Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37956
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπασωτήρη, Γαρυφαλιάel
dc.date.accessioned2024-06-17T07:34:41Z-
dc.date.available2024-06-17T07:34:41Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37956-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17663-
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΠαιχνίδιel
dc.subjectΥπαίθριος χώροςel
dc.subjectΠαιδική χαράel
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.titleΗ παιδική χαρά ως τόπος εκπαίδευσης του Σχολείου για Όλουςel
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleThe playground as a place of education for the School for Allen
heal.classificationΕιδική Αγωγή και Εκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2024-06-17T07:35:41Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2024-06-
heal.abstractΤο παιχνίδι και τα οφέλη του δεν αναγνωρίζονται μόνο από την επιστημονική βιβλιογραφία, αλλά εγκρίνονται επίσης μέσω διεθνών συμβάσεων ως δικαίωμα όλων των παιδιών, χωρίς διάκριση, και προσυπογράφονται από όλες τις χώρες μέλη του ΟΗΕ. Το 2006 η Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία προστατεύει ρητά τη συμμετοχή και την ίση πρόσβαση των παιδιών με αναπηρία, μαζί με τους συνομηλίκους τους, σε ψυχαγωγικές, ελεύθερου χρόνου και αθλητικές δραστηριότητες. Ένας συμπεριληπτικός χώρος παιχνιδιού είναι αυτός που δεν εμποδίζει την προσβασιμότητα (φυσική, αισθητηριακή, επικοινωνιακή και γνωστική), παρέχοντας ένα διεγερτικό περιβάλλον για όλα τα παιδιά και εμπειρίες παιχνιδιού με βάση τις προτιμήσεις και τα κίνητρά τους. Στο πλαίσιο των προαναφερόμενων, σκοπό της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση των απόψεων σχεδιαστών υπαίθριων χώρων παιχνιδιού(πολιτικοί μηχανικοί-αρχιτέκτονες) καθώς και των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής όσον αφορά στο σχεδιασμό συμπεριληπτικών παιδικών χαρών. Ως εργαλείο έρευνας αξιοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο το οποίο περιελάμβανε ερωτήσεις σχετικά με τα βιογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων, τη διερεύνηση της καταλληλότητας και προσβασιμότητας των υπαρχόντων παιδικών χαρών για τα άτομα με αναπηρία, της διερεύνησης της ανάγκης σχεδιασμού συμπεριληπτικών παιδικών χαρών και των βασικών κριτηρίων που αυτές πρέπει να πληρούν. Το δείγμα αποτέλεσαν 98 πολιτικοί μηχανικοί-αρχιτέκτονες καθώς και εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής που εργάζονται σε μία αστική περιοχή. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό υπαίθριων συμπεριληπτικών χώρων παιχνιδιού έτσι ώστε να αρθούν τα εμπόδια που καθιστούν αδύνατη τη συμμετοχή όλων των παιδιών στο παιχνίδι χωρίς διακρίσεις.el
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων - Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάνα Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων - Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages188 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
M.E. Παπασωτήρη Γαρυφαλιά (2024).pdf3.87 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons