Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31449
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠότση, Τατιάναel
dc.date.accessioned2021-11-03T10:45:40Z-
dc.date.available2021-11-03T10:45:40Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31449-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11270-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑναπηρίαel
dc.subjectΧρόνια πάθησηel
dc.subjectΨυχολογικό ευ ζηνel
dc.subjectΑυτοσυμπόνιαel
dc.subjectΕνσυνειδητότηταel
dc.subjectDisabilityen
dc.subjectChronic illnessen
dc.subjectPsychological wellbeingen
dc.subjectSelf-compassionen
dc.subjectMindfulnessen
dc.titleΗ επίδραση της αυτοσυμπόνιας και της ενσυνειδητότητας στο ψυχολογικό ευ ζην των ατόμων με αναπηρίαel
dc.titleThe impact of self-compassion and mindfulness in the psychological well-being of people with disabilityen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleεκπαιδευτικές προεκτάσειςel
heal.secondaryTitleeducational extensionsel
heal.classificationΑναπηρία-
heal.dateAvailable2021-11-03T10:46:41Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 147-174el
heal.abstractΤο ψυχολογικό ευ ζην των ατόμων με αναπηρία έχει απασχολήσει ιδιαιτέρως την επιστημονική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες. Δύο όροι της Θετικής Ψυχολογίας, που έχει επισημανθεί πως επιδρούν θετικά στη βίωση ευημερίας, είναι η αυτοσυμπόνια και η ενσυνειδητότητα. Η παρούσα εργασία, έχοντας ως δείγμα 550 άτομα, που κατανέμονταν ισάριθμα σε άτομα με Σωματική Αναπηρία, Οπτική Αναπηρία, Ακουστική Αναπηρία, Σκλήρυνση κατά Πλάκας, Σακχαρώδη Διαβήτη, Καρκίνο, Επιληψία, Ρευματοειδή Αρθρίτιδα, Συστηματικό Ερυθηματώδη Λύκο, Ιδιοπαθείς Φλεγμονώδεις Παθήσεις του Εντέρου, Παθήσεις του Θυροειδούς Αδένα και 50 άτομα χωρίς αναπηρία, επικεντρώθηκε στη διερεύνηση διαφοροποιήσεων στα επίπεδα αυτοσυμπόνιας, ενσυνειδητότητας και ψυχολογικού ευ ζην μεταξύ των ομάδων του δείγματος. Επίσης, αναζητήθηκε ο τρόπος με τον οποίο τα ατομικά χαρακτηριστικά του δείγματος επηρεάζουν την ανάπτυξη της αυτοσυμπόνιας και της ενσυνειδητότητας, η σχέση μεταξύ των δύο αυτών όρων και η επίδραση τους στη ψυχολογική ευημερία. Συγκεκριμένα, διεξήχθη ποσοτική μελέτη, με ερευνητικό εργαλείο ερωτηματολόγιο ατομικής συμπλήρωσης που απαρτίζονταν από την Κλίμακα της Αυτοσυμπόνιας (SCS), την Κλίμακα της Επίγνωσης της Προσοχής και Συνείδησης (MAAS) και την Κλίμακα του Ψυχολογικού Ευ Ζην (PWBS). Από τη στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων, διαπιστώθηκαν διαφορές στην αυτοσυμπόνια και το ψυχολογικό ευ ζην μεταξύ των ομάδων του δείγματος, ωστόσο δεν προέκυψαν διαφορές σε σχέση με τα άτομα χωρίς αναπηρία. Επιπροσθέτως, αναδείχθηκε η επίδραση ορισμένων δημογραφικών στοιχείων στα επίπεδα αυτοσυμπόνιας και ενσυνειδητότητας. Τέλος, η αυτοσυμπόνια στην πλειοψηφία των ομάδων του δείγματος φάνηκε να σχετίζεται ισχυρότερα με το ψυχολογικό ευ ζην και να αποτελεί καλύτερο προβλεπτικό παράγοντα αυτού σε σχέση με την ενσυνειδητότητα. Μάλιστα, η αυτοσυμπόνια και η ενσυνειδητότητα προέκυψε πως σχετίζονται και αποτελούν καλύτερο προβλεπτικό παράγοντα ψυχολογικού ευ ζην για τα άτομα με αναπηρία, σε σχέση με τα άτομα χωρίς αναπηρία. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν στην ανάπτυξη και την προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συμβουλευτικών παρεμβάσεων, με σκοπό την ανάπτυξη της αυτοσυμπόνιας και της ενσυνειδητότητας των ατόμων με αναπηρία, ώστε να βιώσουν ψυχολογική ευεξία και μία ζωή με ποιότητα.el
heal.abstractThe psychological well-being of people with disabilities has been of particular concern to the scientific community in recent decades. Two terms of Positive Psychology, which have been shown to have a positive effect on experiencing well-being, are self-compassion and mindfulness. The present study, having as a sample 550 people, who were equally distributed in people with Physical Disability, Visual Disability, Acoustic Disability, Multiple Sclerosis, Diabetes, Cancer, Epilepsy, Rheumatoid Arthritis, Systemic Erythematosus Lupus, Inflammatory Bowel Diseases, Diseases of the Thyroid Gland and 50 people without disabilities, focused on exploring differences in the levels of self-compassion, mindfulness and psychological well-being between the groups in the sample. The way in which the individual characteristics of the sample influence the development of self-compassion and mindfulness, the relationship between these two terms and their effect on psychological well being were also sought. Specifically, a quantitative study was conducted, with the research tool the atomic completion questionnaire, consisting of the Scale of Self-Compassion (SCS), the Mindfulness Attention Awareness Scale (MAAS) and the Scale of Psychological Well Being (PWBS). The statistical analysis of the results revealed differences in self-compassion and psychological well-being were found between the groups of the sample, however, they were not observed any differences in relation with people without disabilities. In addition, the effect of certain demographics on levels of self-compassion and mindfulness emerged. Finally, in most of the sample groups, self-compassion appeared to be more strongly related to psychological well-being and to be a better predictor of it in relation with mindfulness. In fact, self-compassion and mindfulness have emerged that are related and are a better predictor of psychological well-being for people with disabilities unlike to people without disabilities. The results of the research can be used in the development and promotion of educational programs and counseling interventions to develop the self-compassion and mindfulness of people with disabilities and to experience psychological well-being and a quality life.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΚυπριωτάκη, Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages216 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΟΤΣΗ ΤΑΤΙΑΝΑ 2021.pdf3.48 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons