Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32422
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣταύρου, Βαΐαel
dc.contributor.authorStavrou, Vaiaen
dc.date.accessioned2023-02-24T07:50:35Z-
dc.date.available2023-02-24T07:50:35Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32422-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12233-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑνθρώπινα δικαιώματαel
dc.subjectΟμαδική παρέμβασηel
dc.subjectΔημοτικό σχολείοel
dc.subjectΠροσαρμογήel
dc.subjectΕνσυναίσθησηel
dc.subjectHuman rightsen
dc.subjectGroup interventionen
dc.subjectPrimary School-
dc.subjectAdjustment-
dc.subjectEmpathy-
dc.titleΑξιολόγηση της αποτελεσματικότητας ενός βραχυπρόθεσμου προγράμματος μετασχηματιστικής εκπαίδευσης ανθρωπίνων δικαιωμάτων για τη βελτίωση της γνώσης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της σχολικής προσαρμογής μαθητών δημοτικού σχολείου.el
dc.titleEvaluating the effectiveness of a short-term transformative human rights education programme for the improvement of human rights knowledge and school adjustment of primary school students.en
dc.typedoctoralThesisen
heal.typedoctoralThesisel
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.classificationΣυμβουλευτική-
heal.classificationCounselling-
heal.dateAvailable2023-02-24T07:51:36Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγήςel
heal.publicationDate2022-12-16-
heal.abstractΗ εκπαίδευση ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχει θετική επίδραση στη σχολική ρουτίνα των παιδιών. Ο στόχος της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα μιας μετασχηματιστικής παρέμβασης εκπαίδευσης ανθρωπίνων δικαιωμάτων 12 συναντήσεων για τη βελτίωση της γνώσης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της σχολικής προσαρμογής των παιδιών. Οι συμμετέχοντες ήταν 340 Έλληνες μαθητές δημοτικού σχολείου που χωρίστηκαν σε ομάδα παρέμβασης (n = 187) και ομάδα ελέγχου (n = 153). Όλα τα μέλη συμπλήρωσαν ένα γραπτό ερωτηματολόγιο μία εβδομάδα πριν από την εφαρμογή της παρέμβασης σχετικά με τις γνώσεις τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη σχολική εμπλοκή, τις αντιλήψεις για το σχολικό περιβάλλον, τις διαπροσωπικές σχέσεις, την ενσυναίσθηση και τις αντιλήψεις, τις στάσεις και τα συναισθήματα για το σχολείο. Η διαδικασία συμπλήρωσης του ίδιου ερωτηματολογίου επαναλήφθηκε μία εβδομάδα μετά τη λήξη της παρέμβασης και τέσσερις μήνες αργότερα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παρέμβαση ήταν ιδιαίτερα επωφελής, καθώς τα μέλη της ομάδας παρέμβασης έδειξαν σημαντική αύξηση στις γνώσεις τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη σχολική εμπλοκή, τις αντιλήψεις για το σχολικό περιβάλλον, την ενσυναίσθηση και τη σχολική αρέσκεια, ενώ παρουσίασαν σημαντική μείωση στη σχολική αποφυγή και τη μοναξιά. Τα μέλη της ομάδας ελέγχου δεν ανέφεραν καμία σημαντική βελτίωση με την πάροδο του χρόνου. Τα ευρήματα και οι εφαρμογές της μελέτης σε μελλοντική έρευνα σχετικά με τις παρεμβάσεις στα ανθρώπινα δικαιώματα στο σχολείο συζητούνται.el
heal.abstractHuman rights education has an encouraging effect on children’s school routine. The aim of the present study was to investigate the effectiveness of a 12-session transformative human rights education intervention in improving children’s human rights knowledge and school adjustment. Participants were 340 Greek primary school students assigned to intervention group (n = 187) and control group (n = 153). All members completed a written questionnaire one week before the implementation of the intervention, measuring their knowledge of human rights, school engagement, perceptions of the school environment, interpersonal relationships, empathy, and perceptions, attitudes, and feelings towards school. The completion process of the same questionnaire was repeated one week after the termination of the intervention and four months later. The results showed that the intervention was particularly beneficial as the members of the intervention group demonstrated a significant increase in their knowledge of human rights, school engagement, perceptions of the school environment, empathy, and school liking, while experiencing a significant decrease in school avoidance and loneliness. Members of the control group did not report any significant improvement over time. The study’s implications for future research on school-based human rights interventions are discussed.en
heal.advisorNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΒασιλόπουλος, Στέφανος Φ.el
heal.committeeMemberNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΔημητρίου, Λουκίαel
heal.committeeMemberNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages282 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. Σταύρου Βαΐα (2023).pdf1.84 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons