Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33363
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΙατράκη, Γεωργίαel
dc.contributor.authorIatraki, Georgiaen
dc.date.accessioned2023-11-29T15:08:22Z-
dc.date.available2023-11-29T15:08:22Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33363-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.13079-
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΕπαυξημένη Πραγματικότητα (ΕΠ)el
dc.subjectΝοητική Αναπηρία (ΝΑ)el
dc.subjectΈννοιες Φυσικήςel
dc.subjectΦάσεις του Νερούel
dc.subjectΜακρόκοσμοςel
dc.subjectΜικρόκοσμοςel
dc.subjectΜόριαel
dc.subjectΕρευνητικό Σχέδιο Μεμονωμένου Ατόμουel
dc.subjectΔιερευνητική Μάθησηel
dc.subjectΣυστηματική Διδασκαλίαel
dc.titleΕπαυξημένη Πραγματικότητα στην κατανόηση εννοιών Φυσικής σε μαθητές με Νοητική Αναπηρίαel
dc.titleAugmented reality in plysics concepts understanding to students with intellectual disabilityen
dc.typedoctoralThesisen
heal.typedoctoralThesisel
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.generalDescriptionΗ παρούσα εργασία συμβάλλει στη διερεύνηση της επίδρασης της Επαυξημένης Πραγματικότητας (ΕΠ) στη διδασκαλία αφηρημένων εννοιών Φυσικής σε μαθητές με Νοητική Αναπηρία. Συγκεκριμένα, η ΕΠ δημιουργεί κίνητρα εμπλοκής καθώς ενθαρρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που συμβαίνουν στον φυσικό κόσμο. Οι τρισδιάστατες αναπαραστάσεις μέσω των οποίων εμπλουτίζεται ο φυσικός κόσμος βοηθούν στη μείωση εμποδίων των μαθητών στον ακαδημαϊκό τομέα. Πρόσθετα, η διεξαγωγή της παρέμβασης μέσω της διερευνητικής μάθησης και η απόκτηση δεξιοτήτων διερεύνησης από τους μαθητές φαίνεται να αποτελεί ενθαρρυντική πρακτική ώστε οι μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία και να αποκτήσουν γραμματισμό Φυσικών Επιστημών.-
heal.classificationΨηφιακή Τεχνολογία-
heal.classificationΕιδική Εκπαίδευση-
heal.classificationΔιδακτική της Φυσικής-
heal.dateAvailable2023-11-29T15:09:22Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγήςel
heal.publicationDate2023-11-13-
heal.bibliographicCitationΙατράκη, Γ. (2023). Επαυξημένη Πραγματικότητα στην κατανόηση εννοιών Φυσικής σε μαθητές με Νοητική Αναπηρία. [Διδακτορική Διατριβή. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων]el
heal.abstractΗ ψηφιακή τεχνολογία και πρόσφατα οι αναδυόμενες τεχνολογίες παρέχουν κίνητρα και υποστηρίζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες που εφαρμόζονται όλο και περισσότερο στην Ειδική Εκπαίδευση. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΕΠ) δημιουργεί εμπειρίες που εμπλουτίζουν τον πραγματικό κόσμο, προσθέτοντας τρισδιάστατα εικονικά αντικείμενα σε πραγματικό χρόνο ενώ φαίνεται να βελτιώνει το επίπεδο εμπλοκής στη διδασκαλία όλων των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών με Νοητική Αναπηρία (ΝΑ). Πρόσθετα, οι τρισδιάστατες οπτικές αναπαραστάσεις στον φυσικό κόσμο συμβάλλουν στην κατανόηση εννοιών και τη μείωση των περιορισμών που εμφανίζουν οι μαθητές με ΝΑ στον ακαδημαϊκό τομέα. Ωστόσο, φαίνεται να υπάρχει ένα ερευνητικό κενό ως προς τη μελέτη περιβαλλόντων μάθησης ΕΠ στα οποία οι μαθητές με ΝΑ μπορούν να εμπλακούν σε δραστηριότητες απόκτησης περιεχομένου Φυσικών Επιστημών το οποίο να σχετίζεται με πραγματικές καταστάσεις, ιδίως με το απαιτητικό περιεχόμενο αφηρημένων εννοιών. Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εφαρμόσει ερευνητικό σχέδιο μεμονωμένου ατόμου και να αξιολογήσει τις επιδράσεις ενός συστήματος ΕΠ στην επίδοση έξι μαθητών με ΝΑ για τις φάσεις του νερού σε μικροσκοπικό επίπεδο. Εφαρμόστηκαν δύο προσεγγίσεις με τη χρήση γυαλιών ΕΠ, δομημένη διερεύνηση στους τρεις από τους έξι μαθητές και συστηματική διδασκαλία στους άλλους τρεις. Βρέθηκε λειτουργική σχέση μεταξύ των σωστών απαντήσεων των μαθητών κατά τη διάρκεια των συνεδριών αξιολόγησης και των παρεμβάσεων με τα γυαλιά ΕΠ. Στην περίπτωση της διερεύνησης οι μαθητές σημείωσαν αυξημένα μαθησιακά αποτελέσματα από τη συστηματική διδασκαλία και πρόσθετα εξασκήθηκαν σε δεξιότητες διερεύνησης. Οι μαθητές με ΝΑ διατήρησαν τα μαθησιακά αποτελέσματα σε υψηλό επίπεδο και γενίκευσαν τη νέα γνώση. Επιπλέον, η αξιολόγηση της εμπειρίας των μαθητών έδειξε ότι τα γυαλιά ΕΠ συνέβαλαν στην κατάκτηση όρων Φυσικής και δεξιοτήτων διερεύνησης μέσω της βιωματικής εμπειρίας, την οποία οι μαθητές με ΝΑ ανέφεραν ότι απόλαυσαν. Οι προτάσεις για μελλοντική έρευνα περιλαμβάνουν το σχεδιασμό παρεμβάσεων μέσω της τεχνολογίας ΕΠ για άλλες έννοιες Φυσικής και άλλα αντικείμενα, που απευθύνονται σε μαθητές με ΝΑ για την απόκτηση γραμματισμού στις ΦΕ.el
heal.advisorNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΚωνσταντίνου, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚαραγιαννίδης, Χαράλαμποςel
heal.committeeMemberNameΚουτρομάνος, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages248 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. Ιατράκη Γεωργία (2023).pdf5.79 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons