Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31907
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣιάρκα, Όλγαel
dc.date.accessioned2022-09-01T07:17:43Z-
dc.date.available2022-09-01T07:17:43Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31907-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11722-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕπιστημονικός εγγραμματισμόςel
dc.subjectΦυσικές επιστήμεςel
dc.subjectΤριτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΦύλοel
dc.subjectΚατεύθυνση σπουδών στο Λύκειοel
dc.subjectΈτος σπουδώνel
dc.subjectScientific literacyen
dc.subjectScienceen
dc.subjectHigher educationen
dc.subjectGenderen
dc.subjectDirection of studies in High Schoolen
dc.subjectYear of Studyen
dc.titleΔιερεύνηση του επιπέδου επιστημονικού εγγραμματισμού φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνωνel
dc.titleInvestigation of the Scientific Literacy of the students of the Pedagogical Department of Primary Educationen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΦυσικές επιστήμες-
heal.dateAvailable2022-09-01T07:18:44Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 125-128el
heal.abstractΟ επιστημονικός εγγραμματισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες δεξιότητες που αναπτύσσει το άτομο, κατά την οποία εξηγεί, κατανοεί και αλληλοεπιδρά στη σύγχρονη απαιτητική κοινωνία που ζούμε. Είναι λοιπόν απαραίτητο, η ανάπτυξη του επιστημονικού εγγραμματισμού να αποτελεί δια βίου στόχο για όλα τα άτομα κάθε κοινωνίας, γι’ αυτό θα πρέπει να ξεκινά από τα πρώτα στάδια της εκπαίδευσης. Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης, τη διερεύνηση του επιπέδου επιστημονικού εγγραμματισμού φοιτητών καθώς και την ανάδειξη των στάσεων και των πεποιθήσεων τους, ως προς την επιστήμη. Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε συμμετείχαν 362 φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο των Fives et al. (2014), το οποίο απευθύνεται σε μαθητές που φοιτούν στη μέση εκπαίδευση. Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, που αφορούν καθημερινές καταστάσεις και απαιτούν επιστημονική σκέψη και γνώση καθώς και από ερωτήσεις, με τις οποίες διερευνάται η αξία της επιστήμης σαν ευρύτερος όρος. Πραγματοποιήθηκε περιγραφική ανάλυση των απαντήσεων για κάθε ερώτηση και συσχέτιση της επίδοσης των φοιτητών με το φύλο, την κατεύθυνση σπουδών στο Λύκειο και το έτος σπουδών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα φαίνεται πως στο γενικό σύνολο των φοιτητών, το επίπεδο του επιστημονικού εγγραμματισμού χαρακτηρίζεται μέτριο. Όσον αφορά τη σύγκριση μεταξύ φύλου, οι άνδρες φαίνεται να πετυχαίνουν, με μικρή διαφορά, καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τις γυναίκες. Σχετικά με την κατεύθυνση, οι φοιτητές που προέρχονται από τη θετική παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις συγκριτικά με τους φοιτητές της τεχνολογικής και της θεωρητικής κατεύθυνσης, ενώ αναφορικά με το έτος σπουδών, οι φοιτητές του 3ου έτους παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τους φοιτητές του 1ου, του 2ου και του 4ου έτους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα σχετικά με τις στάσεις και τις πεποιθήσεις των φοιτητών για την επιστήμη που συσχετίζονται με το φύλο, την κατεύθυνση σπουδών στο Λύκειο και το έτος σπουδών.el
heal.abstractScientific literacy is one of the most important skills that the individual develops, in which he explains, understands and interacts in the modern demanding society we live in. It is therefore essential that the development of scientific literacy to be a lifelong goal for all individuals of every society, so it should start from the earliest stages of education. The object of this study is to investigate the level of scientific literacy of students as well as to highlight their attitudes and beliefs regarding science. The research was conducted by 362 students of the Pedagogical Department of Primary Education of the University of Ioannina. Participants completed the questionnaire of Fives et al. (2014), which is addressed to students attending secondary education. The questionnaire consists of multiple choice questions, which relate to everyday situations and require scientific thought and knowledge as well as questions, which explored the value of science as a winder term. A descriptive analysis of the answer to each question was performed and a correlation of the students' performance with the gender, the direction of studies in the High School and the year of studies. According to the results, it seems that in the general population of the students, the level of scientific literacy is characterized as moderate. In terms of gender comparison, men seem to be performing a little better than women by a small margin. Regarding the direction, the students who come from the positive direction show better performance compared to the students of the technological and theoretical direction, while regarding to the year of study, the students of the third year show better performance than the students of the first, second and fourth year. Of particular interest are the results on students' attitudes and beliefs about science related to gender, direction of high school and year of study.en
heal.advisorNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜαυρίδης, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages188 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΙΑΡΚΑ ΟΛΓΑ 2022.pdf4.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons