Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32884
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓελάτσορα, Κωνσταντίνα Ολυμπίαel
dc.contributor.authorGelatsora, Konstantina Olympiaen
dc.date.accessioned2023-06-22T08:06:25Z-
dc.date.available2023-06-22T08:06:25Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32884-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12685-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠαιδιά με αναπηρίεςel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΣχέση γονέα- παιδιούel
dc.subjectΑισιοδοξίαel
dc.subjectChildren with disabilitiesen
dc.subjectEducationen
dc.subjectParent-child relationshipen
dc.subjectOptimismen
dc.titleΗ γονεϊκή εμπλοκή στην εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία: οι παράγοντες της αισιοδοξίας και της ποιότητας της γονεϊκής σχέσηςel
dc.titleParental involvement in education of people with disability: the determinants of optimism and parental relationship qualityen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕιδική αγωγήel
heal.classificationSpecial educationen
heal.dateAvailable2023-06-22T08:07:25Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2023-06-14-
heal.abstractΗ ειδική αγωγή και εκπαίδευση έχει συγκεντρώσει τα τελευταία χρόνια μεγάλο ερευνητικό ενδιαφέρον στον ελλαδικό χώρο. Ξεχωριστό ερευνητικό πεδίο αποτελεί η διερεύνηση της εμπλοκής των γονέων ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση των παιδιών τους καθώς η ανάδειξη των παραγόντων που συμβάλλουν στη λήψη αυτής της απόφασης. Η παρούσα εργασία έχοντας ως δείγμα εκατόν εννέα γονείς ατόμων με αναπηρία και ενενήντα έξι γονείς ατόμων δίχως αναπηρία, επικεντρώθηκε στη διερεύνηση της αισιοδοξίας και της σχέσης γονέα- παιδιού ως παράγοντες επηρεασμού της εμπλοκής των γονέων στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Παράλληλα εξετάστηκε εάν τα ατομικά χαρακτηριστικά των γονέων επηρεάζουν και επιδρούν σε κάθε έναν από τους παράγοντες ξεχωριστά. Συγκεκριμένα, διεξήχθη ποσοτική μελέτη, με ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο ατομικής συμπλήρωσης από τους γονείς που απαρτιζόταν από το Τεστ Προσανατολισμού για τη Ζωή, την Κλίμακα της Σχέσης Παιδιού – Γονέα και την Κλίμακα Γονεϊκής Εμπλοκής στην εκπαίδευση. Από τη στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων, προέκυψαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα στους γονείς παιδιών με και χωρίς αναπηρία αναφορικά με τη γονεϊκή εμπλοκή στην εκπαίδευση, ιδίως σε ό,τι αφορά τις αντιλήψεις των γονέων για την εμπλοκή τους και τους ψυχολογικούς μηχανισμούς στήριξης κατά αυτή τη διαδικασία. Στατιστικά σημαντικές διαφορές προέκυψαν και για τον παράγοντα της αισιοδοξίας και τη σχέση γονέα- παιδιού. Ταυτοχρόνως, διαπιστώθηκε ότι η δομή φοίτησης του ατόμου με αναπηρία, η ηλικία του και το επίπεδο σπουδών του γονέα παρουσιάζουν θετική συσχέτιση με τη γονεϊκή εμπλοκή στην εκπαίδευση. Αντίστοιχα, αναδείχθηκε και η θετική συσχέτιση του επιπέδου σπουδών του γονέα και του μηνιαίου εισοδήματός αλλά και σημαντική επίδραση των εν λόγω χαρακτηριστικών με τον παράγοντα της αισιοδοξίας. Τα ευρήματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης γονέων, ώστε να καταστούν αποτελεσματικοί συν-εκπαιδευτές στο πλαίσιο της διαχείρισης της αναπηρίας.el
heal.abstractSpecial education has attacted much research interest in Greece in recent years. A separate field of research is the investigation of the involvement of parents of people with disabilities in education and the emergence of the factors that contribute to this decision. The present study, with a sample of one hundred and nine parents of persons with disabilities and ninety-six parents of persons without disabilities, focused on the investigation of optimism and the parent-child relationship, as factors influencing the involvement of parents in the educational process. At the same time, it examined whether individual characteristics of parents influence and affect each of the factors separately. Specifically, a quantitative study was conducted, with the research tool being a questionnaire individually completed by parents, consisting of the Life Orientation Test, the Child-Parent Relationship Scale and the Parental Involvement in Education Scale. Statistical analysis of the results revealed statistically significant differences between parents of children with and without disabilities regarding parental involvement in education, particularly in terms of parents' perceptions of their involvement and psychological support mechanisms during this process. Statistically significant differences were also found for the factor of optimism and the parent-child relationship. At the same time, it was found that the education structure of the disabled person, his/her age and the parent's level of education showed a positive correlation with parental involvement in education. In addition, the positive correlation between the parent's level of education and monthly income and a significant effect of these characteristics with the factor of optimism were also highlighted. The results of the research can be used in the design and implementation of parent education programs to become effective co-educators in the context of disability management.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων - Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων - Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάνα-Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages116 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Γελάτσορα Κωνσταντίνα Ολυμπία (2023).pdf2.44 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons