Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31885
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ντούρλιας, Νικόλαος | el |
dc.date.accessioned | 2022-08-22T11:07:54Z | - |
dc.date.available | 2022-08-22T11:07:54Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31885 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11700 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Διδασκαλία | el |
dc.subject | Ανάγνωση | el |
dc.subject | Νοητική αναπηρία | el |
dc.subject | Συστηματική ανασκόπηση | el |
dc.subject | Teaching | en |
dc.subject | Reading | en |
dc.subject | Intellectual disability | en |
dc.subject | Systematic review | en |
dc.title | Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την διδασκαλία της ανάγνωσης σε μαθητές με νοητική αναπηρία | el |
dc.title | Reading interventions to students with intellectual disability | en |
heal.type | masterThesis | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.secondaryTitle | μια συστηματική ανασκόπηση | el |
heal.secondaryTitle | a systematic review | en |
heal.classification | Διδασκαλία | - |
heal.dateAvailable | 2022-08-22T11:08:54Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2022 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία: σ. 115-121 | el |
heal.abstract | Οι μαθητές με νοητική αναπηρία εμφανίζουν περιορισμούς και δυσκολίες στην απόκτηση δεξιοτήτων ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου. Καθώς η κατάκτηση των δεξιοτήτων αυτών μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής τους όπως και την κοινωνική συμπερίληψή τους, σχεδιάζονται και αναπτύσσονται διδακτικές μέθοδοι και τεχνικές προς την κατεύθυνσή αυτή. Η παρούσα εργασία καταγράφει και διερευνά εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την διδασκαλία της ανάγνωσης σε μαθητές με νοητική αναπηρία. Για τον εντοπισμό των παρεμβάσεων πραγματοποιήθηκε συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων για τα έτη από το 2013 έως το 2021, όπου αναγνωρίστηκαν συνολικά 753 εγγραφές. Εφαρμόζοντας συγκεκριμένα κριτήρια εισδοχής και αποκλεισμού, εξετάστηκαν συνολικά 11 πρωτογενείς μελέτες δημοσιευμένες σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά. Η περιγραφή των μελετών οδηγεί σε σημαντικά αποτελέσματα ως προς την κωδικοποίηση, τη φωνολογική επίγνωση, την αναγνωστική ευχέρεια και την αναγνωστική κατανόηση των μαθητών με νοητική αναπηρία. Επιπλέον, συζητείται η συμβολή της ανασκόπησης με βάση τις διαφορετικές εκδοχές της νοητικής αναπηρίας και αναδεικνύεται η αναγκαιότητα για συνεχιζόμενη έρευνα στον τομέα του αλφαβητισμού. | el |
heal.abstract | Students with intellectual disabilities have limitations and difficulties in acquiring text reading and comprehension skills. As the acquisition of these skills can significantly improve their quality of life as well as their social inclusion, teaching methods and techniques are designed and developed in this direction. This paper records and investigates educational interventions for teaching reading to students with intellectual disabilities. In order to identify the interventions, a systematic review of the literature was carried out in electronic databases for the years from 2013 to 2021, where a total of 753 entries were identified. Applying specific admission and exclusion criteria, a total of 11 primary studies published in reputable scientific journals were reviewed. The description of the studies leads to important results in terms of coding, phonological awareness, reading fluency and reading comprehension of students with intellectual disabilities. In addition, the contribution of the review based on the different versions of mental disability is discussed and the need for ongoing research in the field of literacy is highlighted. | en |
heal.advisorName | Σούλης, Σπυρίδων-Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Σούλης, Σπυρίδων-Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Μαυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 121 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. ΝΤΟΥΡΛΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 2022.pdf | 2.65 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License