Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30750
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΛεμόνα, Ελένηel
dc.date.accessioned2021-04-06T06:11:30Z-
dc.date.available2021-04-06T06:11:30Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30750-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10589-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑξιολόγηση PISAel
dc.subjectΚατανόηση κειμένουel
dc.subjectΕυ ζηνel
dc.subjectΣχολικό κλίμαel
dc.subjectPISAen
dc.subjectReadingen
dc.subjectWell-beingen
dc.subjectSchool climateen
dc.titleΟι μαθητές μιλούν για το σχολείοel
dc.titleStudents discuss schoolen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleαναλύοντας τα δεδομένα της έρευνας PISA 2018el
heal.secondaryTitleanalyzing the PISA 2018 dataen
heal.classificationΑξιολόγηση PISA-
heal.dateAvailable2021-04-06T06:12:30Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 148-154el
heal.abstractΗ αντικειμενική απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων από τους μαθητές, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την εκτίμηση του μεγέθους της αποτελεσματικότητας και της επίδρασης ενός σχολείου ή εκπαιδευτικού συστήματος στο ακαδημαϊκό προφίλ των μαθητών και μελετάται επί δεκαετίες. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια αντικείμενο έντονου ερευνητικού ενδιαφέροντος αποτελεί το ευ ζην των μαθητών στο πλαίσιο του σχολικού περιβάλλοντος. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο αρχικά, να παρουσιάσει και να συγκρίνει τα αποτελέσματα δέκα χωρών μελών του ΟΟΣΑ, που συμμετείχαν στην αξιολόγηση PISA 2018 με κεντρικό θέμα την Κατανόηση Κειμένου, με έμφαση στα αποτελέσματα της Ελλάδας. Εν συνεχεία, παρουσιάζεται μόνο για το δείγμα των Ελλήνων μαθητών, το πώς και από ποιούς παράγοντες επηρεάζεται η επίδοσή τους, καθώς, επίσης και πώς αλληλεπιδρούν οι παράγοντες του ευ ζην των μαθητών με τους σχολικούς παράγοντες. Τα εργαλεία της έρευνας ήταν τα φύλλα αξιολόγησης στα οποία απαντούν οι μαθητές, με θέμα την Κατανόηση Κειμένου. Στην έρευνα χρησιμοποιούνται τα δεδομένα από δέκα χώρες: Ελλάδα, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Νορβηγία και Πορτογαλία. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η Ελλάδα εμφανίζει αρκετές ομοιότητες με τις υπόλοιπες χώρες όσον αφορά την ψυχολογική λειτουργία των μαθητών και την ανθεκτικότητά τους. Οι μεγαλύτερες διαφορές εντοπίστηκαν στους σχολικούς παράγοντες και συγκεκριμένα, στο κλίμα πειθαρχίας και την υποστήριξη από τον εκπαιδευτικό, με την Ελλάδα να υστερεί σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες. Επιπλέον, φάνηκε ότι οι μεταβλητές της ψυχολογικής και κοινωνικής διάστασης περιγράφουν το ευ ζην στο σχολικό πλαίσιο, με την ανθεκτικότητα, τον φόβο αποτυχίας και την αίσθηση του ανήκειν των μαθητών στο σχολείο, να παίζουν κεντρικούς ρόλους. Αν και η επίδραση των σχολικών παραγόντων στο ευ ζην των μαθητών είναι χαμηλή, ο ενθουσιασμός και η υποστήριξη του εκπαιδευτικού προωθούν ένα θετικό σχολικό κλίμα, το οποίο με τη σειρά του μειώνει τον σχολικό εκφοβισμό.el
heal.abstractThe objective acquisition of students’ knowledge and skills is an important factor in assessing the magnitude of the effectiveness and impact of a school or educational system on students’ academic profile and has been studied for decades. However, in recent years, the well-being of students in the school environment has been of intense research. The aim of this study is to initially present and compare the results of ten OECD member states which participated in the PISA 2018 evaluation with Reading as the main subject emphasizing on the Greek results. Furthermore, solely regarding the sample of Greek students, the study presents the factors that affect students’ performance, as well as in which way the students’ well-being factors, interact with school factors. The research tools utilized were the questionnaires that the students completed regarding Reading. The study draws data from ten member states: Greece, Belgium, Estonia, France, Germany, Ireland, Italy, Norway, Spain and Portugal. The results of the research showed that Greece shares several similarities with the other countries in terms of students’ psychological function and resilience. Major differences were observed regarding school factors and particularly, in the disciplinary climate and teacher’s support, with Greece falling short on those factors compared to other countries. In addition, the well-being’s psychological and social aspect variables appeared to better outline well-being in the school context, with students’ resilience, fear of failure and sense of belonging at school playing pivotal roles. Although, the school factors’ impact on students’ well-being is observed to be of minor value, the teacher’s enthusiasm and support promote a positive school climate which in turn reduces school bullying.en
heal.advisorNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΓκόγκας, Θεμιστοκλήςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages154 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΛΕΜΟΝΑ ΕΛΕΝΗ 2020.pdf4.21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons