Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32892
Title: Εκπαίδευση παιδιών με προσφυγική προέλευση
Alternative title / Subtitle: η ένταξη, οι προκλήσεις της παρεχόμενης εκπαίδευσης και ο δημόσιος λόγος
Institution and School/Department of submitter: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή
Subject classification: Εκπαίδευση παιδιών
Keywords: Παιδί με προσφυγική προέλευση,Δημόσιος λόγος,Ένταξη,Τυπική εκπαίδευση,Αλληλεγγύη,Ρατσισμός
URI: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32892
http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12693
Table of contents: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ 3 ΠΕΡΙΛΗΨΗ 7 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 8 ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 10 ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ Ή ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 1.1 Εισαγωγή 10 1.2 Το προσφυγικό φαινόμενο και η έννοια του «πρόσφυγα» 10 1.3 Εννοιολογικοί προσδιορισμοί 13 1.4 α. Οι μετακινήσεις προσφυγικών πληθυσμών στην Ευρώπη και την Ελλάδα το έτος 2015 15 β. Η μεταναστευτική πολιτικής της Ε.Ε. και η πορεία προς την «Ευρώπη-Φρούριο» 17 1.5 Κρίση κοινωνική, οικονομική, ή προσφυγική; 20 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 24 ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2.1 Εισαγωγή 23 2.2 Παιδιά-πρόσφυγες σε αριθμούς 23 2.3 α. Το δικαίωμα στην εκπαίδευση 25 β Πολυπολυτισμικότητα στην εκπαίδευση: τα μοντέλα διαχείρισής της 26 γ. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση στην Ελλάδα 28 δ. Παιδία με προσφυγικό υπόβαθρο και διαπολιτισμική εκπαίδευση στην Ελλάδα 30 2.4 Παρουσία ΜΚΟ στην εκπαίδευση 40 2.5 Από το τραύμα στην «εκπαιδευτική ίαση» 42 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 48 ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ/ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΛΟΓΟ: η κινητοποίηση του ρατσιστικού λόγου ή του λόγου αλληλεγγύης 3.1 Εισαγωγή 48 3.2 Ιδεολογικός ρόλος των ΜΜΕ 48 3.3 Αναγωγή στο προσφυγικό ζήτημα 51 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 63 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ 4.1 Σκοπός της έρευνας 63 4.2 Ερευνητικά ερωτήματα 63 4.3 Μέθοδος ανάλυσης 64 4.4 Ερευνητικό υλικό και τρόπος μελέτης 64 4.5 Περιορισμοί και οριοθετήσεις της έρευνας 65 4.6 Θεματική Ανάλυση και τρόποι διεξαγωγής της 70 4.7 Πρακτική σημασία της έρευνας 75 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 77 ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ 5.1 Πρώτη Θεματική Ενότητα Οι αναπαραστάσεις των παιδιών με προσφυγική προέλευση στον Τύπο και οι λόγοι που κινητοποιούνται 77 5.2 Δεύτερη Θεματική Ενότητα Πως παρουσιάζεται στον Τύπο ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός και οι νομοθετικές πρωτοβουλίες του ΥΠΕΠΘ αναφορικά με την ένταξη των παιδιών με προσφυγική προέλευση 94 5.3 Τρίτη θεματική ενότητα Εμπόδια στην ένταξη των παιδιών με προσφυγική προέλευση 105 5.4 Τέταρτη θεματική ενότητα Πως παρουσιάζεται στον τύπο η πρόσληψη των νομοθετικών σχεδιασμών του ΥΠΕΠΘ από τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί) και ποιες οι αντιδράσεις που αυτοί προκαλούν 115 5.5 Πέμπτη θεματική ενότητα Πως αποτυπώνεται στον Τύπο η εμπλοκή και ο ρόλος των ΜΚΟ στη διαδικασία ένταξης των παιδιών με προσφυγή προέλευση στην τυπική εκπαίδευση 128 5.6 Έκτη θεματική ενότητα Κριτική στο έργο του ΥΠΕΠΘ 134 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 143 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ 143 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 153 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 167
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΛΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΙΩΑΝΝΑ ΣΑΚΚΑ 2023.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons