Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31109
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚίτσιου, Ελένη Σ.el
dc.date.accessioned2021-06-08T09:11:28Z-
dc.date.available2021-06-08T09:11:28Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31109-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10938-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΦυσικές επιστήμες -- Μελέτη και διδασκαλίαel
dc.subjectΕπιστημονικός γραμματισμόςel
dc.subjectΕναλλακτικές ιδέεςel
dc.titleΟ επιστημονικός γραμματισμός φοιτητών του ΠΤΔΕ ως συνάρτηση των εναλλακτικών ιδεών σε έννοιες της φυσικήςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΦυσική -- Μελέτη και διδασκαλία-
heal.classificationΦυσικές επιστήμες -- Μελέτη και διδασκαλία (Πρωτοβάθμια)-
heal.dateAvailable2021-06-08T09:12:29Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2015-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 279-312el
heal.abstractΗ βασική ενασχόληση της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση σύνδεσης των πιθανών εναλλακτικών ιδεών των φοιτητών/ριών του Παιδαγωγικού με τον επιστημονικό γραμματισμό αυτών στις Φυσικές Επιστήμες. Λοιπόν, απώτερος σκοπός της εκπαίδευσης είναι η προετοιμασία των ατόμων προς την υπεύθυνη και προσωπική τους ολοκλήρωση. Γι’ αυτό και η ανάπτυξη του επιστημονικού γραμματισμού πρέπει να αποτελεί ένα δια βίου στόχο για όλα τα άτομα κάθε κοινωνίας. Ο γραμματισμός στις Φυσικές Επιστήμες σημαίνει ικανότητα για κατανόηση κι ερμηνεία του φυσικού κόσμου, για επίλυση προβλημάτων, για διάβασμα και κατανόηση άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά, για παρακολούθηση και συμμετοχή σε σχετικές συζητήσεις, για λήψη προσωπικών αποφάσεων σε θέματα Φυσικών Επιστημών και τεχνολογίας. Ο επιστημονικός γραμματισμός, επομένως, θεωρείται ως µια πολιτική ικανότητα που χρειάζεται για την ορθολογική σκέψη και χρήση εννοιών των Φυσικών Επιστημών αναφορικά µε προσωπικά, κοινωνικά, πολιτικά και οικονομικά ζητήματα. Η διδακτική των Φυσικών Επιστημών ασχολείται σχετικά με το τι, γιατί, πώς, καθώς και τους ρόλους που επιφυλάσσουν τα ανωτέρω στους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αναφορικά με τις εναλλακτικές ιδέες των παιδιών δεν πρόκειται για απλές παρανοήσεις εξαιτίας κακής πληροφόρησης, αλλά είναι αντιλήψεις που δημιουργούνται από ερμηνευτικά σχήματα που αυτά διαθέτουν και τα βοηθούν να ερμηνεύσουν αυτό το οποίο αντιλαμβάνονται ότι συμβαίνει γύρω τους και να εξαγάγουν συμπεράσματα. Η καθημερινή εμπειρία των μαθητών, τα Μ.Μ.Ε, οι πρώτες σχολικές εμπειρίες, τα βιβλία, καθώς και το οικογενειακό, κοινωνικό, τεχνολογικό, πολιτιστικό περιβάλλον ενισχύουν τις παρανοήσεις των παιδιών, οι οποίες αν δεν τροποποιηθούν εγκαίρως ενδυναμώνονται και ανθίστανται σε οποιαδήποτε προσπάθεια αλλαγής τους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 σε φοιτήτριες και φοιτητές των τεσσάρων ετών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Για την επίτευξη των ερευνητικών μας σκοπών διενεμήθη γραπτό ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτελούνταν από τρεις ενότητες και συνολικά 50 ερωτήσεις. Η πρώτη ενότητα του ερωτηματολογίου περιελάμβανε 12 ερωτήσεις αναφορικά με τα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων, η δεύτερη 19 ερωτήσεις Μηχανικής και η τρίτη 19 ερωτήσεις επιστημονικού γραμματισμού. Στην ουσία το ερευνητικό ερώτημα είναι αν το δείγμα κατέχει γνώσεις Μηχανικής, σε ποιο βαθμό κι αν κατέχει στον ίδιο βαθμό γνώσεις σε βασικές, καθημερινές έννοιες των Φυσικών Επιστημών. Συνοψίζοντας, όπως είχε πει και ο αρχαίος μας σοφός, Σόλων, γηράσκουμε αεί διδασκόμενοι.el
heal.abstractThe main preoccupation of this thesis is to investigate the association of possible alternative ideas for students of the Department with the students’ scientific literacy in Sciences. So, the ultimate purpose of education is to prepare the individuals for their responsible and selffulfillment. That is why the development of scientific literacy should be a lifelong goal for all people in any society. Literacy in Sciences refers to the ability for understanding and interpreting the natural world, for solving the problems, for reading and understanding the articles in scientific journals, for following and participating in the discussions, for taking theΕλένη Σ. Κίτσιου 9 personal decisions concerning sciences and technology. Therefore, the scientific literacy is seen as a political capacity needed for rational thinking and using concepts of Sciences with respect to personal, social, political and economic issues. The teaching of Sciences