Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31795
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜίχου, Τζέσικα-Τζούλιαel
dc.date.accessioned2022-05-31T06:17:30Z-
dc.date.available2022-05-31T06:17:30Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31795-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11610-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠρόσφυγεςel
dc.subjectΠροσφυγικό υπόβαθροel
dc.subjectΔιδασκαλία της ελληνικής γλώσσαςel
dc.subjectΔεύτερη/ξένη γλώσσαel
dc.subjectΕπικοινωνιακή προσέγγισηel
dc.subjectΔιαφοροποιημένη διδασκαλίαel
dc.subjectRefugeesen
dc.subjectRefugee childrenen
dc.subjectTeaching of the Greek languageen
dc.subjectSecond/foreign languageen
dc.subjectCommunicative approachen
dc.subjectDifferentiated teachingen
dc.titleΔιδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας σε παιδιά προσφύγωνel
dc.titleTeaching Greek as a foreign language to children with a refugee backgrounden
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleΔιδακτικές προσεγγίσεις, εμπειρίες, προβλήματαel
heal.classificationΠρόσφυγες-
heal.dateAvailable2022-05-31T06:18:30Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 83-91el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναζητηθούν, να παρουσιαστούν και να συζητηθούν οι κατάλληλες παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας σε παιδιά με προσφυγικό υπόβαθρο. Αφού γίνει μια σύντομη εισαγωγή στη σύγχρονη προσφυγική κρίση, όπως αυτή διαμορφώθηκε από το 2015 και μετά στην Ελλάδα, περιγράφεται το επίσημο πλαίσιο εκπαίδευσης που οργανώθηκε για τα παιδιά με προσφυγικό υπόβαθρο, καθώς και οι λόγοι για τους οποίους η κατάκτηση της γλώσσας της χώρας υποδοχής έχει πολυεπίπεδη αξία για τα παιδιά αυτά. Στη συνέχεια συζητούνται οι διδακτικές προσεγγίσεις και στρατηγικές που θεωρούνται ως πιο κατάλληλες για τη διδασκαλία της γλώσσας στον συγκριμένο μαθητικό πληθυσμό, πρώτα σε θεωρητικό επίπεδο, με βάση τη σχετική βιβλιογραφία, και στη συνέχεια περιγράφονται οι προσωπικές εμπειρίες από την εφαρμογή των παραπάνω θεωριών στην πράξη. Τέλος, γίνεται αναφορά σε μια σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίστηκαν κατά τη διδακτική εμπειρία, που αφορούν τόσο τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στα παιδιά με προσφυγικό υπόβαθρο, όσο και τη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας εν γένει. Με βάση τα παραπάνω διατυπώνονται συμπεράσματα και προτείνονται λύσεις για να μπορεί η διδασκαλία των ελληνικών σε παιδιά με προσφυγικό υπόβαθρο να είναι μια διαδικασία αποτελεσματική, ευεργετική και ευχάριστη για αυτά.el
heal.abstractThe purpose of this dissertation is to research, present and discuss the appropriate teaching approaches and methods for teaching Greek as a foreign / second language to children with a refugee background. After a brief introduction to the current refugee crisis and the way it has developed from 2015 onwards in Greece, we describe the official educational plan organized by the government for children with a refugee background, as well as the reasons why the acquisition of the host country’s language has multilayered value for these children. Next, we discuss teaching approaches and strategies that are considered most suitable for language teaching in the specific student population, first at a theoretical level, based on the relevant literature, and then based on personal experiences gained from the application of the above theories in practice. In the last section of the dissertation, we discuss a series of problems that were faced during the teaching experience, which concern the teaching of Greek language to refugee children, as well as the educational process in general. Based on the above, conclusions are formulated and solutions are proposed so that the teaching of Greek as a foreign/second language to children with a refugee background can be an effective, beneficial and enjoyable process for them.en
heal.advisorNameΚαψάλης, Γεώργιος Δ.el
heal.committeeMemberNameΚαψάλης, Γεωργίος Δ.el
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel
heal.committeeMemberNameΤσιτσανούδη-Μαλλίδη, Νικολέτταel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages98 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. MIXOY TZEΣΙΚΑ 2021.pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons