Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33059
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαραπάνου, Χριστίναel
dc.contributor.authorKarapanou, Christinaen
dc.date.accessioned2023-09-22T11:53:09Z-
dc.date.available2023-09-22T11:53:09Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33059-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12858-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΓονεϊκή εμπλοκήel
dc.subjectΑντιλήψεις προσφύγων γονέωνel
dc.subjectΤαυτότηταel
dc.subjectΦύλοel
dc.subjectΙσλάμel
dc.subjectParental involvementen
dc.subjectRefugee parents’ perceptionsen
dc.subjectIdentityen
dc.subjectGenderen
dc.subjectIslamen
dc.titleΠρόσφυγες μαθητές και γονεϊκή εμπλοκή: αντιλήψεις γονέων προσφυγικής καταγωγής αναφορικά με την εκπαίδευση των κοριτσιών τουςel
dc.titleRefugee students and parental involvement: refugee parents perceptions of their daughters' educationen
dc.typemasterThesisen
heal.typebachelorThesisel
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΔιαπολιτισμική εκπαίδευσηel
heal.classificationIntercultural educationen
heal.dateAvailable2023-09-22T11:54:10Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2023-
heal.abstractΗ Ελλάδα, λόγω της γεωγραφικής της θέσης έχει δεχθεί πλήθος προσφυγικών ροών από χώρες της Ασίας τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να έχει μετατραπεί σε χώρα υποδοχής προσφύγων. Μαζί με τους ενήλικες συνέρρεαν και άτομα σχολικής ηλικίας, τα οποία έπρεπε για όσο καιρό διέμεναν στην ελληνική επικράτεια να δεχτούν ειδική εκπαίδευση, προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους, με απώτερο στόχο την ένταξή τους στην ελληνική κοινωνία. Με το πέρασμα των χρόνων λήφθηκαν υπόψη διάφορα μέτρα, τα οποία αφενός διευκόλυναν τη διαδικασία μάθησης των αλλοδαπών μαθητών, αφετέρου καθιστούσαν τους εκπαιδευτικούς κοινωνούς της νέας πραγματικότητας και των αναγκών που αυτή γεννά. Είναι αναμφίβολα γνωστό πως η καλή συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας παίζει καίριο ρόλο για τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Ιδιαίτερα σημαντική καθίσταται η σχέση αυτή όταν πρόκειται για οικογένειες μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. Πιο συγκεκριμένα, η συνεργασία αυτή καθίσταται επιτακτικής σημασίας τόσο για την επίτευξη των διδακτικών και παιδαγωγικών στόχων όσο και για την ένταξη των μαθητών αυτών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και στην κοινωνία γενικότερα. Οι λόγοι σύναψης σχέσεων συνεργασίας είναι αρκετοί δεδομένης της αναγκαιότητάς και των οφελών προς τους εμπλεκομένους, ωστόσο πολλά είναι και τα εμπόδια που οι οικογένειες αυτές συναντούν. Εξίσου σημαντικό ρόλο στην διαδικασία ενσωμάτωσης των μαθητών με προσφυγικό υπόβαθρο στην σχολική κοινότητα και την κοινωνία γενικότερα διαδραματίζει το φύλο και η θρησκεία λόγω των διαφορετικών αντιλήψεων και της διαφορετικής ταυτότητας που έχουν αναπτύξει. Αφετηρία της παρούσας έρευνας αποτελεί ο διαφορετικός κώδικας που επικρατεί μεταξύ χωρών της Ανατολής – όπως το Αφγανιστάν, το Ιράκ, το Ιράν και τη Συρία – σχετικά με την εκπαίδευση των κοριτσιών και πως επηρεάζει τη φοίτηση των κοριτσιών προσφυγικής καταγωγής στο ελληνικό σχολείο, ενώ απώτερος στόχος είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των γονέων προσφυγικής καταγωγής αναφορικά με την εκπαίδευση των κοριτσιών τους. Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας μελετήθηκε η αντίληψη των γονέων προσφυγικής καταγωγής σχετικά με το καθεστώς φοίτησης των κοριτσιών τους στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τη σχέση τους με τους εκπαιδευτικούς, την αντιμετώπιση των παιδιών τους βάσει φύλου, καθώς και τις προσδοκίες για την ακαδημαϊκή και επαγγελματική ανέλιξη των κοριτσιών τους. Πρόκειται για ποιοτική έρευνα, η οποία διεξήχθη μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων. Ο πληθυσμός της συγκροτείται από γονείς προσφυγικής προέλευσης/καταγωγής και το δείγμα επιλέχθηκε μέσω σκόπιμης–βολικής δειγματοληψίας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για γονείς πρόσφυγες από το Αφγανιστάν, το Ιράκ, το Ιράν και τη Συρία. Σημαντικό εύρημα της παρούσας έρευνας αποτελεί η αντίληψη του συνόλου των γονέων περί αναγκαιότητας της φοίτησης όλων των κοριτσιών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με σκοπό την ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους πρόοδο. Επιπλέον, η κοινή αντιμετώπιση όλων των παιδιών ανεξαρτήτως φύλου στα πλαίσια των οικογενειών προσφυγικής προέλευσης ως όμοιων και ίσων αποτελεί εξίσου σημαντικό εύρημα.el
heal.abstractIn recent years, Greece, due to its geographical position, has received numerous refugee flows from Asian countries, resulting in a refugee host country. Along with the adults, came children of school age, who had to receive special training adapted to their needs for as long as they lived in Greece, with the ultimate goal of integrating into Greek society. Over the years, various measures have been considered, which on the one hand facilitated the learning process of foreign pupils and on the other hand made teachers aware of the new reality and the needs it generates. It is undoubtedly well known that constructive cooperation between school and family plays a key role for students and their parents. This relationship is of particular importance when it comes to students and families of different cultural backgrounds. Specifically, such a cooperation becomes imperative both for accomplishing teaching and pedagogical goals and for integrating such students into the Greek educational system and society in general. The reasons behind establishing strong relationships and partnerships are numerous considering the necessity and benefits for those involved, despite the number of obstacles these families must encounter. Gender and religion play an equally important role in the integration process of refugee students into the school community and society in general, due to the different perceptions and identities they have developed. The starting point of this research is the prevailing perception amongst Middle-Eastern countries – such as Afghanistan, Iraq, Iran and Syria – with regards to girls’ education and how that affects their attendance to Greek schools, with the ultimate goal of understanding these perceptions in depth. More to the point, the present research studies the perception of refugee parents towards their daughters’ participation in the Greek education system, parent-teacher relationships, gender treatment, as well as parents’ expectations with regards to the academic and professional advancement of their daughters. This is qualitative research, conducted through semi-structured interviews. Its population consists of refugee parents and the sample was selected through deliberate-targeted sampling. Specifically, interviewees were refugee parents from Afghanistan, Iraq, Iran and Syria. An important finding of this research is the perception shared by all parents regarding the necessity of all girls participating in the Greek educational system to achieve their academic and professional goals. Moreover, the shared belief amongst families of refugee origin that all children, regardless of gender, deserve equal and fair treatment is an equally important finding.en
heal.advisorNameΓκότοβου, Αναστασίαel
heal.committeeMemberNameΓκόγκας, Θεμιστοκλήςel
heal.committeeMemberNameΚαρασαββίδου, Ελένηel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages125 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Καραπάνου Χριστίνα (2023).pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons