Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31377
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαλογεροπούλου, Χριστίνα
dc.date.accessioned2021-09-27T11:08:34Z-
dc.date.available2021-09-27T11:08:34Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31377-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11198-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠαράλληλη στήριξηel
dc.subjectΣυν-διδασκαλίαel
dc.subjectΣυνεργασίαel
dc.subjectΣυν-διδάσκαλοιel
dc.subjectParallel supporten
dc.subjectCo-teachingen
dc.subjectCollaborationen
dc.subjectCo-teachersen
dc.titleΤο εγχείρημα της παράλληλης στήριξης συνεκπαίδευσης παιδιών με αναπηρία στο νηπιαγωγείοel
dc.titleThe project of parallel support for the co-education of children with disabilities in kindergartenen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΣυνεργασία-
heal.dateAvailable2021-09-27T11:09:34Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: 66-73el
heal.abstractΗ συν-διδασκαλία είναι μια πρακτική στην οποία δύο εκπαιδευτικοί , ένας ειδικής και ένας γενικής αγωγής «οδηγούν» μια τάξη, δημιουργώντας ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για να λειτουργήσει με επιτυχία το μοντέλο της συν-διδασκαλίας απαιτείται εκτεταμένη συνεργασία. Οι σχέσεις συν-διδασκαλίας αντιπροσωπεύουν μια σημαντική αλλαγή στις συνθήκες εργασίας και στις καθημερινές δραστηριότητες του σχολείου που συνηθίζουν να λειτουργούν με πιο ανεξάρτητο τρόπο. Οι συν-διδάσκαλοι πρέπει να εξετάσουν τα καθοριστικά χαρακτηριστικά της συν-διδασκαλίας και τα δικά τους επαγγελματικά πλεονεκτήματα καθώς ξεκινούν σχέσεις συν-διδασκαλίας. Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας αφορά απόψεις και ζητήματα της συνεργασίας των νηπιαγωγών ειδικής και γενικής αγωγής μέσω του προγράμματος της παράλληλης στήριξης. Το δείγμα της έρευνας, αποτελείται από 130 νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής-παράλληλης στήριξης και 130 νηπιαγωγούς γενικής αγωγής που έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης ως συν-διδάσκαλοι. Χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο προσαρμοσμένο με κλειστού τύπου ερωτήσεις. Το πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης μπορεί να βοηθήσει σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά και τους τυπικώς αναπτυσσόμενους μαθητές. Οι νηπιαγωγοί δήλωσαν πως μπορούν να εργαστούν ικανοποιητικά με τον άλλον εκπαιδευτικό όμως αρκετοί βρήκαν εμπόδια στη συνεργασία. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο αμοιβαίος σεβασμός είναι κρίσιμος για τη επιτυχημένη συν διδασκαλία. Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι ο ρόλος των εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής είναι κυρίως βοηθητικός ενώ όλοι οι εκπαιδευτικοί έδειξαν θετική στάση για προγράμματα επιμόρφωσης. Ένα ζήτημα που προκύπτει από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας είναι ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής πιστεύουν ότι ο σχεδιασμός πρέπει να γίνεται από κοινού ενώ ένα σημαντικό ποσοστό των εκπαιδευτικών της γενικής αγωγής θεωρεί το αντίθετο.el
heal.abstractCo teaching is a practice where two teachers, one of which contributes to special education and the other to general education, mentor a classroom while creating an exclusion-free environment in regards to students with special educational needs. In order for this co teaching model to function effectually an extensive co-operation is required. The co-teaching relations represent a major modification to working conditions as well to everyday school activities, that used to function mostly independently. Co teachers need to examine the decisive traits of co-teaching plus their own benefits as they begin their partnership. The target of this thesis refers to collecting, analyzing and discussing data inrelation to aspects and matters of cooperation between special education and general education pre-school teachers through the parallel support program. The sample of this research is composed of 130 general teachers and 130 special education pre-school teachers A questionnaire was used adapted to closed questions. This parallel support model can assist to a large extent both students with special needs and students that thrive through ordinary education. Co teachers admitted that they can work satisfactorily when it comes to a second teacher although many faced a number of obstacles relative to their collaboration. There's no surprise that mutual respect is the foundation of a prosperous co-teaching. Results indicated that special education teachers mainly provide an assisting part while all of them maintain a positive mindset regarding education programs. A controversial issue arising from the results of this research is that general education teachers consider the educational planning to be made commonly whereas a significant share embraces quite the opposite belief.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΚυπριωτάκη, Μαρία
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages82 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 2021.pdf871.43 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons