Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32433
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσοπουζίδου, Ευγενίαel
dc.contributor.authorTsopouzidou, Evgeniaen
dc.date.accessioned2023-02-28T12:59:10Z-
dc.date.available2023-02-28T12:59:10Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32433-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12244-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΨηφιακά μαθησιακά αντικείμεναel
dc.subjectΦυσικήel
dc.subjectΗλεκτρισμόςel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectDigital learning objectsen
dc.subjectPhysicsen
dc.subjectElectricityen
dc.subjectNatural sciencesen
dc.subjectLearningen
dc.subjectΦυσικές επιστήμεςel
dc.titleΣχεδίαση, ανάπτυξη και πιλοτική αξιολόγηση ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων για τον ηλεκτρισμό.el
dc.titleDesign, development and pilot assessment of digital learning objects regarding electricity.en
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.dateAvailable2023-02-28T13:00:10Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.publicationDate2022-12-
heal.abstractΤα ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα αποτελούν ένα από τα ποικίλα σύγχρονα εργαλεία μάθησης για εκπαιδευόμενους όλων των ηλικιών και ιδιαίτερα όταν εντάσσονται στα πλαίσια μελέτης των Φυσικών Επιστημών. Όταν σχεδιάζονται και ενσωματώνονται κατάλληλα στις διαδικασίες μάθησης βοηθούν στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων και τον επαναπροσδιορισμό των πρωταρχικών ιδεών που έχουν οι μαθητές για φυσικά φαινόμενα και έννοιες. Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας αναπτύχθηκαν τέσσερα ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα Φυσικής που απευθύνονται κυρίως σε μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και καλύπτουν θέματα που αφορούν τον ηλεκτρισμό. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την υλοποίησή τους περιλάμβανε την αναζήτηση εναλλακτικών ιδεών μαθητών σε θέματα ηλεκτρισμού, το σχεδιασμό των μαθησιακών αντικειμένων με βάση τα χαρακτηριστικά που τα καθιστούν αποτελεσματικά στην εκπαίδευση, την ανάπτυξή τους με τη χρήση του λογισμικού Construct 2 και, τέλος, την πιλοτική αξιολόγησή τους από εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα τέσσερα ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα πραγματεύονται την ηλεκτρική ενέργεια, το στατικό ηλεκτρισμό, τη σχέση διαφοράς δυναμικού και ηλεκτρικού ρεύματος, την ηλεκτρική αγωγιμότητα των υδατικών διαλυμάτων και αποτελούν οπτικές δυναμικές αναπαραστάσεις φαινομένων καθημερινής ζωής. Κατά την πιλοτική μελέτη, οι εκπαιδευτικοί αξιολόγησαν θετικά το περιβάλλον γραφικών, την ανατροφοδότηση, τον αναστοχασμό καθώς και το διερευνητικό χαρακτήρα των ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων. Αντιθέτως, ενστάσεις υπήρξαν σε θέματα που αφορούν την επαναχρησιμοποίησή τους σε διαφορετικά διδακτικά πλαίσια. Ακόμα, η αξιολόγηση ανέδειξε το γεγονός ότι τα εν λόγω μαθησιακά αντικείμενα ικανοποιούν τους διδακτικούς στόχους για τους οποίους σχεδιάστηκαν και προσθέτουν παιδαγωγική αξία στα θέματα που πραγματεύονται καθώς βασίζονται σε εναλλακτικές ιδέες μαθητών στον ηλεκτρισμό ενώ παράλληλα μελετούν φαινόμενα καθημερινής ζωής. Όσον αφορά τα φαινόμενα που μελετούν και το αν αυτά θα μπορούσαν να αναπαρασταθούν χωρίς τη χρήση τεχνολογίας, η αξιολόγηση ανέδειξε την έμφαση στη μικροσκοπική ερμηνεία των φαινομένων.el
heal.advisorNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΤΣΟΠΟΥΖΙΔΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ (2022).pdf3.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons