Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31522
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Γκορτζής, Ελευθέριος | el |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T07:47:13Z | - |
dc.date.available | 2021-12-07T07:47:13Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31522 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11343 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Παραδοσιακό τραγούδι | el |
dc.subject | Δημοτικό τραγούδι | el |
dc.subject | Διδακτικό εργαλείο | el |
dc.subject | Γλώσσα και πολιτισμός | el |
dc.subject | Traditional song | en |
dc.subject | Folk song | en |
dc.subject | Teaching tool | en |
dc.subject | Language and culture | en |
dc.title | Το παραδοσιακό τραγούδι, η θέση του και η αξιοποίησή του στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση | el |
dc.title | Greek traditional song – its place and valorization as a teaching tool in the Greek Primary Education System | en |
heal.type | masterThesis | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Τραγούδι, δημοτικό | - |
heal.dateAvailable | 2021-12-07T07:48:15Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2021 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία: σ. 81-86 | el |
heal.abstract | Η εργασία μελετά τη βιβλιογραφία και εξαγάγει συμπεράσματα σχετικά με την θέση του ελληνικού παραδοσιακού τραγουδιού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και την αξιοποίησή του ως εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δίνονται χρήσιμοι ορισμοί, και οριοθετείται το ερευνητικό πλαίσιο, μέσα από τις υπάρχουσες βιβλιογραφικές αναφορές. Γίνεται αναφορά στα χαρακτηριστικά, τα είδη, την εξέλιξη και τη διαμόρφωση του δημοτικού τραγουδιού, ενώ επιχειρείται και η συσχέτιση με την ποίηση και τον έμμετρο λόγο. Εξετάζεται η θέση και η παρουσία του δημοτικού τραγουδιού στα σύγχρονα σχολικά εγχειρίδια και γίνεται μια ιστορική αναδρομή και σύγκριση με παλαιότερα αλλά και τα όσα αναφέρονται στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Επιχειρείται η προσέγγιση μέσα από τη γλώσσα, τα πολιτιστικά στοιχεία, τις ιστορικές αναφορές αλλά και τις τοπικές παραλλαγές του δημοτικού τραγουδιού και την χρήση του ως εργαλείου για να φέρουμε σε επαφή τον μαθητή με το δημώδες στοιχείο. Η προσέγγιση εμπλέκει και άλλα αντικείμενα όπως η Γυμναστική (παραδοσιακός χορός) και η Μουσική (ρυθμική αγωγή, παραδοσιακή μουσική). Στο τέλος, εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα και θα γίνονται προτάσεις για πρακτική εφαρμογή και αξιοποίηση της μεθόδου στην τάξη. | el |
heal.abstract | This work seeds an approach to the literature and bibliography to draw conclusions about the position of Greek traditional song in Primary Education and its use as a tool in the educational process. Initially, useful definitions will be given, while the research framework will be delimited, through the existing bibliographic references. A reference to the characteristics, types, evolution and formation of the folk song will follow, while the correlation with poetry and poetic speech will be attempted. The position and presence of the folk song in the modern school textbooks will be examined while a comparison will be made with older readers. At the same time, reference will be made to what is mentioned in the Curricula. We will then attempt an approach through language, cultural elements, historical references and local variations of the folk song and its use as a tool to bring the student in contact with the vernacular. The approach will involve other subjects such as Gymnastics (traditional dance) and Music (rhythmic education, traditional music). In the end, useful conclusions will be drawn and suggestions will be made for practical application and utilization of the method in the classroom. | en |
heal.advisorName | Καψάλης, Γεώργιος Δ. | el |
heal.committeeMemberName | Καψάλης, Γεωργίος Δ. | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδοπούλου, Σμαράγδα | el |
heal.committeeMemberName | Σπανάκη, Μαριάνα | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 93 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. ΓΚΟΡΤΖΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ 2021.pdf | 1.15 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License