Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31809
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπαρπάτση, Κωνσταντία-Διονυσίαel
dc.date.accessioned2022-06-02T10:22:05Z-
dc.date.available2022-06-02T10:22:05Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31809-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11624-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΓονεϊκή αναστοχαστική λειτουργικότηταel
dc.subjectΓονεϊκή νοοπροσήλωσηel
dc.subjectΘεωρία του νουel
dc.subjectΜητέρεςel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectParental reflective functioningen
dc.subjectMind-mindednessen
dc.subjectTheory of Minden
dc.subjectMothersen
dc.subjectChildrenel
dc.titleΓονεϊκή αναστοχαστική λειτουργικότητα και νοοπροσήλωσηel
dc.titleParental reflective functioning and mind mindednessen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleσχέση με τη θεωρία του νου παιδιών σχολικής ηλικίαςel
heal.secondaryTitlerelation with school- age children’s theory of minden
heal.classificationΦιλοσοφία του νου-
heal.dateAvailable2022-06-02T10:23:07Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 67-77el
heal.abstractΟι στόχοι της παρούσας έρευνας ήταν δύο. Πρώτον, εξετάστηκε η σχέση ανάμεσα στη γονεϊκή αναστοχαστική λειτουργικότητα, την νοοπροσήλωση και την θεωρία του νου (ΘτΝ), σε 95 παιδιά ηλικίας 7-11 ετών. Δεύτερον, εξετάστηκε η επίδραση της ηλικίας και του φύλου στις τρεις αυτές μεταβλητές, αλλά και στις μεταξύ τους σχέσεις. Για τη μέτρηση της γονεϊκής αναστοχαστικής λειτουργικότητας χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Parental Reflective Functioning Questionnaire-PRFQ (Luyten, Mayes, Nijssens, & Fonagy, 2016) και για την μέτρηση της γονεϊκής νοοπροσήλωσης το εργαλείο Mind Mindedness Interview-MMI (Meins & Fernyhough, 2015). Για την αξιολόγηση της ΘτΝ χρησιμοποιήθηκαν το έργο «Παράξενες ιστορίες» (Strange Stories, Happe, 1994) και το έργο Λανθασμένη Πεποίθησης Β’ τάξης (Sullivan, Zaitchik, &Tager- Flusberg, 1994). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η γονεϊκή νοοπροσήλωση συσχετίζεται θετικά με τη γονεϊκή αναστοχαστική λειτουργικότητα. Αντίθετα, η μη νοητικοποίηση(υποκλίμακα της PRFQ) των μητέρων συσχετίζεται αρνητικά με τη θεωρία του νου των παιδιών. Η γονεϊκή νοοπροσήλωση δεν βρέθηκε να συσχετίζεται με τη θεωρία του νου των παιδιών. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι το φύλο και η ηλικία επηρεάζουν τις επιδόσεις τους στη ΘτΝ, αλλά δεν επηρεάζουν τις παραπάνω συσχετίσεις.el
heal.abstractThe purpose of the present study is twofold. Firstly, the relationship between parental reflective functioning, mind-mindedness and theory of mind (ToM) was examined in 95 children aged 7 to 11. Secondly, the effect of age and gender on these three variables was examined, as well as on the correlations between them. The Parental Reflective Functioning Questionnaire (PRFQ) (Luyten, Mayes, Nijssens, & Fonagy, 2016) was used to measure parental reflective functioning, and the Mind Mindedness Interview (MMI) (Meins & Fernyhough, 2015) was used to measure mind-mindedness. In order to measure ToM, the Strange Stories task (Happé, 1994) and the second-order False Belief task (Sullivan, Zaitchik, & Tager-Flusberg, 1994) were used. Results showed that maternal mind-mindedness was positively correlated with parental reflective functioning. Pre-mentalizing (subscale of PRFQ) of mothers was negatively correlated with children's ToM. Maternal mind-mindedness was not found to be correlated with children’s ToM. Finally, it was found that the gender and age affect their performance in ToM, but do not affect the above correlations.en
heal.advisorNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπονώτη, Φωτεινήel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages81 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΜΠΑΡΠΑΤΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ 2021.pdf1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons