Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33194
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠρωτοπαπαδάκης, Ευάγγελος Δ.el
dc.contributor.authorProtopapadakis, Evangelos D.en
dc.date.accessioned2023-10-30T10:03:22Z-
dc.date.available2023-10-30T10:03:22Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33194-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12949-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectδικαίωμα στον θάνατοel
dc.subjectκαθήκον στον θάνατοel
dc.subjectυποχρέωση στον θάνατοel
dc.subjectδικαίωμα στην ζωήel
dc.subjectκαθήκον στην ζωήel
dc.subjectυποχρέωση στην ζωήel
dc.titleΕυθανασία: Το δικαίωμα στην ζωή και το δικαίωμα στον θάνατοel
dc.titleEuthanasia: The right to life and the right to deathen
dc.typeconferenceItem-
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.dateAvailable2023-10-30T10:04:22Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνωνel
heal.publicationDate2017-04-29-
heal.bibliographicCitationΠρωτοπαπαδάκης E. «Ευθανασία: Το δικαίωμα στην ζωή και το δικαίωμα στον θάνατο». Στο: «Πότε Πρέπει να Πεθαίνομε; (ΠΠΠ). Πρακτικά 1ου Διεπιστημονικού Συμποσίου, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, 28-30 Απριλίου 2017. ISBN 978-960-233-288-7». Εκδόσεις Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αποθετήριο Ολυμπιάς. Δεκέμβριος 2023. Άρθρο Σ93: σς 3. https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33194. http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12949el
heal.abstractΘεωρείται συχνά – και η σχετική βιβλιογραφία φαίνεται να επιβεβαιώνει την οπτική αυτή – πως η πλέον κομβική σύγκρουση που υποστασιοποιείται και αποκρυσταλλώνεται στο ηθικό ζήτημα της ευθανασίας είναι αυτή ανάμεσα στην ηθική αξία της ζωής και στην αντίστοιχη του θανάτου. Συνεπώς, εάν η ιδιότητα της ζωής θεωρούμε πως θα έπρεπε να προστατεύεται ως δικαίωμα, ενδεχομένως το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για το γεγονός του θανάτου – ή, τουλάχιστον, αυτό ισχυρίζονται με ένταση αρκετοί υπέρμαχοι της ευθανασίας. Στην σύντομη αυτή ανακοίνωση θα εξετάσω την έννοια του λεγομένου δικαιώματος στον θάνατο. Αρχικά θα προσπαθήσω να διερευνήσω το περιεχόμενο που ένα τέτοιο δικαίωμα θα μπορούσε να διαθέτει. Στην συνέχεια θα συζητήσω την δυνατότητα αναγνώρισης του δικαιώματος στον θάνατο ως τυπικού ηθικού δικαιώματος και, μάλιστα, ως δικαιώματος αυτονομίας. Θα ισχυρισθώ πως το δικαίωμα στον θάνατο δεν μπορεί να εκληφθεί ως τυπικό ηθικό δικαίωμα, αφού δεν πληροί τις προϋποθέσεις που κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να ικανοποιούνται ώστε να αναγνωρισθεί ως τέτοιο. Αντ’ αυτού, θα θεωρήσω πως αυτό που – στην σκέψη μου, απλουστευτικά και συνεκδοχικά – συνηθίζουμε να αποκαλούμε δικαίωμα στον θάνατο, δηλαδή την δυνατότητα ενός ηθικού προσώπου να επιλέγει την στιγμή και τον τρόπο του θανάτου του, στην ουσία αποτελεί άφευκτο παρακολούθημα ή, ακόμη, προϋπόθεση του ίδιου του δικαιώματος στην ζωή. Ακολουθώντας αυτήν την συλλογιστική και προεκτείνοντάς την θα καταλήξω με την θέση πως το αίτημα για ευθανασία δεν απαιτεί την αναγνώριση του όποιου δικαιώματος στον θάνατο ώστε να αποκτήσει ισχυρή ηθική δικαιολόγηση, αλλά προς τούτο αρκεί η ίδια η επίκληση του δικαιώματος στην ζωή.el
heal.abstractIt is often considered – and the relevant literature seems to confirm this view – that the most crucial conflict that is substituted and crystallized in the moral issue of euthanasia is the one between the moral value of life and that of death. Therefore, if the status of life is to be protected as a right, perhaps the same should apply to the fact of death - or, at least, this is what many euthanasia advocates argue with vigour. In this short paper I will examine the meaning of the so-called right to die. First I will try to explore the content that such a right might possess. I will then discuss the possibility of recognizing the right to death as a formal moral right and, indeed, as a right of autonomy. I will argue that the right to death cannot be understood as a formal moral right, since it does not meet the conditions that, in my opinion, would have to be satisfied in order to be recognized as such. Instead, I will hold that what we tend to call a right to die, that is, the ability to choose the time and manner of one’s own death, is in fact an inevitable corollary or, indeed, a precondition of the right to life itself. Following this train of thought and extending it, I will conclude with the thesis that the demand for euthanasia does not require the recognition of any right to death in order to acquire strong moral justification, but that the very appealing to the right to life is sufficient for this purpose.en
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.conferenceName1o Διεπιστημονικό Συμπόσιο "Πότε Πρέπει να Πεθαίνομε;"el
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:2η Ημέρα (1ο ΠΠΠ - 29/4/2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ORISTIKO-2S93-Protopapadakis-efcanasia-dikeoma-zoi-canato-PRAKTIKA-25may2023-be.pdf410.91 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons