Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31381
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαμπουράκη, Αργυρώel
dc.date.accessioned2021-09-29T06:33:06Z-
dc.date.available2021-09-29T06:33:06Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31381-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11202-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΣεξουαλική κακοποίησηel
dc.subjectΉπια νοητική αναπηρίαel
dc.subjectΣενάρια με παιχνίδια ρόλωνel
dc.subjectΔεξιότητες πρόληψηςel
dc.subjectΑυτοπροστασίαel
dc.subjectΑνθρωποειδές ρομπότel
dc.subjectSexual abuseen
dc.subjectMild intellectual disabilitiesen
dc.subjectRole play scenariosen
dc.subjectPrevention skillsen
dc.subjectSelf protectionen
dc.subjectHumanoid roboten
dc.subjectLego® Education Mindstorm EV3en
dc.titleΔιδάσκοντας δεξιότητες για την αποφυγή της σεξουαλικής κακοποίησης σε παιδιά με ήπια νοητική αναπηρία μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικήςel
dc.titleTeaching sexual abuse prevention skills to children with mild intellectual disabilities through educational roboticsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleμια παρεμβατική μελέτηel
heal.secondaryTitlean interventional studyen
heal.classificationΣεξουαλικά εγκλήματα-
heal.dateAvailable2021-09-29T06:34:07Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: 313-393el
heal.abstractΗ σεξουαλική κακοποίηση αποτελούσε και αποτελεί και στις μέρες μας ένα πολύ μελανό σημείο και μια σημαντική δυσκολία για τα παιδιά με νοητική αναπηρία. Η αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τη σεξουαλική κακοποίηση μέσω προγραμμάτων πρόληψης θα μπορούσε να βοηθήσει τα παιδιά με νοητική αναπηρία να προστατευθούν από το να βρεθούν συμμέτοχα σε μια τέτοια κατάσταση. Η παρούσα μελέτη πραγματοποίησε μια παρέμβαση που βασίζεται στην απόκτηση συμπεριφορικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων αυτοπροστασίας για παιδιά με ήπιες νοητικές αναπηρίες στο πλαίσιο του σχολείου χρησιμοποιώντας ένα ανθρωποειδές ρομπότ, το οποίο προγραμματίστηκε χρησιμοποιώντας το Lego® Education Mindstorm® EV3 Core Set. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δώδεκα διαδραστικά σενάρια που πραγματοποιούνται με παιχνίδια ρόλων με τη συμμετοχή των δύο παιδιών με ήπια νοητική αναπηρία, εφαρμόζοντας έναν πειραματικό σχεδιασμό προελέγχου και μεταελέγχου ή αξιολόγησης μετά την παρεμβολή της παρέμβασης-εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των τεστ γνώσεων καθώς και των σεναρίων που υλοποιήθηκαν με παιχνίδια ρόλων έδειξαν ότι τα δύο παιδιά βελτιώθηκαν στο να αναγνωρίζουν και να συνειδητοποιούν πότε μια κατάσταση μπορεί να θεωρηθεί σεξουαλική κακοποίηση και να εκδηλώνουν τις κατάλληλες συμπεριφορές αυτοπροστασίας και αποφυγής μιας τέτοιας κατάστασης και γι’ αυτό η παρέμβαση θεωρείται αποτελεσματική. Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας ρομποτικής Lego® Education Mindstorm® EV3 Core Set στο να μπορέσουμε να επιτύχουμε την πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης φαίνεται να συνέβαλε αρκετά στη πραγματοποίηση της παρέμβασης ώστε να επιτευχθεί η έγκαιρη ευαισθητοποίηση και η πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης για παιδιά με ήπια νοητική αναπηρία. Τα αποτελέσματα που εξήχθησαν ως προς τη συμπεριφορά και τα μέτρα πρόληψης και αυτοπροστασίας που αποκτήθηκαν από τα παιδιά με ήπια νοητική αναπηρία μετά την συγκεκριμένη εκπαίδευση θεωρούμε ότι παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για μελλοντικές έρευνες, σημειώνοντας ότι μη επαρκής έρευνα έχει πραγματοποιηθεί στον τομέα της σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών με νοητική αναπηρία και δη με ήπια νοητική αναπηρία, τα οποία συμμετέχουν πιο ενεργά στην κοινωνία.el
heal.abstractSexual abuse is an important difficulty for children with intellectual disabilities. Increasing awareness about sexual abuse through prevention programs could help children with intellectual disabilities to protect themselves from such a potential encounter. The current pilot study aimed to use a humanoid robot-based intervention for increasing behavioural and self-protection skills of children with intellectual disabilities. The program included twelve interactive role play scenarios for two children with mild intellectual disabilities, applying a pre-post test experimental design. The outcomes of the assessment Knowledge Tests and role play scenarios indicated that the two children improved sexual abuse awareness and the intervention was determined as effective. The integration of Lego® Education Mindstorm® EV3 Core Set in acquiring sexual abuse prevention content seem to contribute to early awareness and prevent intervention for children with intellectual disabilities. Behavioural and prevention self-protection outcomes are considered to inform recommendations for future research.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages404 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ ΑΡΓΥΡΩ 2021.pdf3.98 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons