Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36879
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΟικονομίδη, Δανάηel
dc.contributor.authorOikonomidi, Danai
dc.date.accessioned2024-03-07T09:24:15Z-
dc.date.available2024-03-07T09:24:15Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36879-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16592-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectΣτάσειςel
dc.subjectΠαράγοντες επιρροήςel
dc.subjectΕυγονικήel
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectAttitudesen
dc.subjectInfluencing factorsen
dc.subjectEugenicsen
dc.subjectIntellectual disabilityen
dc.subjectEducationen
dc.titleΔιερεύνηση απόψεων σχετικά με την ευγονική στα άτομα με Νοητική Αναπηρία: Η περίπτωση των εκπαιδευτικών: Εκπαιδευτικές προεκτάσεις.el
dc.titleExploring views on eugenics in people with intellectual disabilities: The case of teachers: Extensions on Education.en
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΝοητική αναπηρίαel
heal.dateAvailable2024-03-07T09:25:15Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Π.Τ.Δ.Εel
heal.publicationDate2024-02-
heal.abstractΟ όρος ‘’στάση’’ αντικατοπτρίζει τις κρίσεις, τις απόψεις και τις ιδέες των ατόμων, ανεξαρτήτως αν έχουν αρνητικό ή θετικό πρόσημο, απέναντι σε καταστάσεις, σε μεμονωμένους ανθρώπους ή σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να αναδείξει τις στάσεις εκπαιδευτικών απέναντι σε πρακτικές ευγονικής που αφορούν τα άτομα με νοητική αναπηρία. Ειδικότερα, επικεντρώνεται στην διερεύνηση των παραγόντων που μπορεί να επηρεάζουν τη διαμόρφωση στάσεων απέναντι στο εν λόγω θέμα. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 223 εκπαιδευτικούς οι οποίοι εργάζονται σε Σχολεία γενικής ή ειδικής αγωγής. Ως εργαλείο έρευνας αξιοποιήθηκε ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς, το οποίο απαρτίζεται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει ερωτήσεις δημογραφικού χαρακτήρα και το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει την κλίμακα ΄΄Attitudes Toward Mental Retardation and Eugenics΄΄ του Antonak et al.. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το επίπεδο σπουδών, τα επιπλέον προσόντα, σε τι δομή εργάζονται οι εκπαιδευτικοί, οι σπουδές/ επιμόρφωση στην ειδική αγωγή, το θρήσκευμα , οι πολιτικές πεποιθήσεις, η γνωριμία ατόμου με νοητική αναπηρία το οποίο είναι γονέας, η συμφωνία στη διακοπή της κύησης σε περίπτωση συνδρόμου καθώς και η βαρύτητα της νοητικής αναπηρίας είναι παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν τις στάσεις απέναντι στην ευγονική στα άτομα με νοητική αναπηρία.el
heal.abstractThe term 'attitude' reflects the judgments, opinions and ideas of individuals, whether negative or positive, towards situations, individuals or specific social groups. This paper attempts to highlight teachers' attitudes towards eugenics practices concerning people with intellectual disabilities. In particular, it focuses on exploring the factors that may influence the formation of attitudes towards this issue. The research sample consisted of 223 teachers working in general or special education schools. A self-report questionnaire was utilized as a research tool, which consists of two parts. The first part included questions of demographic nature and the second part included the scale ΄΄Attitudes Toward Mental Retardation and Eugenics΄΄ by Antonak et al. The results of the survey showed that the level of education, additional qualifications, what structure teachers work in, special education studies/training, religion, political beliefs, knowing a person with intellectual disability who is a parent, agreeing to terminate pregnancy in case of syndrome, as well as the severity of intellectual disability are factors that influence attitudes towards eugenics in people with mental retardation.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων -Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων -Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάνα - Μαρία
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages119 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε Οικονομίδη Δανάη (2024) .pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons