Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36837
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπέτσιου, Μυρτώel
dc.date.accessioned2024-02-29T09:29:41Z-
dc.date.available2024-02-29T09:29:41Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/36837-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.16550-
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΜαθηματική επάρκειαel
dc.subjectΟπτική αναπηρίαel
dc.titleΗ μαθηματική επάρκεια των μαθητών και η στάση τους απέναντι στα μαθηματικά με οπτική αναπηρία ηλικίας "7-15 ετών"el
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΠαιδιά με προβλήματα όρασηςel
heal.dateAvailable2024-02-29T09:30:41Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2024-01-17-
heal.abstractΚαθώς πολλές από τις βασικές μαθηματικές έννοιες εκφράζονται με τη μορφή λέξεων που περιγράφουν οπτικά φαινόμενα και σχετίζονται με την οπτικοποίηση, ένας μαθητής χωρίς προβλήματα όρασης έχει αμεσότητα σε αυτές τις έννοιες. Σκοπός της μελέτης αυτής είναι η διερεύνηση της μαθηματικής επάρκειας των μαθητών με οπτική αναπηρία και της στάσης τους απέναντι στα μαθηματικά, ηλικιακής ομάδας 7-15 ετών. Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από 16 βλέποντες και 16 μαθητές με προβλήματα όρασης. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η κλίμακα στάσεων απέναντι στα μαθηματικά των Elizabeth Fennema και Julia A. Sherman, όπως αυτή τροποποιήθηκε από τους Diana Doepken, Ellen Lawsky & Linda Padwa και Το Κριτήριο Μαθηματικής Επάρκειας, το οποίο κατασκευάστηκε το 2007 στην Ελλάδα από το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τμήμα Ψυχολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του έργου ΕΠΕΑΕΚ «Ψυχομετρική - ∆ιαφορική Αξιολόγηση Παιδιών και Εφήβων με Μαθησιακές ∆υσκολίες». Χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος έρευνας και διεξήχθη 20 Ιανουαρίου έως 20 Σεπτεμβρίου του 2023. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα άτομα χωρίς αναπηρία έχουν θετικότερες στάσεις απέναντι στα μαθηματικά. Όμως, όσο μεγαλύτερο είναι το επίπεδο μαθηματικού λεξιλογίου των μαθητών με οπτική αναπηρία τόσο θετικότερη είναι και η στάση τους απέναντι στο μάθημα των μαθηματικών. Επίσης διαπιστώθηκε ότι τα άτομα χωρίς οπτική αναπηρία έχουν μεγαλύτερο δείκτη μαθηματικής επάρκειας από τα άτομα με οπτική αναπηρία και δεν προέκυψε στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση στη στάση των μαθητών με οπτική αναπηρία απέναντι στα μαθηματικά ανάλογα με το φύλο, την ηλικία τους και το επίπεδο γνώσης της γραφής Braille.el
heal.abstractAs many basic mathematical concepts are expressed by words that describe visual phenomena and appeal to visualization, a visually impaired student has immediate access to these concepts. The purpose of this study is to investigate the mathematical proficiency of visually impaired students and their attitudes towards mathematics, age group 7-15 years. The research sample consisted of 16 sighted and 16 visually impaired students. The research tools used were the scale of attitudes towards mathematics by Elizabeth Fennema and Julia A. Sherman, as modified by Diana Doepken, Ellen Lawsky & Linda Padwa and The Criterion of Mathematical Proficiency, which was constructed in 2007 in Greece by department of preschool education and education, psychology Department of the Aristotle University of Thessaloniki, within the framework of the EPEAEK project "Psychometric - Differential Assessment of Children and Adolescents with Learning Difficulties". Quantitative survey method was used and conducted from January 20th to September 20th, 2023. The results of the research showed that people without disabilities have more positive attitudes towards mathematics. However, the greater the level of mathematical vocabulary of visually impaired students, the more positive their attitude towards the mathematics course. It was also found that students without visual impairment have a higher index of mathematical proficiency than students with visual impairment and there was no statistically significant difference in the attitude of students with visual impairment towards mathematics according to their gender, age and level of knowledge of Braille writing.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης Σπυρίδων-Γεώργιος (Επιβλέπων), Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Μορφίδη Ελένη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Τάτσης Κωνσταντίνος, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΠΤΔΕ, Παν. Ιωαννίνωνel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΤάτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΣχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages108 σ.el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Μπέτσιου Μυρτώ (2024).pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons