Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32206
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚασούνη, Αθανασίαel
dc.date.accessioned2022-12-12T12:34:49Z-
dc.date.available2022-12-12T12:34:49Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32206-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12018-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑντιλήψεις εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΘρησκείαel
dc.subjectΜεγάλη έκρηξηel
dc.subjectΕξέλιξη των ειδώνel
dc.subjectTeachers' perceptionsen
dc.subjectReligionen
dc.subjectBig bangen
dc.subjectTheory of evolutionen
dc.titleΣυσχετισμός της θρησκείας με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη δημιουργία του σύμπαντος και την εξέλιξη των ειδώνel
dc.titleCorrelation of teachers' religiosity with their perceptions for the creation of the universe and the evolution of speciesen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis*
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΘρησκεία-
heal.dateAvailable2022-12-12T12:35:50Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 187-192el
heal.abstractΗ δημιουργία του κόσμου και η εμφάνιση του ανθρώπου στη Γη είναι θέματα που απασχολούν τον καθένα, πόσο μάλλον τους μαθητές, των οποίων η περιέργεια διεγείρεται παραπάνω με τέτοια θέματα. Αν και το εκπαιδευτικό σύστημα φαίνεται να στηρίζει την εκμάθηση της Θεωρίας της Εξέλιξης, τα αποτελέσματα δεν είναι ικανοποιητικά αν αναλογιστεί κανείς το πλήθος των αποτελεσμάτων ερευνών για τις εναλλακτικές ιδέες μαθητών, φοιτητών και αποφοίτων για αυτό το θέμα, καθώς επίσης και για το ποσοστό αυτών που δεν αποδέχονται τη Θεωρία της Εξέλιξης. Η Θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης δεν διδάσκεται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι μαθητές δεν κάνουν ερωτήσεις για τη θεωρία και γενικά για το Σύμπαν και τη δημιουργία του. Η θρησκευτικότητα εκπαιδευτικών και μαθητών αποτελεί τροχοπέδη κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών διαδραματίζουν καίριο ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αν και υπάρχουν αρκετές μελέτες για τις αντιλήψεις μελλοντικών και εν ενεργεία εκπαιδευτικών για τη Θεωρία της Εξέλιξης και πως επηρεάζονται από τη θρησκευτικότητά τους, οι μελέτες για τις αντιλήψεις τους για τη Θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης είναι ελάχιστες. Στη παρούσα μελέτη διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις των μελλοντικών και εν ενεργεία εκπαιδευτικών Φυσικών, Χημικών και Βιολόγων, οι οποίοι είναι πιθανό να κληθούν να διδάξουν τις παραπάνω θεωρίες και να δεχτούν ερωτήσεις για αυτές (για τη Θεωρία της Εξέλιξης και τη Θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης). Επίσης διερευνήθηκε το πώς η θρησκευτικότητά τους επηρεάζει τις αντιλήψεις τους, καθώς την πρόθεση που έχουν να διδάξουν τις Θεωρίες αυτές στην τάξη. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι όσο πιο θρησκευόμενοι ήταν οι συμμετέχοντες τόσο λιγότερο αποδέχονταν και τις δύο Θεωρίες και τόσο λιγότερο πρόθυμοι ήταν να διδάξουν αυτές τις Θεωρίες στην τάξη. Δημογραφικά στοιχεία όπως το φύλο και το τμήμα φοίτησης δεν επηρεάζουν τις αντιλήψεις των συμμετεχόντων. Αντιθέτως, η κατοχή πτυχίου αν και δεν επηρεάζει την αποδοχή της Θεωρίας της Εξέλιξης, επηρεάζει την αποδοχή της Μεγάλης Έκρηξης και την πρόθεση διδασκαλίας της, με τους φοιτητές να καταγράφουν υψηλότερη αποδοχή της εν λόγω θεωρίας σε σχέση με τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς, και συνεπώς και μεγαλύτερη πρόθεση να την διδάξουν.el
heal.abstractThe creation of the world and the appearance of man on Earth are topics that concern everyone and to a higher extent students, whose curiosity is stimulated by such topics. Although the educational system seems to support the learning of the Theory of Evolution, the results are not satisfactory if one considers the number of research results on the alternative ideas of high-school students, university students, and graduates on this subject, as well as on the percentage of them who do not accept the Theory of Evolution. Likewise, the Big Bang Theory is not taught in secondary school, but this does not necessarily mean that students do not ask questions about this theory, as well as general questions about the Universe and its creation. The religiosity of teachers and students is a hindrance during the educational process. Teachers' perceptions play a key role in the educational process. Although there are several studies of teachers' perceptions as well as the perceptions of future teachers regarding the Theory of Evolution and how they are influenced by their religiosity, studies of their perceptions of the Big Bang Theory are few. The present study explored the perceptions of current and future teachers of Physics, Chemistry and Biology, who are likely to teach the above theories and receive questions about them (for the Theory of Evolution and the Big Bang Theory). It was also investigated how their religiosity affects their perceptions, as well as their intention to teach these Theories in the classroom. The results showed that the more religious the participants were, the less they accepted both Theories and the less willing they were to teach these Theories in the classroom. Demographics such as gender and department of study did not influence participants' perceptions. On the contrary, having a degree, although it does not affect the acceptance of the Theory of Evolution and willingness to teach it, it does affect the acceptance of the Big Bang Theory and the intention to teach it, with university students exhibiting a higher acceptance of the Big Bang Theory than the active teachers, and therefore they have more intention to teach it.en
heal.advisorNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜαυρίδης, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages205 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΑΣΟΥΝΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ 2022.pdf4.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons