Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31886
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Χατζηγιαννίδου, Ιωάννα | el |
dc.date.accessioned | 2022-08-23T08:08:04Z | - |
dc.date.available | 2022-08-23T08:08:04Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31886 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11701 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Φιλία | el |
dc.subject | Αναπηρία | el |
dc.subject | Αισιοδοξία | el |
dc.subject | Στάσεις | el |
dc.subject | Friendship | en |
dc.subject | Disability | en |
dc.subject | Optimism | en |
dc.subject | Attitudes | en |
dc.title | Η αισιοδοξία και οι φιλικές σχέσεις των ατόμων με αναπηρία ως παράμετροι του προφίλ στάσης τους απέναντι στην ζωή | el |
dc.title | The optimism and friendship of people with disabilities and their attitude profile towards life | en |
heal.type | masterThesis | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.secondaryTitle | εκπαιδευτικές προτάσεις | el |
heal.classification | Φιλία | - |
heal.dateAvailable | 2022-08-23T08:09:05Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2022 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία: σ. 72-75 | el |
heal.abstract | Οι προσωπικές σχέσεις που αναπτύσσει το άτομο από το ξεκίνημα της ζωής του θεωρούνται καθοριστικής σημασίας για την μετέπειτα κοινωνική και συναισθηματική του εξέλιξη. Στο πλαίσιο της κοινωνικής ανάγκης για φιλία από τα άτομα με αναπηρία, θα πρέπει οι συνομήλικοί τους να αναπτύσσουν μαζί τους φιλίες και κοινωνικές σχέσεις που δεν θα χαρακτηρίζονται από οίκτο. Αν και σε αρκετές μελέτες έχουν αναλυθεί οι σχέσεις και οι φιλίες παιδιών και ενηλίκων δίχως αναπηρία, το προφίλ των κοινωνικών σχέσεων των ατόμων με αναπηρία δεν έχει ερευνηθεί επαρκώς. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να κατανοήσει τη δημιουργία φιλικών σχέσεων από τα άτομα με αναπηρία και να διερευνήσει εάν η “αισιοδοξία” και η “στάση απέναντι στη ζωή” αποτελούν παράγοντες επίδρασης. Το δείγμα αποτέλεσαν άτομα με αναπηρία, τα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ότι η δημιουργία φιλικών σχέσεων είναι ιδιαιτέρως σημαντική για τα άτομα με αναπηρία, αλλά και το επίπεδο αισιοδοξίας επιδρά στο προφίλ στάση τους απέναντι στη ζωή. Τα ευρήματα μπορούν να αξιοποιηθούν, ώστε να οργανωθούν εκπαιδευτικές ενημερώσεις και προγράμματα για την αποδοχή των ατόμων με αναπηρία από τους κοινωνικούς εταίρους, προκειμένου να αναπτύσσονται ισότιμες φιλικές σχέσεις ανάμεσα τους. | el |
heal.abstract | The personal relationships that a person develops from the beginning of his life are considered crucial for his subsequent social and emotional development. In the context of the social need for friendship from people with disabilities, their peers should develop with them friendships and social relationships that will not be characterized by compassion. While many studies have analyzed the relationships and friendships of children and adults without disabilities, the social relations profile of people with disabilities has not been adequately researched. The present work attempts to understand the creation of friendships by people with disabilities and to investigate whether "optimism" and "attitude towards life" are factors of influence. The sample consisted of people with disabilities, who were asked to answer a self-report questionnaire. The results highlighted that building friendships is especially important for people with disabilities, which seems to depend on their level of optimism as well as their attitude towards life. The findings can be used to organize educational updates and programs for the acceptance of people with disabilities by the social partners, in order to develop equal friendships between them. | en |
heal.advisorName | Σούλης, Σπυρίδων-Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Σούλης, Σπυρίδων-Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Κυπριωτάκη, Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 91 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ 2022.pdf | 1.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License