Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31528
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠετρακίδου, Χριστίναel
dc.date.accessioned2021-12-09T07:10:26Z-
dc.date.available2021-12-09T07:10:26Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31528-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11349-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΜύθοςel
dc.subjectΔιαφορετικότηταel
dc.subjectΔιαπολιτισμικότηταel
dc.subjectΜέσο διδασκαλίαςel
dc.subjectMythen
dc.subjectDiversityen
dc.subjectInterculturalismen
dc.subjectTeaching toolen
dc.titleΟι μύθοι του κόσμου ως μέσο διδασκαλίας για την ανάδειξη της διαπολιτισμικότηταςel
dc.titleWorld myths as a means of promoting of interculturalismen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΜύθος-
heal.dateAvailable2021-12-09T07:11:27Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 69-73el
heal.abstractΜύθοι και διαπολιτισμικότητα. Είναι οι δύο όροι που θα λάβουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην παρούσα εργασία. Πώς συνδέονται; Μπορεί ένας μύθος να προτάσσει στοιχεία διαφορετικότητας και πιο συγκεκριμένα, διαπολιτισμικότητας; Υπάρχει κοινό παρελθόν στους μύθους; Πότε γεννήθηκαν; Ποια ήταν η αφετηρία τους; Είναι ερωτήματα που μας απασχόλησαν κατά τη συγγραφή της εργασίας. Έναυσμα για την ενασχόληση με την παρούσα θεματική αποτέλεσε η νέα κατάσταση στην οποία βρέθηκε η χώρα μας, μετά την εισχώρηση των προσφύγων σε αυτήν. Πάντοτε η Ελλάδα χαρακτηριζόταν από το στοιχείο της πολυπολιτισμικότητας ως προς τον πληθυσμό της. Αν ανατρέξουμε μέσα στους αιώνες, αυτή η χώρα έχει δεχτεί πολλές κοινωνικοπολιτισμικές αλλαγές. Επομένως, το προσφυγικό δεν ήταν ένα άγνωστο φαινόμενο. Παρ’ όλα αυτά, η κοινωνική αναταραχή υπήρξε μεγάλη. Το κράτος μπήκε στη διαδικασία να δημιουργήσει κέντρα, δομές που να μοιάζουν κατάλληλα, ώστε να φιλοξενηθούν οι πρόσφυγες. Η επιβίωσή τους και η διαβίωσή τους στην χώρα μας ήταν πλέον αυτονόητη. Παράλληλα, τα παιδιά των προσφύγων πήραν μια θέση στα ελληνικά σχολεία, καθώς η μόρφωσή τους δε θα έπρεπε να παραμεληθεί και η εκμάθηση της στοιχειώδους επικοινωνίας κρίθηκε αναγκαία. Ήταν ένα πρώτο βήμα για να ξεκινήσει η νέα τους ζωή. Ως εκπαιδευτικός, λοιπόν, αναρωτήθηκα πώς είναι εφικτό ένας λαός με τόσες φαινομενικά ιδιαιτερότητες και διαφορετικά γνωρίσματα να εναρμονιστεί με τον λοιπό πληθυσμό, είτε στο επίπεδο της σχολικής τάξης είτε σε κρατικό επίπεδο. Την απόφασή μου για την ενασχόληση με αυτήν την θεματική ενίσχυσε η πρώτη πρόσληψη που δέχτηκα ως αναπληρώτρια δασκάλα, σε τμήμα υποδοχής (Ζ.Ε.Π.: Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας). Λόγω της περιοχής στην οποία ανέλαβα να επιτελέσω αυτό το έργο, ο πληθυσμός του συγκεκριμένου τμήματος δεν σχετίζονταν με παιδιά προσφύγων, αλλά με παιδιά αθίγγανων στην πλειονότητά τους και με παιδιά αλβανικής καταγωγής. Το ενδιαφέρον μου, όμως, υπήρξε αμείωτο, καθώς πρόκειται για μειονοτικές ομάδες για τις οποίες γίνεται προσπάθεια να εγκλιματιστούν και να ενσωματωθούν εξίσου. Έπειτα από διερεύνηση, ο μύθος φαίνεται να αποτελεί ένα κατάλληλο και αποτελεσματικό μέσο διδασκαλίας, τόσο για την εξοικείωση των μαθητών με άλλους πολιτισμούς και άλλες συνήθειες, όσο και για την ανάπτυξη βασικών αξιών, όπως της αποδοχής της διαφορετικότητας και του σεβασμού.el
heal.abstractMyths and interculturalism. These are the two terms that will play a leading role in this paper. How are they connected? Can a myth suggest elements of diversity and, more specifically, interculturalism? Is there a common past in the myths? When were they born? What was their starting point? These are some of the questions that concerned us during the writing of this paper. The trigger to deal with this issue was the new situation in which our country found itself, after the entry of refugees into it. Greece has always been characterized by the element of multiculturalism in terms of its population. If we look back over the centuries, this country has undergone many socio-cultural changes. Therefore, the refugee matter was not an unknown concern. Nevertheless, the social unrest has been great. The state began the procedure of creating structures, that look appropriate to accommodate refugees. Their survival and their independence in our country was now self-evident. At the same time, the refugees' children were a part in the Greek schools, as their education should not be neglected and the learning of elementary communication was deemed necessary. It was the first step in order to start their new life. As a teacher, then, I wondered how is it possible for people with so many seemingly peculiarities and different traits to harmonize with the rest of the population, either at the school level or at the state level. My decision to work on this subject was reinforced by my first employment as a substitute teacher, in a reception department (ZEP: Educational Priority Zone). Due to the area in which I started working, the population of this section was not related to refugee children, but to the majority of gypsy children and children of Albanian origin. My interest, however, has been undiminished, as these are minority groups that are tried to equally adapt and integrate. After further research, myth seems to be an appropriate and effective teaching tool, both for acquainting students with other cultures and other habits, and for developing values such as acceptance of diversity and respect.en
heal.advisorNameΚαψάλης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΚαψάλης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel
heal.committeeMemberNameΛιακοπούλου, Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages73 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΕΤΡΑΚΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 2021.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons