Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31898
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣιδέρη, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2022-08-25T09:06:53Z-
dc.date.available2022-08-25T09:06:53Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31898-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11713-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕπιστημονικός γγραμματισμόςel
dc.subjectΦυσικές Επιστήμεςel
dc.subjectΔεξιότητες επιστημονικού γραμματισμούel
dc.subjectΑστρονομίαel
dc.subjectΑστρολογίαel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectScientific literacyen
dc.subjectSciencesen
dc.subjectScientific literacy skillsen
dc.subjectAstronomyen
dc.subjectAstrologyen
dc.subjectTeachersen
dc.titleΕπιστημονικός γραμματισμός εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε φαινόμενα και έννοιες της αστρονομίαςel
dc.titleScientific literacy of Primary Education teachers in astronomy phenomena and conceptsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΦυσικές επιστήμες-
heal.dateAvailable2022-08-25T09:07:54Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 107-116el
heal.abstractΟ επιστημονικός γραμματισμός είναι μία από τις σημαντικότερες δεξιότητες των σύγχρονων πολιτών και γι’ αυτό, τα τελευταία χρόνια αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της διδακτικής των φυσικών επιστημών. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια παρουσιάζονται ραγδαίες εξελίξεις στην αστρονομία, για τις οποίες οι μαθητές δεν ενημερώνονται στην εκπαίδευσή τους. Παρ’ όλα αυτά ενδιάμεσος κρίκος ανάμεσα στον επιστημονικό γραμματισμό και στην αστρονομία είναι ο εκπαιδευτικός. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των δεξιοτήτων επιστημονικού γραμματισμού, που διαθέτουν εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε θέματα επιστημονικού γραμματισμού, στον τομέα της αστρονομίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 196 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απ’ όλη την Ελλάδα. Οι συμμετέχοντες/ουσες συμπλήρωσαν ηλεκτρονικά ένα ερωτηματολόγιο το οποίο ήταν χωρισμένο σε 5 μέρη: το πρώτο μέρος περιείχε ερωτήσεις που αφορούσαν τις απόψεις και τις στάσεις των ερωτώντων για την αστρονομία. Το δεύτερο μέρος περιείχε γενικότερες ερωτήσεις σχετικά με τον επιστημονικό γραμματισμό. Το τρίτο μέρος περιείχε πιο συγκεκριμένες ερωτήσεις για τον επιστημονικό γραμματισμό σε συνδυασμό με την αστρονομία. Τέλος, το τέταρτο μέρος αποτελούνταν από ερωτήσεις σχετικές με την άποψη των ερωτώντων σχετικά με την αστρολογία. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν μέτριες επιδόσεις στις δεξιότητες του επιστημονικού γραμματισμού, που μελετήθηκαν, ενώ όσων αφορά τις δεξιότητες του επιστημονικού γραμματισμού για την αστρονομία, παρατηρείται ένα μέτριο προς χαμηλό επίπεδο. Επιπλέον, εκδήλωσαν την ανάγκη, οι μαθητές και οι μαθήτριες να ξεκινήσουν να εισάγονται σε αστρονομικές έννοιες στο σχολείο. . Τέλος, αποδείχθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν πιστεύουν στην αστρολογία και ότι δεν τη θεωρούν επιστήμη.el
heal.abstractScientific literacy is one of the most important skills of modern citizens and for this reason, in recent years it has been an integral part of science teaching. At the same time, in recent years there have been rapid developments in astronomy, of which students are not informed in their education. Nevertheless, the intermediate link between scientific literacy and astronomy is the teacher. The purpose of this paper is to explore the scientific literacy skills of primary school teachers in scientific literacy in the field of astronomy. They participated in the research 196 primary school teachers from all over Greece. Participants filled out a questionnaire electronically which was divided into 5 parts: the first part contained questions about the views and attitudes of the questioners about astronomy. The second part contained more general questions about scientific literacy. The third part contained more specific questions about scientific literacy in conjunction with astronomy. Finally, the fourth part consisted of questions related to the questioners' view of astrology. The results show that teachers show mediocre performance in the scientific literacy skills studied, while in terms of scientific literacy skills for astronomy, there is a moderate to low level. In addition, they expressed the need for students to begin to be introduced to astronomical concepts at school. Finally, it turned out that teachers do not believe in astrology and do not consider it as a science.en
heal.advisorNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜαυρίδης, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages131 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΙΔΕΡΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 2022.pdf2.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons