Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30705
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαψάλη, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2021-03-26T11:38:38Z-
dc.date.available2021-03-26T11:38:38Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30705-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10547-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΘεωρία του Νου(ΘτΝ)el
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.subjectΣυστοιχίαel
dc.subjectΚλίμακαel
dc.subjectTheory of Mind (ToM)en
dc.subjectAssessmenten
dc.subjectBatteryen
dc.subjectScaleen
dc.titleΑξιολόγηση δεξιοτήτων Θεωρίας του Νου Α΄ και Β΄ τάξης σε παιδιά ηλικίας 3 έως 7 ετώνel
dc.titleΑssessment of first and second order Theory of Mind abilities in children aged 3 to 7 yearsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΦιλοσοφία του νου-
heal.dateAvailable2021-03-26T11:39:38Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 50-57el
heal.abstractΗ παρούσα μελέτη εστίασε στην αξιολόγηση των δεξιοτήτων της Θεωρίας του Νου (ΘτΝ) σε παιδιά ηλικίας 3 έως 7 ετών. Βασικό στόχο, αποτέλεσε η δημιουργία μίας συστοιχίας έργων, βάσει της οποίας θα συνεξετάζονται οι ικανότητες απόδοσης νοητικών καταστάσεων α΄ και β΄ τάξης. Ταυτόχρονα, διερευνήθηκε η ιεραρχική διάταξη των επιμέρους έργων ως συνάρτηση του βαθμού δυσκολίας και ανταπόκρισης των συμμετεχόντων σε αυτά. Για τη σύσταση του νέου εργαλείου, χρησιμοποιήθηκαν τέσσερις ευρέως διαδεδομένες, στην εξέταση της ΘτΝ, δοκιμασίες ψευδούς πεποίθησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι δεξιότητες της ΘτΝ βελτιώνονται σημαντικά με την αύξηση της ηλικίας, ενώ δεν παρατηρήθηκαν διαφορές σε σχέση με το φύλο των συμμετεχόντων. Οι αναλύσεις των Guttman και Rasch που διενεργήθηκαν, κατέδειξαν ότι τα επιμέρους έργα της συστοιχίας μπορούν να διαταχθούν ιεραρχικά, συνιστώντας μία τετραβάθμια κλίμακα βάσει της οποίας μπορεί να εξετασθεί συνολικά η ικανότητα απόδοσης ψευδών πεποιθήσεων α΄ και β΄ τάξης. Οι διαφοροποιήσεις μεταξύ των επιδόσεων των επιμέρους έργων που χρησιμοποιήθηκαν καθώς και η ταξινόμησή τους, συζητούνται, θέτοντας προβληματισμούς, σχετικά με την ευρύτερη εξέλιξη της ΘτΝ στην παιδική ηλικία.el
heal.abstractThe present study focused on the assessment of the Theory of Mind abilities (ToM), in children aged 3 to 7 years. The main aim, was the development of a task battery, on the basis of which, first order and second order mental state understanding can be examined. Alongside the above purpose, the overall battery scalability was investigated, based on the degree of difficulty and the participants’ responses on the tasks. The battery consisted of four, widely and most commonly used in ToM research, false belief tasks. The results showed that ToM abilities improve significantly with the age but no gender differences were observed. Guttman and Rasch measurement model analyses showed a significant task sequence, developing a four item scale by which first and second order false belief abilities can be assessed. The different performances among tasks and the order of tasks difficulty are discussed, raising concerns for the general progression of children’s ToM.en
heal.advisorNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπονώτη, Φωτεινήel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages57 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΑΨΑΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ 2020.pdf739.95 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons