Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31758
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαλλίστρατος, Αχιλλέαςel
dc.date.accessioned2022-05-18T08:57:21Z-
dc.date.available2022-05-18T08:57:21Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31758-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11573-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΈλεγχος χαρακτηριστικών κιναισθησίαςel
dc.subjectΔιαδραστικά μέσαel
dc.subjectΑισθητηριακή μνήμηel
dc.subjectΑισθητηριακή αντίδρασηel
dc.titleΑξιολόγηση της κιναισθησίας με τη χρήση ειδικών διαδραστικών μέσωνel
dc.titleEvaluation of kinesthetic characteristics through the use of specific interactive meansen
heal.typedoctoralThesis-
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.secondaryTitleδημιουργία διαδραστικού συστήματος ελέγχων και αξιολόγηση της αισθητηριακής μνήμης και αντίδρασηςel
heal.secondaryTitleconstruction of interactive testing systems and evaluation of sensory memory and reactionen
heal.classificationΑισθήσεις και αντίληψη-
heal.dateAvailable2022-05-18T08:58:21Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.publicationDate2015-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 117-121el
heal.abstractΗ μελέτη των χαρακτηριστικών της αισθητηριακής αντίληψης μπορεί να προσφέρει κατευθύνσεις για τη βελτίωση των μεθόδων ανίχνευσης και αξιολόγησης των κιναισθητικών χαρακτηριστικών. Οι χρήση εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας μπορούν να έχουν την ίδια αξιοπιστία αποτελεσμάτων με τη χρήση απτών συσκευών. Ο σκοπός είναι διττός. Σε πρώτο επίπεδο σκοπός είναι η κατασκευή του συστήματος ελέγχων. Ένας συνδυασμός λογισμικού και συσκευών, που θα μπορούν να καταγράφουν τα αντικειμενικά μεγέθη των ερεθισμάτων και των αντίστοιχων απαντήσεων που προκαλούνται στο υποκείμενο.Σε δεύτερo επίπεδο η δημιουργία ενός πειραματικού μοντέλου ελέγχου της αισθητηριακής μνήμης και αντίδρασης και η εφαρμογή του σε συγκεκριμένο πληθυσμό. Ο μελετώμενος πληθυσμός ήταν αγόρια ηλικίας δέκα έως έντεκα ετών. Το πλήθος είχε 115 άτομα χωρισμένα σε 4 ομάδες:Αθλητές καλαθοσφαίρισης 25Αθλητές ποδοσφαίρου 30Αθλητές Tae kwon do 30Μη αθλητές 30Το σύστημα ελέγχου περιλάμβανε ένα δυναμόμετρο Lafayette και λογισμικά εργαστηριακής έρευνας και τεχνολογίας LabVIEW.Ως χαρακτηριστικά του πειραματικού μοντέλου ελέγχου επιλέχθηκαν :-Η αντίληψη εφαρμογής δύναμης.-Η αντίληψη θέσης αντικειμένου στο χώρο.-Η χρωματική αντίληψη.-Η ακουστική αντίληψη.-Η κινητική αντίδραση σε οπτικό ερέθισμα.-Η κινητική αντίδραση σε ηχητικό ερέθισμα.Το σύστημα ελέγχου πραγματοποιεί αντικειμενική καταγραφή των αισθητηριακών και κιναισθητικών χαρακτηριστικών. Η πολύπλευρη παραμετροποίηση των εφαρμογών, δίνει ευελιξία στη δημιουργία μοντέλων ελέγχου. Σε μεγάλο ποσοστό των μνημονικών ελέγχων υπάρχει ισχυρό στατιστικό ενδιαφέρον. Το γεγονός αυτό ενισχύει την υπόθεση ότι είναι εφικτή η δημιουργία πρωτοκόλλων συγκριτικού ελέγχου και κατ’ επέκταση αξιολόγησης της μνημονικής ικανότητας. Στο μνημονικό έλεγχο εφαρμογής δύναμης παρατηρήθηκε διαφοροποίηση ανάμεσα στην αρχική πίεση και στην επανάληψη στο σύνολο των εξεταζόμενων. Στο σύνολο των μετρήσεων, οι αθλητές του Tae kwon do είχαν τα πιο υψηλά σκορ.Στον έλεγχο της μνήμης αντικειμένου στο χώρο, στο σύνολο των εξεταζόμενων, παρατηρήθηκε λανθασμένη τοποθέτηση του αντικειμένου ως προς τον άξονα Ζ που προσδιορίζει το βάθος. Στη χρωματική μνήμη, ως προς τις χρωματικές συνιστώσες(RGB) παρατηρήθηκε αλλοίωση στο Κόκκινο και στο Μπλε χρώμα, ενώ δεν εντοπίστηκε κάποια διαφοροποίηση των αποτελεσμάτων της χρωματικής αντίληψης σε σχέση με τον παράγοντα άθλημα. Στους ελέγχους αισθητηριακής αντίδρασης οι αθλητές του Tae kwon do είχαν τη γρηγορότερη αντίδραση.Η παρούσα έρευνα έδωσε στοιχεία ότι σύστημα ελέγχου μπορεί να αποτελέσει εργαλείο έρευνας των αισθητικοκινητικών χαρακτηριστικών, ενισχύοντας την επίλυση ερευνητικών προβλημάτων που σχετίζονται με τη χρήση μεθοδολογιών υποκειμενικής εκτίμησης. Η δομή του, επιτρέπει την αναβάθμιση στη δυνατότητα καταγραφής μεταβλητών, γεγονός που προσδίδει προοπτική εξέλιξης των ερευνητικών πεδίων στη δόμηση νέων ανιχνευτικών και διαγνωστικών μεθόδων.el
heal.abstractThe study of the characteristics of sensory perception can provide guidelines for improving detection and evaluation of kinesthetic characteristics as well as for methodologies for the development of motor skills. The use of virtual reality applications can provide results which are equal in reliability to those of material devices. The purpose of this study is twofold.The first objective is the construction of a testing system. This comprises software and hardware which record the strength of stimuli and the corresponding responses to the stimuli induced in the subject. The second objective is the configuration of the sensory memory system, the development of an experimental model to test sensory memory and reaction and the application of this model to a specific population.The population studied consisted of 115 boys aged 10 – 11, divided into four groups. Basketball athletes 25 Football athletes 30 Tae Kwon Do athletes 30Non athletes 30The testing system included the dynamometer Lafayette and laboratory research software and technology LabVIEW.The characteristics chosen for the experimental testing model were as follows:-Perception of force applied.-Perception of the location of an object in space.-Perception of color.-Auditory perception.-Motor response to visual stimuli.-Motor response to auditory stimuli.The testing system performs an objective recording of kinesthetic sensory characteristics. The multifaceted configuration of the applications of the test procedures allow for flexibility in creating testing models. In a large proportion of memory tests, we found a statistical significance. This strengthens the hypothesis that it is possible to create a comparative testing protocol and therefore an evaluation of memory capacity. In the memory test of the application of force, a significant difference was observed in all subjects between the pressure applied in the initial trial and the pressure applied in the repetition of the test. In all measurements, the Tae Kwon Do athletes achieved the highest scores.In the test of perception of an object in space, all subjects demonstrated a misplacement of the object with respect to the Z axis which determines depth.In color memory, an alteration in the Red and Blue color components (RGB) was observed. However, no significant variation in color perception was observed in relation to the different groups of athletes. Of all the groups, the Tae Kwon Do athletes had the fastest reactions in sensory reaction tests.This study shows that this testing system can be an effective tool in researching sensory – motor characteristics and assist in overcoming research problems related to the use of subjective assessment methodologies. Its structure allows for improvements in the recording of variables and advancements in the fields of research in setting up new diagnostic methods.en
heal.advisorNameΕυαγγέλου, Άγγελοςel
heal.committeeMemberNameΕυαγγέλου, Άγγελοςel
heal.committeeMemberNameΚαρκαμπούνας, Σπυρίδωνel
heal.committeeMemberNameΑνωγειανάκης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΚαλφακάκου, Βασιλικήel
heal.committeeMemberNameΚέλλης, Ελευθέριοςel
heal.committeeMemberNameΒεζυράκη, Πατρώναel
heal.committeeMemberNameΠέσχος, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages129 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΙΑΤ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. ΚΑΛΛΙΣΤΡΑΤΟΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ 2015.pdf13.89 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons