Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31959
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΛουκέρης, Στέφανοςel
dc.date.accessioned2022-09-30T10:27:45Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31959-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11771-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕπαναφοίτησηel
dc.subjectΔιαταραχές αυτιστικού φάσματοςel
dc.subjectΓνωστικός τομέαςel
dc.subjectΚοινωνικός τομέαςel
dc.subjectRetectionen
dc.subjectAutism spectrum disordersen
dc.subjectCognitive domainen
dc.subjectSocial domainen
dc.titleΗ επαναφοίτηση παιδιών προσχολικής ηλικίας με διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος στο νηπιαγωγείο ως παράγοντας επίδρασης στο γνωστικό και κοινωνικό τους τομέαel
dc.titleRetention in kindergarten for students with autism spectrum disorders as an influencing factor in the cognitive and social domainen
heal.typedoctoralThesis-
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.classificationΔιαταραχές αυτιστικού φάσματος-
heal.dateAvailable2025-09-29T21:00:00Z-
heal.languageel-
heal.accessembargo-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 154-188el
heal.abstractΣτην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των αιτήσεων των γονέων που ζητούν την επαναφοίτηση του παιδιού τους στο νηπιαγωγείο. Η επαναφοίτηση νηπίων είναι μια συνηθισμένη πρακτική προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν την απαραίτητη «σχολική ετοιμότητα» για το δημοτικό σχολείο. Η συγκεκριμένη πρακτική χρησιμοποιείται και για μαθητές με Δ.Α.Φ. αν και δεν υπάρχουν επαρκή ερευνητικά δεδομένα για τα αποτελέσματα της επαναφοίτησης σε αυτή την ομάδα μαθητών. Η παρούσα έρευνα μελετάει τα αποτελέσματα της επαναφοίτησης 102 νηπίων με Δ.Α.Φ. στον κοινωνικό και γνωστικό τους τομέα. Από την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων φάνηκε ότι η επαναφοίτηση λειτουργεί θετικά τόσο στο γνωστικό όσο και στον κοινωνικό τομέα των μαθητών με Δ.Α.Φ.. Κατά τη διάρκεια της επαναφοίτησης σημαντικό ρόλο παίζουν και άλλες παράμετροι, οι οποίες δεν βρίσκονται αποκλειστικά στο σχολικό χώρο. Μερικές από αυτές τις παραμέτρους είναι τα εξωσχολικά απογευματινά υποστηρικτικά προγράμματα, το μορφωτικό επίπεδο της οικογένειας και το οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών. Σημαντικό ρόλο φαίνεται να λαμβάνει και η συνεργασία των εκπαιδευτικών του σχολείου με τους εκπαιδευτές των υποστηρικτικών προγραμμάτων των μαθητών. Συνεπώς, η επαναφοίτηση μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα όταν πραγματοποιείται υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις εντός υποστηρικτικού πλαισίου, ενώ παράλληλα διατυπώνεται η άποψη για τη διατήρηση επιφυλάξεων όσον αφορά την επιφερόμενη βελτίωση και τους αλληλεπιδραστικούς παράγοντες που προαναφέρθηκαν.Τέλος, η παρούσα έρευνα μπορεί να αποτελέσει την κινητήριο δύναμη και για άλλους μελλοντικούς ερευνητές, ιδιαίτερα στον ελληνικό χώρο, προκειμένου να επεκτείνουν τα ευρήματα της και να αναζητήσουν ακόμη πιο στοχευμένα τις κατάλληλες συνθήκες προκειμένου η επαναφοίτηση να είναι επωφελής για τους μαθητές με Δ.Α.Φ..el
heal.abstractRecently in Greece, the number of applications for retention into kindergarten has significantly increased. Student retention in kindergarten is a common practice, so that students will obtain the necessary school preparation for elementary school. However, this practice is also used for students with Autism Spectrum Disorders (ASD), without sufficient research data on the impacts of retention on this group of students. The current study examines the impact of retention on students social and cognitive domain. A sample of 102 students from kindergartens from all over Greece was taken, and it was observed that both cognitive and social domains of students were positively affected by retention.Nevertheless, some factors that play an important role during retention are not included in the school environment. Some of these factors can be the extracurricular supporting programs, the educational attainment of the parents, students with ASD who come from a foreign family as well as the co-operation between teachers and special education staff. According to the data analysis, the retention has a positive effect on both domains when performed under specific conditions and supportive framework. Consequently, there are some doubts regarding the improvement observed, as mentioned above, which is also influenced by other factors. Finally, the current study can be the motive for future researchers, especially in Greece, in order to extend its findings and to study the appropriate conditions so as retention to be beneficial for students with ASD.el
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΠολυχρονοπούλου, Σταυρούλαel
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.committeeMemberNameΣυριοπούλου-Δελή, Χριστίναel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓιαλαμάς, Βασίληςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages214 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. ΛΟΥΚΕΡΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ 2022.pdf1.93 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons