Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32499
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΈνεζλή, Αριστέαel
dc.contributor.authorEnezli, Aristeaen
dc.date.accessioned2023-03-13T10:18:23Z-
dc.date.available2023-03-13T10:18:23Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32499-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12310-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΚλιματική αλλαγήel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΒασικές αντιλήψειςel
dc.subjectΑυτοαποτελεσματικότηταel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΔημοτικό σχολείοel
dc.subjectClimate changeen
dc.subjectEducationen
dc.subjectPerceptionen
dc.subjectSelf-efficacyen
dc.subjectTeachersen
dc.subjectElementary schoolen
dc.titleΚλιματική αλλαγή: Αντιλήψεις και αυτοαποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών ως προς τη διδασκαλία της στο δημοτικό σχολείοel
dc.titleClimate change: Teachers’ perceptions and self-efficacy concerning teaching the subject in elementary schoolen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΠεριβαλλοντική εκπαίδευση
heal.classificationEnvironmental education
heal.dateAvailable2023-03-13T10:19:23Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.publicationDate2022-12-
heal.abstractΗ κλιματική αλλαγή αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ενημέρωση και στην ευαισθητοποίηση των πολιτών γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως και αυτό της κλιματικής αλλαγής, έχει αναγνωριστεί διεθνώς τις τελευταίες δεκαετίες. Η παρούσα έρευνα μελετά τις βασικές αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την κλιματική αλλαγή, την αυτοαποτελεσματικότητά τους ως προς τη διδασκαλία της στη σχολική τάξη, καθώς και την πιθανή συσχέτιση μεταξύ των δύο. Η έρευνα διεξήχθη με τη χρήση ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις περιφέρειες Ιωαννίνων και Αττικής. Από τα 132 ερωτηματολόγια που συλλέχθηκαν, διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την κλιματική αλλαγή ως ένα από τα κρισιμότερα προβλήματα του πλανήτη μας σήμερα. Επίσης, ελάχιστοι είναι αυτοί που θεωρούν επαρκή την εκπαίδευσή τους σε περιβαλλοντικά ζητήματα, καθώς και αυτοί που έχουν συμμετάσχει σε κάποιου είδους σχετική επιμόρφωση. Παρ’ όλα αυτά, οι περισσότεροι κρίνουν ότι οι μαθητές στα ελληνικά σχολεία θα έπρεπε να διδάσκονται περισσότερο, να κατανοούν την κλιματική αλλαγή και να ανταποκρίνονται θετικά στις προκλήσεις της. Ωστόσο, λίγοι από αυτούς αναφέρουν την εκπαίδευση ως έναν από τους τρόπους αντιμετώπισης. Όσον αφορά στα επίπεδα αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών, αυτά παρουσιάζονται πάνω από το μέτριο. Μάλιστα, διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί που είναι περισσότερο ευαισθητοποιημένοι στα θέματα της κλιματική κρίσης και αυτοί που έχουν δεχτεί επαρκή εκπαίδευση, είναι αυτοί που έχουν υψηλότερη αυτοαποτελεσματικότητα ως προς τη διδασκαλία της. Τέλος, οι βασικές αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σε σχέση με την κλιματική αλλαγή δε φαίνεται να επηρεάζονται από δημογραφικούς παράγοντες, όπως η ηλικία, τα χρόνια προϋπηρεσίας και η γενική εκπαίδευση.el
heal.abstractClimate change is perceived as one of the most crucial challenges of modern times. Over the past decades, the leading role of education in raising citizens’ consciousness and awareness concerning environmental issues, such as climate change, has been acclaimed worldwide. This study examines teachers’ basic perception of climate change, their self efficacy regarding teaching this subject, as well as the potential relation between these two aspects. Teachers from elementary schools in Ioannina and Attiki, Greece were asked to fill in the questionnaire that was designed in the framework of this study. Our results of 132 participants suggest that teachers consider climate change as one of the most severe problems of our planet. Moreover, few teachers believe that their education concerning environmental issues is adequate or have participated in some kind of related training. Nonetheless, most teachers claim that students in Greek schools should be educated more, so as to understand and respond efficiently to climate change challenges. However, too few perceive education as a way of addressing climate change. In regard to teachers’ self efficacy, the results indicated above average levels. In fact, teachers who are more concerned and have received adequate training about climate change show higher levels of self-efficacy. Finally, teachers’ perception of climate change did not seem to depend on demographic factors, such as age, years of teaching experience and general education.en
heal.advisorNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜαυρίδης, Δημήτρηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages64 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Ένεζλη Αριστέα (2022).pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons