Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32939
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑζέλη, Ερασμίαel
dc.contributor.authorAzeli, Erasmiaen
dc.date.accessioned2023-07-07T08:14:02Z-
dc.date.available2023-07-07T08:14:02Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32939-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12739-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΣεξισμόςel
dc.subjectΈμφυλα στερεότυπαel
dc.subjectΚριτικός γραμματισμόςel
dc.subjectΜοντέλο πολυγραμματισμώνel
dc.subjectSexismen
dc.subjectGender stereotypesen
dc.subjectCritical literacyen
dc.subjectMultiliteracies modelen
dc.titleΓλωσσικός σεξισμός: διδακτικός σχεδιασμός και αξιοποίηση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Λυκείουel
dc.titleSexist language: design and implementation of a critical literacy program in secondary educationen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΓλωσσικός σεξισμόςel
heal.classificationLinguistic sexismen
heal.dateAvailable2023-07-07T08:15:02Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2023-06-
heal.abstractΑντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση διδακτικής πρότασης με στόχο τον εντοπισμό εκφάνσεων γλωσσικού σεξισμού, ως μιας μορφής σεξισμού, σε κείμενα μαζικής κουλτούρας, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Νεοελληνικής γλώσσας στην Α΄ λυκείου. Κατά την εφαρμογή της διδακτικής πρότασης που σχεδιάστηκε, οι μαθητές/τριες μελέτησαν κείμενα μαζικής κουλτούρας, ανίχνευσαν μορφές γλωσσικού σεξισμού και αναζήτησαν τα έμφυλα στερεότυπα που αναπαράγουν. Στη συνέχεια, επιχείρησαν να παράγουν κείμενα σε συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο με στόχο την καλλιέργεια μη σεξιστικού λόγου και τον σεβασμό στο άλλο φύλο. Ο σχεδιασμός και εφαρμογή του διδακτικού σχεδίου ακολουθεί το πνεύμα του κριτικού γραμματισμού με σκοπό την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών/τριών, ώστε να αναγνωρίζουν τις ιδεολογίες και στερεοτυπικές αντιλήψεις που κρύβουν τα κείμενα. Υιοθετώντας το μοντέλο των πολυγραμματισμών, που ενσωματώνει και εξελίσσει τις θέσεις του κριτικού γραμματισμού στόχος ήταν να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες τον τρόπο με τον οποίο αναπαράγονται και «νομιμοποιούνται» τα έμφυλα στερεότυπα μέσα από κείμενα ευρείας κυκλοφορίας.el
heal.abstractThe subject of this study is the design and implementation of a teaching proposal aiming to identify manifestations of linguistic sexism, as a form of sexism, in texts of mass culture, while teaching Modern Greek language in the 1st year of high school. During the implementation of the teaching proposal that was designed by us, students studied texts of mass culture, they identified forms of linguistic sexism and finally the looked for the gender stereotypes that are being reproduced by these kinds of sexist statements. Then, they attempted to produce texts in a specific communicative context aiming to cultivate the non-sexist speech and the respect for the other gender. The design and implementation of the teaching plan follows the principles of critical literacy with the aim of developing the students' critical ability, so that they can recognize the ideologies and stereotypical perceptions that are hidden in the texts. Applying critical discourse analysis and the multiliteracies model, which integrates and develops the principles of critical literacy, the goal was to make the students aware of the way in which gender stereotypes are reproduced and "legitimized" through widely circulated texts.en
heal.advisorNameΚαραχάλιου, Ράνιαel
heal.committeeMemberNameΚαραχάλιου, Ράνιαel
heal.committeeMemberNameΓαλάνη, Αλεξάνδραel
heal.committeeMemberNameΜανικάρου, Μεταξούλαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages98 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΑΖΕΛΗ ΕΡΑΣΜΙΑ 2023.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons