Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31911
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣυριανού, Μαρίαel
dc.date.accessioned2022-09-07T06:12:24Z-
dc.date.available2022-09-07T06:12:24Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31911-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11726-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕιδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΣχολική αυτοεκτίμησηel
dc.subjectΨυχοκοινωνικές δυσκολίες/δυνατότητεςel
dc.titleΗ αυτοεκτίμηση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ως παράγοντας των δυνατοτήτων και των δυσκολιών τουςel
dc.titleSelf-esteem of students with learning difficulties as a factor of strengths and difficultiesen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαιδευτικές ανάγκες-
heal.dateAvailable2022-09-07T06:13:24Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 94-115el
heal.abstractΟι δυσκολίες στη μάθηση εντοπίζονται κατά τη διάρκεια της σχολικής φοίτησης των μαθητών, δεν συνδέονται όμως μόνο με την ακαδημαϊκή τους επίδοση, αλλά επιδρούν στη συνολική τους ζωή, επηρεάζοντας πολλές φορές την αυτοεκτίμησή τους και τη ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. Οι εκπαιδευτικοί φαίνεται ότι διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών αλλά και στην ανάπτυξη των καταλληλότερων στρατηγικών ώστε να μπορέσουν οι τελευταίοι να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες τους. Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα εργασία επιχειρεί να ερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη Σχολική Αυτοεκτίμηση και τις ψυχοκοινωνικές Δυνατότητες και Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες που φοιτούν σε Τμήματα Ένταξης. Ειδικότερα, στόχος είναι η σύγκριση των απόψεων εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 204 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από δημόσια σχολεία της χώρας, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο επικεντρωμένο στις παραπάνω μεταβλητές. Τα ευρήματα της μελέτης φανέρωσαν σύγκλιση στις απόψεις των Ειδικών Παιδαγωγών και των Εκπαιδευτικών, οι οποίοι κατατάσσουν την πλειοψηφία των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες σε μέτριο επίπεδο Σχολικής Αυτοεκτίμησης ενώ θεωρούν ότι παραπάνω από τους μισούς μαθητές δεν παρουσιάζουν σημαντικές δυσκολίες εσωτερικευμένης και εξωτερικευμένης μορφής. Παρ’ όλα αυτά το ποσοστό των μαθητών που βρίσκονται σε χαμηλό επίπεδο Σχολικής Αυτοεκτίμησης και παρουσιάζουν οριακές δυσκολίες ή υποψία παθολογίας ήταν σημαντικά υψηλό. Διαφοροποιήσεις μεταξύ των εκτιμήσεών τους διαπιστώθηκαν αναφορικά με το φύλο των μαθητών και την περίπτωση Ειδικής Εκπαιδευτικής Ανάγκης τους. Τέλος, η Αυτοεκτίμηση και για τις δυο ομάδες του δείγματος συσχετίστηκε αρνητικά με τις περισσότερες παραμέτρους των Δυνατοτήτων και Δυσκολιών, ενώ η συνολική Σχολική Αυτοεκτίμηση φάνηκε ότι προβλέπεται από τα συμπτώματα Υπερκινητικότητας, διάσπασης προσοχής και τις δυσκολίες στις Σχέσεις με συνομηλίκους.el
heal.abstractThe difficulties in learning identified during an academic year are not only connected with academic performance, but they also impact the students’ lives comprehensively, many times, affecting their self-esteem and their psychosocial development. Educators seem to play a major role in reinforcing students’ self-esteem and in developing the most appropriate strategies to be able to support the students with learning difficulties. The current study is an attempt to examine educators’ opinions related to self-esteem, psychosocial abilities and challenges that the students with learning difficulties in inclusive education face. More specifically, the aim is to compare the opinions between the special needs and the mainstream educators. The sample was taken from 204 primary school educators from public schools in Greece. They were asked to respond to a questionnaire based on the above-mentioned variables. Research findings showed that there was convergence of opinions between Special Needs and mainstream educators. Both ranked most special education students in medium levels of Academic self-esteem score, while both groups believed that more than half students do not present internalized nor externalized type of problems. Nevertheless, the percentage of students with low levels of Academic Self-Esteem that present marginal difficulties or potential pathologies was found to be significantly high. Differences between educators’ opinions were only seen in relation to the student gender and their respective Special Education Needs. Finally, Self Esteem for both groups was negatively correlated with most of the parameters of Strengths and Difficulties, while their overall Academic Self-Esteem was affected by symptoms of Hyperactivity, Attention deficits and difficulties in the relationships with their peers.en
heal.advisorNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάναel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages126 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
M.E. ΣΥΡΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ 2022.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons