Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31918
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤρίμπου, Γεωργία
dc.date.accessioned2022-09-08T07:12:30Z-
dc.date.available2022-09-08T07:12:30Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31918-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11733-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕλληνική γλώσσαel
dc.subjectΈλληνες της Μαριούποληςel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectGreek languageen
dc.subjectGreeks of Mariupolen
dc.subjectEducationen
dc.titleΗ ελληνική γλώσσα στην εκπαίδευση της Μαριούποληςel
dc.titleThe Greek language in the Education of Mariupolen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕλληνική γλώσσα-
heal.dateAvailable2022-09-08T07:13:30Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 103-110el
heal.abstractΑντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η Ελληνική γλώσσα στην Εκπαίδευση της Μαριούπολης. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η ιστορική πορεία των Ελλήνων της Μαριούπολης και οι διαχρονικές τους προσπάθειες για τη διάσωση και ενίσχυση της Ελληνικής γλώσσας και του Πολιτισμού, μέσα από την οργάνωση της Ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, σε κάθε φάση και συγκυρία της ιστορίας τους, από την εγκατάστασή τους στην περιοχή έως και την πρώτη δεκαετία του 21ου αι. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει έρευνα που διεξήχθη από το Νοέμβριο του 2021 έως το Φεβρουάριο του 2022, με σκοπό την αποτίμηση της κατάστασης στην Ελληνόγλωσση εκπαίδευση κατά την τελευταία δεκαετία, μετά την οικονομική κρίση και τα γεγονότα του 2014 στην περιοχή. Για τη διεξαγωγή της έρευνας υιοθετήθηκε η ποιοτική προσέγγιση, με ερευνητικό εργαλείο συλλογής δεδομένων τις προσωπικές ημιδομημένες συνεντεύξεις. Δεκατέσσερις συμμετέχοντες (εμπλεκόμενοι στην οργάνωση και τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας) κατέθεσαν τις εμπειρίες, τις απόψεις και τις προτάσεις τους και στη συνέχεια επιχειρήθηκε, με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης, η ανίχνευση του ερευνητικού υλικού που προέκυψε από τη διαδικασία των συνεντεύξεων. Από την ανάλυση των δεδομένων διαπιστώθηκαν δυσχέρειες και προβλήματα, ως αποτέλεσμα, κυρίως, της ελλιπούς πλέον χρηματοδότησης αλλά και της αδυναμίας για αποτελεσματική οργάνωση και συντονισμό των Υπηρεσιών, από την πλευρά της Ελληνικής Πολιτείας. Τα συμπεράσματα της έρευνας εκτιμάται ότι μπορεί να συμβάλουν στην αφύπνιση των υπευθύνων και να αξιοποιηθούν σε μελλοντικό σχεδιασμό, προκειμένου να καταστεί δυνατή, με κάθε τρόπο, η συνέχιση της ύπαρξης και ανάπτυξης των Ελλήνων στην περιοχή της Μαριούπολης.el
heal.abstractThe subject of the present study is the Greek language in the Education of Mariupol. The first part presents the historical course of the Greeks of Mariupol and their efforts over time to preserve and strengthen the Greek language and culture, through the organization of Greek-language education, in every phase and juncture of their history, from their settlement in the region until the first decade of the 21st century. The second part consists of a survey conducted from November 2021 to February 2022, with the aim of assessing the situation in the Greek-language education in the last decade, following the financial crisis and the events of 2014. For the conduction of the research, a qualitative approach was adopted with personal semi-structured interviews as a research tool for the data collection. Fourteen participants (involved in the organization and conduction of the educational process) presented their experiences, opinions and suggestions and then, using the method of thematic analysis, an attempt was made to identify the research material that emerged from the interview process. The analysis of the data revealed difficulties and problems, mainly because of the current lack of funding and the inability for effective organization and coordination of Services on the part of the Greek state. The conclusions of the survey are expected to contribute to the awakening of those responsible and to be used in future planning, in order to preserve, at all costs, the continued existence and development of the Greeks in Mariupol.en
heal.advisorNameΚαψάλης, Γεώργιος Δ.el
heal.committeeMemberNameΚαψάλης, Γεωργίος Δ.el
heal.committeeMemberNameΛιακοπούλου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΣπανάκη, Μαριάναel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages220 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΤΡΙΜΠΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ 2022.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons