Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36872
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΘεοχάρης, Ηλίαςel
dc.date.accessioned2024-03-06T10:01:48Z-
dc.date.available2024-03-06T10:01:48Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36872-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16585-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectDraw-A-Science-Comic (DASC)en
dc.subjectΣτερεοτυπικές αντιλήψεις στην Εκπαίδευσηel
dc.subjectΠρωτοβάμια εκπαίδευση- Έρευναel
dc.titleΔιερεύνηση των Αντιλήψεων Μαθητών/τριών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τους Επιστήμονες και την Επιστήμη με τη Χρήση του Εργαλείου Draw-A-Science Comic (DASC)el
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαιδευτική έρευναel
heal.dateAvailable2024-03-06T10:02:48Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγήςel
heal.publicationDate2024-02-28-
heal.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗ Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της ύπαρξης ή όχι στερεοτυπικών αντιλήψεων σε μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την εικόνα των επιστημόνων, το επιστημονικό τους έργο και τον τόπο και τον τρόπο που αυτό πραγματώνεται και αν και κατά πόσο αυτές διαφοροποιούνται ανάλογα με το φύλο των παιδιών. Η αναγκαιότητα ανίχνευσης αυτών των αντιλήψεων των παιδιών πηγάζει από το γεγονός ότι αυτές συνδέονται τόσο με την επίδοσή τους στο σχολείο στις Φυσικές Επιστήμες όσο και με τις μελλοντικές επιλογές τους όσο αφορά στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία σε κάποιον επιστημονικό τομέα, όπως επίσης και με τη μελλοντική στάση τους απέναντι στην επιστήμη, στο έργο των επιστημόνων και τα παράγωγά του. Ένα βασικό εργαλείο για την διερεύνηση αυτών των αντιλήψεων ήταν μέχρι τώρα το Draw-A-Scientist Test (DAST) που είχε αναπτυχθεί από τον Chambers (1983) και οι διάφορες παραλλαγές του, όπως αυτές διαμορφώθηκαν στην πάροδο των χρόνων μέχρι σήμερα. Σε αυτή την εργασία ωστόσο, χρησιμοποιήθηκε ένα νέο εργαλείο το Draw-A-Science-Comic (DASC) που πρωτοπαρουσίασαν οι Lamminpää, Vesterinen και Puutio, (2023). Στο δεύτερο μέρος της εργασίας εξετάζονται οι δυνατότητες του DASC γενικά ως εργαλείο ποιοτικής έρευνας και ειδικότερα ως προς την ανίχνευση των στερεοτυπικών εικόνων και αντιλήψεων των παιδιών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 258 μαθητές και μαθήτριες των Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων (9-12 ετών), τριών Δημοτικών σχολείων μιας αστικής περιοχής της Ελλάδας την Άνοιξη του 2023. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες εξακολουθούν να έχουν κάποια στερεότυπα σχετικά με την εικόνα και το έργο των επιστημόνων, όπως αυτά απεικονίζονται στα κόμικς που σχεδίασαν, καθώς και την ύπαρξη κάποιων διαφοροποιήσεων σε αυτή την εικόνα που σχετίζονται με το φύλο των παιδιών. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον σχεδιασμό παρεμβάσεων σε ένα πολυεπίπεδο πλαίσιο το οποίο περιλαμβάνει την οικογένεια, το εκπαιδευτικό σύστημα και το ευρύτερο κοινωνικοοικονομικό και πολιτιστικό περιβάλλον με στόχο τη διαμόρφωση μιας πιο ρεαλιστικής και πλουραλιστικής εικόνας των επιστημόνων και του έργου τους στο μυαλό των παιδιών. Επίσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση του DASC ως εργαλείου σε ποιοτικές έρευνες.el
heal.advisorNameΣτύλος, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΣτύλος, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages128 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΗΛΙΑΣ. 2024. pdf.pdf2.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.