Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30749
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαδημητρίου, Νικολέταel
dc.date.accessioned2021-04-06T05:56:06Z-
dc.date.available2021-04-06T05:56:06Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30749-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10588-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕνσυναίσθησηel
dc.subjectΨυχοεκπαιδευτικά προγράμματαel
dc.subjectΜετα-ανάλυσηel
dc.subjectΣυστηματική ανασκόπησηel
dc.subjectEmpathyen
dc.subjectPsychoeducational programsen
dc.subjectMetanalysisen
dc.subjectSystematic literature reviewen
dc.titleΣυστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση σε ψυχοεκπαιδευτικά προγράμματα παρέμβασης για την ενσυναίσθησηel
dc.titleSystematic review and meta-analysis in psycho-educational intervention programs for empathyen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕνσυναίσθηση-
heal.dateAvailable2021-04-06T05:57:06Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 76-83el
heal.abstractΗ ενσυναίσθηση θεωρείται ως προπομπός της ανάπτυξης κοινωνικής συμπεριφοράς. Αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την εγκαθίδρυση υγιών σχέσεων με τους άλλους και ακρογωνιαίο λίθο στην απόκτηση αποτελεσματικών διαπροσωπικών δεξιοτήτων. Δεν αποτελεί έκπληξη, ότι πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί για τη βελτίωση της ενσυναίσθησης, της ικανότητας δηλαδή να αντιλαμβάνεται κανείς τον εσωτερικό κόσμο του άλλου σαν να ήταν δικός του. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η αξιολόγηση των δεδομένων ενός πλήθους μελετών σχετικά με την αποτελεσματικότητα ψυχοεκπαιδευτικών προγραμμάτων παρέμβασης στην ενίσχυση και βελτίωση της ενσυναίσθησης σε άτομα που δεν είχαν λάβει προηγούμενη εκπαίδευση στη συγκεκριμένη δεξιότητα. Πιο συγκεκριμένα το ερευνητικό ερώτημα ήταν: «Προσδιορισμός του βαθμού επίδρασης (effect size) των ψυχοεκπαιδευτικών παρεμβάσεων στην ενσυναίσθηση σε μη εκπαιδευμένες ομάδες πληθυσμού (παιδιά, έφηβοι κ.λπ.)». Για τη διερεύνηση του ερωτήματος χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της συστηματικής ανασκόπησης και μετα-ανάλυσης. Η συστηματική ανασκόπηση έγινε στις βιβλιογραφικές βάσεις δεδομένων Google Scholar, Scopus και Medline με τη χρήση συγκεκριμένων λέξεων και φράσεων. Προέκυψαν περισσότερες από 800 αναφορές. Στη μετα-ανάλυση συμπεριελήφθησαν 20 μελέτες, σύμφωνες με τα κριτήρια αποκλεισμού και συμπερίληψης που είχαν προαποφασιστεί, με σύνολο συμμετεχόντων 2065 άτομα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 30% του συνόλου των μελετών (6 άρθρα-μελέτες) είχαν στατιστικά σημαντικό βαθμό επίδρασης στην ενσυναίσθηση έναντι του 70% (14 άρθρα μελέτες). Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι ο τρόπος που η ενσυναίσθηση μετράται αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα στην αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα αυτά είχαν ως απότοκο τη συζήτηση αναφορικά με τα εργαλεία μέτρησης της ενσυναίσθησης, των επιπέδων και μοντέλων της αλλά και το περιεχόμενο και τη σχεδίαση προγραμμάτων ψυχοεκπαίδευσης. Τέλος, διατυπώνονται προτάσεις για μελλοντικές έρευνες στον συγκεκριμένο ερευνητικό τομέα.el
heal.abstractEmpathy is seen as a precursor to the development of prosocial behavior. It is an important factor in establishing healthy relationships with others and a cornerstone in the acquisition of effective interpersonal skills. It is no surprise that many psychoeducational programs have been designed and implemented to improve empathy, the ability to perceive each other's inner world as their own. The purpose of this study is to evaluate the data of a number of studies on the effectiveness of educational intervention programs in enhancing and improving empathy skill in people who had not received prior training. More specifically, the research question was: 'Determination of the effect size of psychoeducational interventions on empathy in untrained population groups (children, adolescents, etc.)'. The systematic review and meta-analysis method were used to investigate this query. The systematic review was carried out on the Google Scholar, Scopus and Medline bibliographical databases using specific words and phrases. More than 900 reports emerged. The meta-analysis included 20 studies, in line with the pre-determined exclusion and inclusion criteria, with a total of 2065 participants. The results showed that 30% of all studies (6 study articles) had a statistically significant effect on empathy compared to 70% (14 article studies). It is also worth noting that the way empathy is measured is a very important factor in the effectiveness of education programs. These results lead in a discussion on the tools for measuring empathy, its levels and models, as well as the content and design of psychoeducation programs. Finally, proposals are made for future research in this field of research.en
heal.advisorNameΜαυρίδης, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΜαυρίδης, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages83 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ 2020.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons