Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31791
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓκέλου, Ιουλίαel
dc.date.accessioned2022-05-30T10:29:22Z-
dc.date.available2022-05-30T10:29:22Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31791-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11606-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑναστοχαστική λειτουργικότηταel
dc.subjectΓονεϊκή νοητικοποίησηel
dc.subjectΝοοπροσήλωσηel
dc.subjectΠρακτικές κοινωνικοποίησης συναισθημάτωνel
dc.subjectΣυναισθηματική αυτορρύθμισηel
dc.subjectReflective functioningen
dc.subjectParental mentalizationen
dc.subjectMind-mindednessen
dc.subjectEmotion socialization practicesen
dc.subjectEmotional self-regulationen
dc.titleΓονεϊκή νοητικοποίησηel
dc.titleParental mentalizationen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleσχέση με τις γονεϊκές πρακτικές κοινωνικοποίησης των συναισθημάτων και τη συναισθηματική αυτορρύθμιση των παιδιώνel
heal.secondaryTitlerelation with parental emotion socialization practices and childrens’ emotion regulation
heal.classificationΣυναισθηματική ανάπτυξη-
heal.dateAvailable2022-05-30T10:30:22Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 117-137el
heal.abstractΣτόχος της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τη σχέση μεταξύ δύο διαστάσεων της γονεϊκής νοητικοποίησης, της νοοπροσήλωσης και της αναστοχαστικής λειτουργικότητας, με την συναισθηματική αυτορρύθμιση παιδιών ηλικίας 7 – 11 ετών και τις πρακτικές κοινωνικοποίησης των συναισθημάτων που χρησιμοποιούν οι μητέρες τους. Επιπλέον, μελετήθηκε η επίδραση της ηλικίαςκαιτου φύλου των παιδιώνστις συσχετίσεις μεταξύ των μεταβλητών. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 95 αγόρια και κορίτσια, με μέσο όρο ηλικίας M=8,85 έτη και οι μητέρες τους (Ν = 95). Η αξιολόγηση της νοοπροσήλωσης των μητέρων έγινε μέσω συνέντευξης (Meins&Fernyhough, 2015), ενώ οι μητέρες συμπλήρωσαν επιπλέον: ένα ερωτηματολόγιο για τη μέτρηση της γονεϊκής αναστοχαστικής λειτουργικότητας (Luyten, Mayes, Nijssens, &Fonagy, 2016), ένα ερωτηματολόγιο για την μέτρηση της συναισθηματικής αυτορρύθμισης των παιδιών (Shields&Chiccheti,1997), ένα ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση των πρακτικών κοινωνικοποίησης των αρνητικών συναισθημάτων των παιδιών (Fabes, Eisenberg, &Bernzweig,1990) και ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων. Τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο, που αφορούσε την αυτορρύθμιση του θυμού (Zeman, Shipman, &Penza-Clyve,2001). Τα αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντική σχέση της αναστοχαστικής λειτουργικότητας των μητέρων με την συναισθηματική αυτορρύθμιση των παιδιών τους και με επιμέρους πρακτικές κοινωνικοποίησης συναισθημάτων των μητέρων. Επιπλέον, η συναισθηματική αυτορρύθμιση των παιδιών συσχετίστηκε με ορισμένα είδη πρακτικών κοινωνικοποίησης τωνσυναισθημάτων. Επίσης, η νοοπροσήλωση συσχετίστηκε με την αναστοχαστική λειτουργικότητα των μητέρων. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι η ηλικία και το φύλο των παιδιών δεν επηρέασαν τις ανωτέρω συσχετίσεις.el
heal.abstractThe purpose of this study was to examine the relationship between two dimensions of parental mentalization, namely mind-mindedness and reflective functioning, and the emotional self-regulation of middle-aged children and their mothers' emotional socialization practices. In addition, the effect of age and gender of children on the correlations between the variables was studied. The sample of the study consisted of 95 boys and girls with an average age of 8.85 years and their mothers (N=95). Mind mindedness was assessed by interview (Meins & Fernyhough, 2015). In addition mothers completed: ‘‘Parental Reflective Functioning Questionnaire’’(Luyten, Mayes,& Nijssens, 2016)to measure parental reflective functioning, ‘‘Emotion Regulation Checklist’’(Shields& Chiccheti, 1997)to report on children's emotional self-regulation, ‘‘Copying with Children´s Negative Emotions Scale’’ (Fabes, Eisenberg, &Bernzweig,1990), to measure emotion socialization practices and the demographic questionnaire. Children completed a questionnaire to assess anger regulation (Children´s Anger Management Scale, Zeman, Shipman, & Penza-Clyve, 2001). The results showed a statistically significant correlation of maternal reflective functioning with children's emotional self-regulation and with several types of mothers´ practices of socializing emotions. In addition, children's emotional self-regulation was associated with certain types of emotion socialization practices. Maternal mind-mindedness was also associated with maternal reflective functioning. Finally, it was found thatchildrens´ age and gender did not affect the above correlations.en
heal.advisorNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπονώτη, Φωτεινήel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages141 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΓΚΕΛΟΥ ΙΟΥΛΙΑ 2021.pdf2.55 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons