Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31479
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔιαμάντη, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2021-11-11T08:28:42Z-
dc.date.available2021-11-11T08:28:42Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31479-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11300-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔημιουργική γραφήel
dc.subjectΘεραπεία μέσω τέχνηςel
dc.subjectΘεραπευτική γραφήel
dc.subjectΕικόναel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectCreative writingen
dc.subjectArt therapyen
dc.subjectExpressive writingen
dc.subjectImageryen
dc.subjectEducationen
dc.titleΗ θεραπευτική τέχνη με έμφαση στη δημιουργική γραφήel
dc.titleCreative writing with children in terms of art therapyen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleδιδακτική πρόταση για παιδιά δημοτικού: προσέγγιση μέσα από ιμπρεσιονιστικά έργα ζωγραφικήςel
heal.secondaryTitledidactic proposal for painting of Impressionism artwork and elementary education childrenschildrens’ correspondence in teaching language artsen
heal.classificationΔημιουργική γραφή-
heal.dateAvailable2021-11-11T08:29:42Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 77-88el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματεύεται τη Δημιουργική γραφή ως έκφραση και γενικότερα την έννοια της δημιουργικότητας, όπως υφίσταται στον άνθρωπο, με ποιους τρόπους μπορεί να καλλιεργηθεί και να αναδειχθεί, αλλά και τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει. Σε συνάρτηση με αυτήν την έκφραση, γίνεται μία εκτενής αναφορά στη Θεραπεία Μέσω Τέχνης, η οποία εφαρμόζεται σε ψυχοθεραπευτικό πλαίσιο και όχι μόνο, με τη χρήση των τεχνών, ως μέσο απελευθέρωσης συναισθημάτων, ψυχικής και κλινικής ίασης, ακόμη και ως βοηθητικό εργαλείο στον εντοπισμό και την πρόβλεψη διαταραχών. Οι τέχνες μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους, αποφέροντας θεραπευτικά αποτελέσματα. Η γραφή λοιπόν, ως ένα είδος τέχνης και διαθέτοντας και η ίδια θεραπευτική ιδιότητα, δέχεται επιρροές και ερεθίσματα από τις υπόλοιπες τέχνες. Εδώ ειδικότερα παρουσιάζεται η γραφή η οποία μπορεί να προκύψει έχοντας ως έναυσμα τα εικαστικά και πιο συγκεκριμένα την τέχνη της ζωγραφικής. Διότι, η εικόνα είναι ικανή να γεννήσει πολλές λέξεις και έννοιες, επιδέχεται πολλών ερμηνειών και μπορεί να ασκήσει επιρροή τόσο αισθητική όσο και συναισθηματική κάνοντας χρήση της μνήμης και των βιωμάτων. Με αφορμή τα παραπάνω και τη δυνατότητα αξιοποίησής τους, όχι μόνο σε θεραπευτικό επίπεδο, αλλά και στον χώρο της εκπαίδευσης, προτείνεται η εφαρμογή τους μέσα από μία πρόταση διδασκαλίας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και το διδακτικό αντικείμενο της Νεοελληνικής γλώσσας. Επιδιώκεται η διεύρυνση της χρήσης διαδικασιών και δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής στο σχολείο, καθώς επίσης και της τέχνης με σκοπό την καλλιέργεια γλωσσικών δεξιοτήτων, γραμματισμών, δημιουργικότητας, έκφρασης συναισθημάτων και προσωπικής ανάπτυξης.el
heal.abstractThis paper deals with Creative Writing as an expression and the concept of creativity in general, as exists in humans, the methods that can be used to cultivate and highlight it and the benefits it can yield. In conjunction with that expression follows an extensive report to Art Therapy, which applies to a psychotherapeutic framework and not only, by means of art, as a medium for emotional release, mental and clinical cure, even as an auxiliary tool for detection and prediction of various disorders. Arts can be combined together, yielding therapeutic outcomes. So, writing by being a form of art and possessing healing properties takes influences and stimuli from various arts. Here particularly writing is presented as a result of both the art of painting and visual arts being used as primers. Because imagery is capable of giving birth to various concepts and words it allows different interpretations and can exert both aesthetic and emotional influence by making use of memory and lived experiences. Prompted by the aforementioned and their possible utilization in education, their application through a proposal for teaching in Primary Education in the context of Modern Greek language is proposed. Broadening of the usage for creative writing activities in schools is sought with the intention to cultivate lingual skills, literacy, creativity, emotional expression and personal growth.en
heal.advisorNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel
heal.committeeMemberNameΘεοδότου, Ευγενίαel
heal.committeeMemberNameΚωτόπουλος, Τριαντάφυλλος Η.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages88 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ 2021.pdf2.62 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons