Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31922
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚολοκούρη, Ελένηel
dc.date.accessioned2022-09-08T11:21:09Z-
dc.date.available2022-09-08T11:21:09Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31922-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11737-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΦυσικές Επιστήμεςel
dc.subjectΠεριβάλλονel
dc.subjectΥγείαel
dc.subjectΒιώσιμη ανάπτυξηel
dc.subjectΘεωρία της Δραστηριότηταςel
dc.subjectScience educationen
dc.subjectEnvironmenten
dc.subjectHealthen
dc.subjectSustainable developmenten
dc.subjectActivity theoryen
dc.titleΟι Φυσικές Επιστήμες, το περιβάλλον και η υγεία για τον ενεργό πολίτη μέσα από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το νερόel
dc.titleScience Education, environment and health through an educational program about water towards responsible citizenshipen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΦυσικές επιστήμες-
heal.dateAvailable2022-09-08T11:22:09Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 160-167el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία βασίζεται στη σύνδεση των Φυσικών Επιστημών με το Περιβάλλον και την Υγεία μέσα από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το νερό για την ενίσχυση του ενεργού πολίτη. Σκοπός είναι να διερευνηθούν αρχικά οι απόψεις των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Ιωαννίνων για τη σχέση τους με τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών, για τη σύνδεση των Φυσικών Επιστημών με το Περιβάλλον και την Υγεία σε σχέση με την εκπαίδευση. Ως θεωρητικό πλαίσιο αξιοποιεί την κοινωνικοπολιτισμική θεωρία της Δραστηριότητας και ακολουθεί τη μεθοδολογία SCOPES, και ως εκ τούτου, μελετά τα εμπλεκόμενα συστήματα δραστηριότητας (Systems of Activity), τις αντιφάσεις που προκύπτουν (Contradictions), την έκβαση των αποτελεσμάτων (Outcomes) και μέσω της σύνδεσης θεωρίας και πράξης (Praxis) ακολουθεί τις φάσεις ενός επεκτατικού κύκλου (Expansive learning cycle) για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στο πεδίο των Φυσικών Επιστημών (Science education). Επιπλέον, προχωρά στη σύνδεση αυτών με το Περιβάλλον και την Υγεία. Για το σχεδιασμό του εκπαιδευτικού προγράμματος αξιοποιούνται οι 17 στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης και η Agenda 2030, καθώς και το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου. Στο πλαίσιο της έρευνας συγκεντρώθηκαν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα, τα οποία περιλαμβάνουν 2 ερωτηματολόγια, το πρώτο για να διερευνήσει τις απόψεις των φοιτητών σε θέματα που αφορούν τη σύνδεση των Φυσικών Επιστημών με το Περιβάλλον και την Υγεία για την εκπαίδευση του ενεργού πολίτη και το δεύτερο ως αποτίμηση μετά το τέλος του εκπαιδευτικού προγράμματος και τέλος, το εκπαιδευτικό υλικό που παρήγαγαν οι φοιτητές. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων ανέδειξε την ανάγκη για περισσότερα εκπαιδευτικά προγράμματα με το συνδυασμό και των τριών επιστημονικών πεδίων και τη σύνδεση αυτών με τα Προγράμματα Σπουδών. Επιπλέον, αυτού του είδους τα εκπαιδευτικά προγράμματα θεωρήθηκαν σημαντικά για την ευαισθητοποίηση του κοινού και για την αντιμετώπιση παγκόσμιων περιβαλλοντικών προβλημάτων. Οι περισσότεροι φοιτητές ήταν πρόθυμοι να σχεδιάσουν και να χρησιμοποιήσουν ένα παρόμοιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στις μελλοντικές τους τάξεις, ενώ παράλληλα εξέφρασαν και τους περιορισμούς τους με τη μορφή αντιφάσεων.el
heal.abstractThis research study focuses on the connection of Science Education, Health and the Environment through an educational program about water. The main purpose is to investigate the views of the university students of pre-primary school education on Science Education courses and on the connection of Science with the Environment and Health in education. Towards this direction, an educational program about water was developed using Cultural Historical Activity Theory (CHAT) as a theoretical framework. The educational program followed the basic parts of SCOPES (Systems of activity, Contradictions, Outcomes, Praxis, Expansive learning, Science education), a methodological tool for Science Education based on CHAT. The educational program included activities from the three disciplines (Science Education, Health and the Environment) and was connected with the United Nations 17 Sustainable Development Goals and the Agenda 2030 as well as with the curricula of pre-primary school education. Quantitative and qualitative data were collected, including questionnaires about students’ views, program evaluation questionnaires as well as educational material that pre-service teachers developed at the end of the program. Analysis of results showed the need for more educational programs with the combination of the three disciplines and the connection with the school curricula. Furthermore, such educational programs were considered significant for confronting global environmental problems as well as raising public awareness. Most of the students were willing to design and use a similar educational program in their future classrooms expressing their restrictions and limitations in the form of contradictions.en
heal.advisorNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages180 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΟΛΟΚΟΥΡΗ ΕΛΕΝΗ 2022.pdf4.95 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons