Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31805
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΖώη, Ναταλίαel
dc.date.accessioned2022-06-01T06:55:19Z-
dc.date.available2022-06-01T06:55:19Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31805-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11620-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠρογράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσηςel
dc.subjectΕκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξηel
dc.subjectΑειφορίαel
dc.subjectΧαρακτηριστικά περιβαλλοντικών προγραμμάτωνel
dc.subjectΕνσωμάτωση της αειφορίαςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΣτελέχη της εκπαίδευσηςel
dc.subjectEnvironmental Education programsen
dc.subjectEducation for sustainable developmenten
dc.subjectSustainabilityen
dc.subjectFeatures of environmental programsen
dc.subjectIntegrated of sustainabilityen
dc.subjectTeachersen
dc.subjectExecutives of primary and secondary educationen
dc.titleΣύγχρονα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο σχολείο και η ενσωμάτωση της αειφορίαςel
dc.titleModern environmental education programs in school and the integration of sustainabilityen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΠεριβαλλοντική εκπαίδευση -- Προγράμματα-
heal.dateAvailable2022-06-01T06:56:20Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 75-82el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τα βασικά χαρακτηριστικά των σύγχρονων προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΠΕ/ΕΑΑ) στο σχολείο και το πώς ενσωματώνεται η αειφορία σε αυτά με τη βοήθεια αρμόδιων στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που τα υλοποιούν. Πιο συγκεκριμένα, διερευνήθηκαν τα κίνητρα που μπορεί να ωθήσουν τους εκπαιδευτικούς ώστε να αναλάβουν την υλοποίηση ενός προγράμματος και αντίστοιχα οι δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίσουν. Επιπλέον, εξετάστηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά των προγραμμάτων, το πώς αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη την έννοια της αειφορίας στο πλαίσιο της ΠΕ/EAA και τέλος, ο βαθμός και οι τρόποι με τους οποίους ενσωματώνεται η έννοια της αειφορίας στα προγράμματα ΠΕ/ΕΑΑ. Για τον σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκαν 11 ατομικές ημιδομημένες συνεντεύξεις με τα στελέχη και τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίες αναλύθηκαν με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι η απουσία εξωτερικών κινήτρων είναι εμφανής και εστίασαν περισσότερο στα εσωτερικά, ενώ σχετικά με τις δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίζουν δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση σε αυτές που περιστρέφονται γύρω από το εκπαιδευτικό σύστημα. Επιπλέον, όλοι οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην έρευνα έχουν υλοποιήσει πολλά διαφορετικά προγράμματα που παρουσιάζουν ποικιλομορφία στα χαρακτηριστικά (διάρκεια, θεματολογία, δομή και αξιολόγηση). Αναφορικά με την αντίληψη και την ενσωμάτωση της έννοιας της αειφορίας, οι περισσότεροι συμμετέχοντες διαπιστώθηκε ότι λαμβάνουν υπόψη όλες τις διαστάσεις του όρου (περιβαλλοντικές, κοινωνικές και πολιτιστικές) και να τον ενσωματώνουν σε μεγάλο βαθμό στα προγράμματά τους.el
heal.abstractThe purpose of this study is to investigate the main features of modern Environmental Education/Education for Sustainable Development (EE/ESD) programs in school and how sustainability is integrated in them with the help of the competent executives and teachers of Primary and Secondary Education, who implement them. More specifically, the motivations that can push teachers to undertake the implementation of a program and respectively the difficulties they are called to face, were investigated. In addition, there were examined the main features of the programs, how teachers and executives perceive the concept of sustainability in the context of EE/ESD and finally, the degree and the ways in which the concept of sustainability is integrated in the EE/ESD programs. For this purpose, 11 individual semi-structured interviews were conducted with the executives and teachers of Primary and Secondary Education, which were analyzed by the method of thematic analysis. The results showed that teachers believe that the lack of external motivation is obvious, and they focused more on the internal, while regarding the difficulties they are called to face, more emphasis was placed on those that revolve around the educational system. In addition, all the teachers who participated in the research have implemented many different programs that show diversity in characteristics (duration, subject matter, structure, and evaluation). Regarding the perception and integration of the concept of sustainability, most participants were found to consider all the dimensions of the term (environmental, social and cultural) and to integrate it to a large extent into their programs.en
heal.advisorNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages86 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΖΩΗ ΝΑΤΑΛΙΑ 2021.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons