Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31208
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαδιά, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2021-07-07T07:23:45Z-
dc.date.available2021-07-07T07:23:45Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31208-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11033-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔίγλωσσοι μετανάστες μαθητέςel
dc.subjectΑναγνωστική επίδοσηel
dc.subjectΠρακτικές διδασκαλίας της ανάγνωσηςel
dc.subjectBilingual immigrant studentsen
dc.subjectReading performanceen
dc.subjectReading teaching practicesen
dc.titleΗ επίδραση της διγλωσσίας και των διδακτικών πρακτικών στην αναγνωστική επίδοση παιδιών μεταναστών στην Ελλάδαel
dc.titleThe effect of bilingualism and teaching practices on the reading performance of immigrant children in Greeceen
heal.typedoctoralThesis-
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.classificationΔιγλωσσία-
heal.dateAvailable2021-07-07T07:24:46Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 253-306el
heal.abstractΒασικός στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η καταγραφή της αναγνωστικής επίδοσης των δίγλωσσων μεταναστών μαθητών πρώτης σχολικής ηλικίας που φοιτούσαν σε σχολεία διαφόρων Περιφερειών της ελληνικής επικράτειας. Βασικός στόχος, επίσης, ήταν η διερεύνηση πιθανής επίδρασης της προτιμώμενης γλώσσας επικοινωνίας (γλώσσα χώρας καταγωγής ή γλώσσα χώρας υποδοχής) στην αναγνωστική επίδοση των δίγλωσσων μεταναστών μαθητών και της συχνότητας χρήσης διδακτικών πρακτικών στην αναγνωστική επίδοση τόσο των δίγλωσσων όσο και των μόνόγλωσσων μαθητών. Το δείγμα αποτέλεσαν 158 μαθητές Δημοτικού, 93 δίγλωσσοι μετανάστες και 65 γηγενείς μαθητές, καθώς και οι 16 εκπαιδευτικοί των τάξεων που φοιτούσαν οι παραπάνω μαθητές. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε πως οι δίγλωσσοι μετανάστες μαθητές στο σύνολό τους παρουσίασαν μέτρια επίπεδα αναγνωστικής επίδοσης, ενώ αποδείχτηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στις αναγνωστικές επιδόσεις των δίγλωσσων μαθητών με συχνή χρήση της ελληνικής έναντι των δίγλωσσων που χρησιμοποιούσαν συχνότερα τη γλώσσα της χώρας καταγωγής τους. Ένα ενδιαφέρον εύρημα που προέκυψε ήταν οι μη στατιστικά σημαντικές διαφορές στις επιδόσεις μεταξύ των μονόγλωσσων και των δίγλωσσων μεταναστών μαθητών με συχνή χρήση της ελληνικής γλώσσας. Σημαντικό, επίσης, εύρημα ήταν ότι δεν παρατηρήθηκε σημαντική επίδραση των διδακτικών πρακτικών στη μέση αναγνωστική επίδοση τόσο των δίγλωσσων μεταναστών μαθητών όσο και των μονόγλωσσων συμμαθητών τους. Η συχνή χρήση κάποιων διδακτικών πρακτικών φάνηκε να επηρεάζει θετικά μόνο την κατάκτηση της ευχέρειας και εν μέρει της αποκωδικοποίησης.el
heal.abstractThe present research examines the reading performance of bilingual immigrant students attending the first grade of primary school and also investigates the potential influence of the preferred language of communication (mother tongue/language of origin country or language of host country, as well as the frequency with which certain didactic practices are used to teach reading skills to both bilingual and monolingual students. The research was conducted in a number in a number of different greek regions. The sample consisted of 158 students who attended the first grade of primary school, out of which 93 were bilingual immigrants and 65 were native students, as well as of their 16 teachers. The analysis of the results concluded that the bilingual immigrant students, in total, displayed moderate levels of reading performance, statistically significant reading performance differences were found between those who used the greek language more frequently in their daily communication, as they demonstrated a higher reading level than the ones who used their mother tongue more often. Furthermore, the study also interestingly demonstrated that there were no statistically significant differences in the average reading performance between monolingual and bilingual immigrant that used the greek language frenquently. Finally, another important finding was that no significant effect of teaching practices was observed on the average reading performance of both bilingual students and their monolingual classmates. The frequent use of certain teaching practices seemed to have a positive effect only as far as fluency and partly decoding acquisition were concerned.en
heal.advisorNameΚαψάλης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΚαψάλης, Γεωργίοςel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΑλευριάδου, Αναστασίαel
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel
heal.committeeMemberNameΦτερνιάτη, Άνναel
heal.committeeMemberNameΤσιτσανούδη-Μαλλίδη, Νικολέτταel
heal.committeeMemberNameΓκόγκας, Θεμιστοκλήςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages320 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. ΠΑΠΑΔΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ 2020.pdf7.27 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons