Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31913
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαναγιωτίδου, Θεοδώραel
dc.date.accessioned2022-09-07T07:27:19Z-
dc.date.available2022-09-07T07:27:19Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31913-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11728-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑδέλφιαel
dc.subjectΠοιότητα σχέσηςel
dc.subjectΨυχολογικό ευ ζηνel
dc.subjectΥποστήριξηel
dc.subjectSiblingsen
dc.subjectRelationship qualityen
dc.subjectPsychological well-beingen
dc.subjectSupporten
dc.titleΤο ψυχολογικό ευ ζην και η κοινωνική υποστήριξη ως παράμετροι της αδελφικής σχέσηςel
dc.titlePsychological well-being and social support as parameters of the sibling relationshipen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleη περίπτωση των αδελφιών ατόμων με αναπηρία στο σχολείοel
heal.secondaryTitlethe case of siblings of people with disabilities at schoolen
heal.classificationΑδέλφια και αδελφές-
heal.dateAvailable2022-09-07T07:28:19Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 97-118el
heal.abstractΗ αδελφική σχέση είναι μια από τις σημαντικότερες σχέσεις στη ζωή ενός ατόμου. Ο συνολικός χρόνος που περνούν μαζί τα αδέλφια αποτελεί ισχυρό παράγοντα διαμόρφωσης της προσωπικότητάς τους. Διάφοροι παράγοντες επιδρούν στην ποιότητα της αδελφικής σχέσης, η οποία μπορεί να χαρακτηρίζεται από συναισθήματα που αλληλομεταβάλλονται μεταξύ στοργής, ζεστασιάς, εχθρότητας και σύγκρουσης. Ιδιαίτερα για τα αδέλφια ατόμων με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ορισμένοι ερευνητές υποστηρίζουν πως διακρίνονται από στενότερες σχέσεις με τα αδέλφια τους, ενώ εμφανίζουν υψηλότερα ποσοστά συναισθηματικής υποστήριξης σε σχέση με τα αδέλφια ατόμων χωρίς αναπηρία. Σε αντίθεση με την προηγούμενη θέση, άλλοι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η σχέση αυτή διακρίνεται από συγκρούσεις και ανταγωνισμό. Σκοπός της παρούσας μελέτης αποτελεί η διερεύνηση της ποιότητας της αδελφικής σχέσης σε συνάρτηση με τις παραμέτρους ψυχολογικό ευ ζην και γονική υποστήριξη. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 152 έφηβοι εκ των οποίων οι 72 είχαν αδέλφια με αναπηρία ή χρόνια πάθηση και τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: α) η Κλίμακα Μέτρησης του Ψυχολογικού Ευ Ζην (Psychological Well Being Scales- 42 items version- PWBS), β) η Κλίμακα Κοινωνικής Υποστήριξης –σύντομη μορφή (Social Support Questionnaire - Short Form- SSQ) και γ) το Ερωτηματολόγιο αδελφικής σχέσης (Sibling Relationship Questionnaire- SRQ). Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης μπορούν να αξιοποιηθούν προκειμένου να κατανοηθεί πληρέστερα η ποιότητα της αδελφικής σχέσης συμβάλλοντας στην ανάπτυξη προγραμμάτων παρέμβασης ενίσχυσης των αδελφιών ατόμων με αναπηρία με σκοπό την βελτίωση της μεταξύ τους σχέσης.el
heal.abstractSibling relationship is one of the most important relationships in a person's life. Several factors affect the quality of this relationship, which can be characterized by emotions that alternate between affection and warmth to hostility and conflict. Particularly for siblings of people with disabilities and/or special educational needs, it is argued by some researchers that they experienced closer relationships with their siblings and show higher rates of emotional support than siblings of people without disabilities. Conversely, other researchers argue that this relationship is characterised by conflict and rivalry. The purpose of this study is to investigate the quality of the sibling relationship in relation to the parameters of psychological well-being and social support. The sample consisted of adolescent siblings of persons with disabilities and the research materials used were a) the Psychological Well-Being Scale (42 items version), b) the Social Support Scale -Short Form and c) the Sibling Relationship Questionnaire. The results of this study can be used to understand more fully the quality of the sibling relationship, contributing to the development of intervention programs for siblings to improve their relationship.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΚυπριωτάκη, Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages132 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ 2022.pdf1.69 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons