Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32290
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑγγέλη, Βασιλικήel
dc.contributor.authorAngeli, Vasilikien
dc.date.accessioned2023-01-27T12:50:23Z-
dc.date.available2023-01-27T12:50:23Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32290-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12101-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕπαυξημένη πραγματικότηταel
dc.subjectΝόμοι -- Νεύτωναel
dc.subjectΦυσικές Επιστήμεςel
dc.subjectΛύκειοel
dc.subjectAugmented realityen
dc.subjectNewton' Lawsen
dc.subjectSciencesen
dc.subjectHigh schoolen
dc.titleΗ ενσωμάτωση της επαυξημένης πραγματικότητας στη διδασκαλία των φυσικών επιστήμων στο λύκειοel
dc.titleThe integration of augmented reality in high school science teachingen
dc.typemasterThesis*
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleμελέτη περίπτωσης φυσική Α' Λυκείου, 1ος και 3ος νομός του Νεύτωναel
heal.secondaryTitlecase study high school physics, 1st and 3rd low of Newtonen
heal.classificationΝόμοι -- Νεύτωνα-
heal.dateAvailable2023-01-27T12:51:23Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγήςel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΣτο πλαίσιο της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, ένα από τα πλέον δύσκολα εμπόδια τα οποία πρέπει να ξεπεράσει ο εκπαιδευτικός είναι η άρση των εναλλακτικών ιδεών των μαθητών. Οι εναλλακτικές ιδέες των μαθητών, έχουν τη βάση τους στην επαφή που έχουν οι μαθητές με το φυσικό περιβάλλον, πριν οι μαθητές διδαχτούν στο σχολείο τις αντίστοιχες έννοιες. Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές οικοδομούν ιδέες για το πως λειτουργεί ο κόσμος. Προκειμένου οι μαθητές να μπορέσουν να μάθουν τον σωστό τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα φυσικά φαινόμενα, πρέπει να καταρρίψουν αυτές τις εναλλακτικές ιδέες. Για το λόγο αυτό, έως σήμερα έχουν αναπτυχθεί νέες προσεγγίσεις προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι εναλλακτικές ιδέες των μαθητών, ενώ η έρευνα γύρω από το αντικείμενο αυτό συνεχίζεται με αμείωτο ενδιαφέρον. Όσον αφορά το μάθημα της φυσικής, υπάρχει μια μεγάλη πληθώρα εναλλακτικών ιδεών οι οποίες αφορούν όλες τις διδακτικές ενότητες σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου και του λυκείου. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία, αρκετές εναλλακτικές ιδέες εμφανίζουν οι μαθητές σε ότι αφορά τον 1ο και τον 3ο Νόμο του Νεύτωνα. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή, δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο περιείχε ερωτήσεις που αφορούσαν τον 1ο και το 3ο Νόμο του Νεύτωνα. Το ερωτηματολόγιο αυτό διανεμήθηκε σε μαθητές της πρώτης, δευτέρας και της τρίτης λυκείου στο Πρότυπο Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων. Με βάση το ερωτηματολόγιο αυτό προέκυψαν οι εναλλακτικές ιδέες που είχαν οι μαθητές, οι οποίοι διδάχτηκαν την συγκεκριμένη ενότητα όταν φοιτούσαν στην Β’ Γυμνασίου όλοι και στη συνέχεια στην Α’ λυκείου οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης, και οι οποίες όχι μόνο δεν αντιμετωπίστηκαν στο παρελθόν, αλλά εξακολουθούν να παραμένουν στους μαθητές, παρότι έχουν προχωρήσει σε επόμενα κεφάλαια της φυσικής. Οι εναλλακτικές ιδέες οι οποίες εντοπίστηκαν είναι οι εξής: • Για να κινείται ένα σώμα είναι απαραίτητο να ασκείται σε αυτό μία δύναμη. • Η σταθερή ταχύτητα με την οποία κινείται ένα σώμα, είναι αποτέλεσμα σταθερής δύναμης που ασκείται σε αυτό. • Τα σώματα σταματούν να κινούνται όταν παύει να ασκείται κάποια δύναμη πάνω τους. • Η αδράνεια είναι μια μορφή δύναμης • Τα ακίνητα σώματα δεν έχουν αδράνεια • Η δράση και η αντίδραση έχουν συνισταμένη μηδέν • Υπάρχουν δυνάμεις που δεν εμφανίζονται σε ζεύγη • Η αντίδραση, στη δύναμη του βάρους ενός σώματος που ισοπποπεί πάνω σε μια επιφάνεια βρίσκεται στην επιφάνεια. Δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερο οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) αξιοποιούνται στην εκπαιδευτική πράξη, στη παρούσα εργασία αναπτύχθηκαν εκπαιδευτικές δραστηριότητες επαυξημένης πραγματικότητας οι οποίες ενσωματώθηκαν στη διδασκαλία του μαθήματος του 1ου και 3ου Νόμου του Νεύτωνα σε μαθητές της πρώτης λυκείου. Οι δραστηριότητες επαυξημένης πραγματικότητας δημιουργήθηκαν με το λογισμικό ελεύθερης πρόσβασης BLIPPAR και χρησιμοποιήθηκε από τους μαθητές προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι εναλλακτικές τους ιδέες. Στη συνέχεια, δόθηκε στους μαθητές και ένα διαδραστικό κριτήριο αξιολόγησης το οποίο δημιουργήθηκε στο λογισμικό επαυξημένης πραγματικότητας METAVERSE, για λόγους αυτοαξιολόγησης. Έπειτα οι μαθητές από την τάξη ελέγχου (μαθητές οι οποίοι διδάχτηκαν τον 1ο και 3ο Νόμο, χωρίς τη χρήση ΤΠΕ) και οι μαθητές από την τάξη δείγμα (οι μαθητές οι οποίοι αλληλεπίδρασαν με τις εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας) κλήθηκαν να απαντήσουν στο ίδιο ερωτηματολόγιο που απάντησαν οι μαθητές της δευτέρας και τρίτης λυκείου. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι μαθητές της τάξης δείγμα εμφάνισαν μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας στο ερωτηματολόγιο σε σχέση με τους μαθητές της τάξης ελέγχου, στη πλειοψηφία των ερωτήσεων. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει το θετικό αντίκτυπο της χρήσης ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη. Επιπλέον, οι εφαρμογές που αναπτύχθηκαν, όχι μόνο αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές να ξεπεράσουν τις εναλλακτικές τους ιδέες, αλλά και ένα σημείο αναφοράς για μελλοντικούς ερευνητές, προκειμένου να μπορέσουν να αναπτυχθούν καλύτερες εφαρμογές με τις οποίες θα μπορούν να επιτυγχάνονται παραπάνω διδακτικοί στόχοι.el
heal.abstractIn the teaching of Natural Sciences, one of the most difficult obstacles that the teacher must overcome is to get students over their alternative conceptions (misconceptions). The students misconceptions are based on the students' contact with the natural environment, before the students are taught the corresponding concepts in school. In this context, students build ideas on how many aspects of the world are. In order for students to learn how natural phenomena properly are, they need to overcome these alternative ideas. For this reason, new approaches have been developed up-to-date to address students' misconceptions, while research around this field continues with undiminished interest. When it comes to Physics, there is a wide range of misconceptions that apply to all aspects of Physics, in all classes of high school. Based on the literature, students have plenty misconceptions regarding Newton's 1st and 3rd Laws. In this master's thesis, a questionnaire was created which contained questions concerning Newton's 1st and 3rd Laws. This questionnaire was distributed to students of the second and third grades of High school at the Zosimaia High School of Ioannina. Based on this questionnaire, the misconceptions that the students had, who were taught these Laws at previous years and again at the 1st grade of High School, emerged. These misconceptions not only were not treated in the past, but remain in the students, despite the fact that they have advanced in Physics. The misconceptions that have been identified are: • In order for a body to move, it is necessary to exert a force on it. • The constant speed at which a body moves is the result of a constant force exerted on it. • Bodies stop moving when some force is exerted on them. • Inaction is a form of force • Immobile bodies have no inertia • Action and reaction have zero component • There are forces that do not appear in pairs • The reaction to the force of gravity of a body placed on a surface is on the surface. As Information and Communication Technologies (ICT) are increasingly used in educational practice in recent years, in this work augmented reality educational activities have been developed which have been integrated into the teaching of Newton's 1st and 3rd Laws to students of first grade of high school. Augmented reality activities were created with BLIPPAR free access software and used by students to come over their misconceptions. Students were then given an interactive assessment criterion created in the METAVERSE augmented reality software for self-assessment purposes. Then the students from the control class (students who were taught Laws 1 and 3, without the use of ICT) and the students from the sample class (students who interacted with the augmented reality applications) were asked to answer the same questionnaire that the students of second and third grade answered. The results showed that the students in the sample class showed higher success rates in the questionnaire than the students in the control class, in the majority of the questions. This fact confirms the positive impact of the use of ICT in educational practice. In addition, the applications developed are not only a useful tool for teachers to help students overcome their misconceptions, but also a reference point for future researchers to be able to develop better applications with which they can achieve more learning objectives.en
heal.advisorNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages170 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΑΓΓΕΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 2022.pdf3.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons