are reproduced. Key-words: linguistic sexism, school textbooks, content analysis, gender stereotypes, representations en
heal.advisorNameΠουρνάρη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΠουρνάρη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΚαραχάλιου, Ουρανίαel
heal.committeeMemberNameΚαρασαββίδου, Ελένηel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages80el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Αποστόλου Ιωάννα (2024).pdf806.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.