deal about what, why, how and the roles granted by the above to those involved in the educational process. Regarding the children’s alternative ideas is not some simple misunderstandings due to a poor information, due to a poor information, but they are perceptions created by the interpretive schemes which are available and help them to interpret what they perceive what happens around them and draw any conclusions. The student’s everyday experience, the media, the first school experiences, the books and the family, social, technological, cultural enviroments enhance the children’s misconceptions, which, if they don’t change on in time, they will strength and will resist any attempt their change. The survey was conducted during the academic year 2013-2014 to the female and male students from four years of the Department of Primary Education at the University of Ioannina. To achieve our research goals we distributed a written questionnaire, which was consisted by three sections and a total of 50 questions. The first section of the questionnaire included 12 questions regarding the demographiscs of the participants, the second section included 19 questions Mechanics and the third section included 19 scientific literacy questions. Essentially, the research question is whether the sample holds engineering knowledge, to what extent and whether they hold as much knowledge in basic, everyday concepts of Sciences. Summing up, as Solon, our ancient sage said: we live and learn.en
heal.abstractLa préoccupation principale de cette thèse est d'étudier l'association des idées alternatives possibles des étudiants du Département avec la culture scientifique de ces derniers au domaine de Sciences. Alors, le but ultime de l'éducation est de préparer les individus pour leur accomplissement responsable et personnel. Voilà pourquoi le développement de la culture scientifique devrait être un objectif permanent pour toutes les personnes dans la société. L’ alphabétisation en Sciences signifie la capacité de comprendre et d'interpréter le monde naturel, de résoudre des problèmes, de lire et de comprendre des articles dans des revues scientifiques, de surveiller et de participer à des discussions, de prendre des décisions personnelles concernant les Sciences et la technologie. Ainsi, la culture scientifique est considérée comme une capacité politique et nécessaire à la pensée rationnelle et à l'utilisation de notions de les Science par rapport à des problèmes personnels, sociaux, politiques et économiques. L'enseignement des sciences s’occupe avec du quoi, du pourquoi, du comment et des rôles accordés par eux dans le processus éducatif. En ce qui concerne les idées alternatives des enfants, elles ne sont pas des simples incompréhensions dûes à la mauvaise information, mais elles sont des perceptions créées par les formes interprétées qui sont disponibles et les aident à interpréter la perception de ce qui se passe autour d'eux et à tirer des conclusions. L'expérience quotidienne des élèves, les médias, lesΟ Επιστημονικός Γραμματισμός φοιτητών του ΠΤΔΕ ως συνάρτηση των Εναλλακτικών Ιδεών σε έννοιες της Φυσικής. 10 premières expériences scolaires, les livres, ainsi que le milieu familial, des social, technologique et culturel renforcent les incompréhensions des enfants qui, si elles ne sont pas modifiées à temps, elles sont renforcées et résistent à toute tentative de les modifier. L'enquête a été menée pendant l'année scolaire 2014-2015 chez des étudiantes et étudiants des quatre années du Département de l'Enseignement Primaire dans l'Université d’ Ioannina. Pour atteindre nos objectifs de recherche on a distribué un questionnaire écrit, composé de trois sections et un total de 50 questions. La première section du questionnaire comprenait 12 questions concernant les données démographiques des participants, la deuxième section comprenait 19 questions de Mécanique et la troisième section comprenait 19 questions de culture scientifique. En substance, la question de la recherche est si l'échantillon détient des connaissances de Mécanique et sur quel degré et si l'échantillon détient aussi des connaissances sur les notions essentielles et quotidiennes des Sciences. En résumé, comme Solon, notre homme sage ancien, a mentionné: on vit en s’ éduquant.fr
heal.advisorNameΚώτσης, Κωνσταντίνος Θ.el
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνος Θ.el
heal.committeeMemberNameΜαυρίδης, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages312 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons