Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32334
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓιώτη, Χριστίναel
dc.contributor.authorGioti, Christinael
dc.date.accessioned2023-02-06T09:50:53Z-
dc.date.available2023-02-06T09:50:53Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32334-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12145-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΦύση της μηχανικήςel
dc.subjectΦύση της επιστήμηςel
dc.subjectΕπιστημονικός εγγραμματισμόςel
dc.subjectΑπόψεις πρωτοετών φοιτητών του ΤΜΕΥel
dc.subjectΑπόψεις τελειόφοιτων του ΤΜΕΥel
dc.subjectΤριτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectNature of Engineeringen
dc.subjectNature of Scienceen
dc.subjectScientific literacyen
dc.subjectFirst year engineering students’ viewsen
dc.subjectLast year engineering students’ viewsen
dc.subjectUniversity educationen
dc.titleΑπόψεις φοιτητών του τμήματος Μηχανικών Επιστήμης Υλικών για τη φύση της μηχανικής (nature of engineering)el
dc.titleMaterials Science Engineering students' views on the Nature of Engineeringen
dc.typemasterThesis*
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis*
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΤριτοβάθμια εκπαίδευση-
heal.dateAvailable2023-02-06T09:51:54Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγήςel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΗ συνεχώς αναπτυσσόμενη κοινωνία επιτάσσει άμεσα τον επιστημονικό εγγραμματισμό των πολιτών της. Θεμελιώδης πεποίθηση είναι τόσο η ανάπτυξη του επιστημονικού εγγραμματισμού όσο και η φύση της επιστήμης θα πρέπει να είναι το επίκεντρο στα υποχρεωτικά έτη εκπαίδευσης. Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατους ερευνητικούς προβληματισμούς, η φύση της επιστήμης παρόλο που εμπεριέχει στους κόλπους της τη μηχανική και την τεχνολογία, δεν τις περιλαμβάνει εξολοκλήρου, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση. Κατά συνέπεια, θεωρείται πλέον επιτακτική η ανάγκη για χρήση του όρου «φύση της Μηχανικής», κατ’ αντιστοιχία με τη φύση της επιστήμης, η οποία με τη σειρά της θέτει τα επιστημολογικά και οντολογικά θεμέλια της μηχανικής. Σκοπός της εν λόγω εργασίας υπήρξε ένα ερευνητικό εγχείρημα στο οποίο θα εξεταστεί η φύση της Μηχανικής στο τμήμα Μηχανικών Επιστήμης Υλικών μέσω των απόψεων των φοιτητών πρώτου έτους, αλλά και των τελειόφοιτων φοιτητών. Στην έρευνα συμμετείχαν 145 φοιτητές του τμήματος, 75 πρωτοετείς και 70 τελειόφοιτοι. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ανοικτού τύπου που απαιτούσε επιστημονική γνώση, όσον αφορά τη Μηχανική και την Επιστήμη. Μετά τη συλλογή των ερωτηματολογίων πραγματοποιήθηκε στατιστική επεξεργασία και εν συνεχεία προέκυψαν συμπεράσματα ως προς τις απαντήσεις των πρωτοετών, των τελειόφοιτων φοιτητών και της ενδεχόμενης μεταβολής των απόψεων κατά τα έτη φοίτησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι πρωτοετείς φοιτητές είχαν ήδη μια διαμορφωμένη άποψη για τη μηχανική, ωστόσο οι απαντήσεις τους έτειναν να είναι πολλές σε αριθμό, σύντομες και γενικά διατυπωμένες, ενώ παρατηρήθηκε παντελής έλλειψη γνώσεων πάνω σε τεχνικά ζητήματα μηχανικής. Παράλληλα, σε στοχευμένες ερωτήσεις οι οποίες επεδίωκαν τη διερεύνηση των πεποιθήσεών τους για τη φύση της μηχανικής οι απόψεις των φοιτητών ήταν απλές, ασαφείς, επιστημονικά αφελείς και σε κάποιες περιπτώσεις ανύπαρκτες. Στον αντίποδα, οι τελειόφοιτοι έδειξαν να έχουν μια επαρκή και ικανοποιητική γνώση του γνωστικού αντικειμένου, με πολύ πιο εύστοχες και επιστημονικά ορθές απόψεις, κυρίως όσον αφορά στα τεχνικά ζητήματα. Ωστόσο και οι απαντήσεις των τελειόφοιτων όσον αφορά στη φύση της μηχανικής κινήθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος με εκείνες των πρωτοετών φοιτητών, όπου και διαπιστώθηκε ότι το επίπεδο της αφομοίωσης της φύσης της μηχανικής είναι εξίσου χαμηλό και για τα δύο έτη. Κατά συνέπεια, στη σύγκριση των απόψεων των φοιτητών διαπιστώθηκε ότι θεωρείται απαραίτητη η ρητή εισαγωγή συζήτησης και πολλαπλών δράσεων για τη φύση της μηχανικής σε περισσότερα από ένα μαθήματα, προκειμένου στους φοιτητές να μην προσφέρονται μόνο στείρες τεχνικές γνώσεις, αλλά οι ίδιοι να εντάξουν στη ζωή τους και να αφομοιώσουν διάφορες πτυχές της φύσης της μηχανικής.el
heal.abstractNowadays society’s development demands scientific literacy by any means. It is a fundamental belief that both scientific literacy and nature of science should be the main focused target, especially at compulsory education. Meanwhile, recent research considers that although nature of science encircles technology and engineering, does not includes them entirely, resulting confusion. As a result the term nature of engineering is now considered as crucial, introducing the scientific and ontological foundations of engineering. This research aims to examine the nature of engineering at Materials Science and Engineering department of University of Ioannina, throughout the views of fist and fifth year students. 145 students participated in this research, 75 first year and 70 graduand students. Participants were asked to complete a questionnaire with open-ended questions that required scientific knowledge, regarding Engineering and Science. After the collection of the questionnaires, a statistical processing was carried out regarding the first and the last year student’s views, as well as the prospective change of their views during the years of study. The results of the study revealed that first year students had already a formed view of engineering, however their answers tended to be numerous, short and generally formulated, while the complete lack of knowledge on technical engineering issues was observed. At the same time, in elaborated questions that sought to explore their beliefs about nature of engineering, the students' views were simple, vague, scientifically naive and in some cases non-existent. On the contrary, the fifth year students seemed to have a sufficient and satisfactory knowledge of the cognitive subject, with much more accurate and scientifically correct opinions, mainly regarding the technical issues. However, their responses regarding nature of engineering simulated the first-year students, where it was found that the level of assimilation concerning nature of engineering is equally low. Consequently, the comparison of students' views disclosures an immediate and explicit attempt to integrate a discussion of the NOE into engineering programs, so it could help students gain more insight into the field in order to help them understand the underlying actions, requirements, values that influence the process of engineering and the product to be designed and nature of engineering generally.en
heal.advisorNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜαυρίδης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages102 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΓΙΩΤΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 2022.pdf2.09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons