Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36881
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣιατήρα, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2024-03-07T10:39:01Z-
dc.date.available2024-03-07T10:39:01Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36881-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16594-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΓονεϊκή συμμετοχήel
dc.subjectParent participationen
dc.titleΗ γονεϊκή εμπλοκή στη λήψη σχολικών αποφάσεωνel
dc.titleParental involvement in school decision-makingen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleη περίπτωση των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε)el
heal.secondaryTitlethe case of special education schoolsen
heal.classificationΕιδική αγωγήel
heal.classificationSpecial educationen
heal.dateAvailable2024-03-07T10:40:01Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2024-03-05-
heal.abstractΗ εμπλοκή των γονέων σε εκπαιδευτικές και σχολικές αποφάσεις που αφορούν τα παιδιά τους, έχει διαπιστωθεί ότι αποτελεί μια θετική πρακτική για την αποτελεσματική επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων και την κοινωνική - συναισθηματική ευημερία των μαθητών/τριών. Ιδιαίτερα στην περίπτωση των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε), η γονική συμμετοχή φαίνεται να διαδραματίζει έναν αξιοσημείωτο ρόλο στην υποστήριξη της ένταξης των μαθητών/τριών με αναπηρία καθώς και την επίτευξη των μαθησιακών στόχων που ορίζονται από το Eιδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π). Ωστόσο, λιγοστές ελληνικές έρευνες που έχουν μελετήσει τη σχέση των γονέων ανάπηρων μαθητών/τριων με τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε, ανέδειξαν μια αναποτελεσματική σχέση μεταξύ τους. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, πραγματοποιήθηκε μια ποσοτική έρευνα για τη διερεύνηση των σχέσεων οικογένειας και ειδικού σχολείου και τους τομείς γονεϊκής λήψης αποφάσεων που αφορούν το σχολείο. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 92 μεμονωμένοι γονείς. Οι γονείς κατέδειξαν αρκετούς παράγοντες που παρεμποδίζουν τη συμμετοχή τους στην λήψη αποφάσεων. Παράλληλα, από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι ένα πλήθος δημογραφικών και περιβαλλοντικών παραγόντων επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το είδος της γονεϊκής εμπλοκής και τις σχέσεις μεταξύ της οικογένειας με το σχολείο και τα μέλη της. Στο μέλλον προτείνεται η διενέργεια περαιτέρω ελληνικών ερευνών εστιασμένες στην γονεϊκή εμπλοκή στη λήψη αποφάσεων σε παιδιά με ρίσκο Κοινωνικού Αποκλεισμού για την καλύτερη κατανόηση των ιεραρχικών δομών στα σχολικά ιδρύματα και την δημιουργία κατευθυντήριων γραμμών για μια πιο ενεργή συμμετοχή των γονέων στο σχολείο και τις σχολικές αποφάσεις.el
heal.abstractThe involvement of parents in educational and school decisions concerning their children has been found to be a positive practice for the effective achievement of educational goals and the social-emotional well-being of students. Particularly in the case of Special Education and Training Units (SETUs), parental participation seems to play a significant role in supporting the inclusion of students with disabilities, as well as in achieving the learning goals set by the special education staff. However, few Greek studies that have examined the relationship between parents of students with disabilities and SETUs have revealed an ineffective connection between them. Taking the above into consideration, a quantitative study was conducted to investigate the relationships between family and special schools. The sample of the research consisted of 92 individual parents. Parents identified several factors that hinder their participation in decision-making. At the same time, the results indicated that a variety of demographic and environmental factors significantly influence the type of parental involvement. In the future, it is recommended to conduct further Greek research focused on parental involvement in decision-making for children at risk of Social Exclusion, aiming to better understand hierarchical structures in school institutions and create guidelines for more active parental participation in school and educational decisions.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάνναel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages130 σ.el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Σιατήρα Ευαγγελία (2023).pdf3.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons