Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30697
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣιώζου, Σεβαστήel
dc.date.accessioned2021-03-26T08:32:46Z-
dc.date.available2021-03-26T08:32:46Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30697-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10539-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑναβλητικότητα σπουδώνel
dc.subjectΠροσωπικότηταel
dc.subjectΑυτοεκτίμησηel
dc.subjectΑυτοαποτελεσματικότηταel
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectAcademic Procrastinationen
dc.subjectPersonalityen
dc.subjectSelf-esteemen
dc.subjectSelf-Efficacyen
dc.subjectEmotional intelligenceen
dc.titleΑκαδημαϊκή αναβλητικότητα σε φοιτητικό πληθυσμόel
dc.titleAcademic procrastination among undergraduate populationen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleο ρόλος της αυτοεκτίμησης, της αυτοαποτελεσματικότητας και της συναισθηματικής νοημοσύνηςel
heal.secondaryTitlethe role of self-esteem, self-efficacy and emotional intelligenceel
heal.classificationΑυτοεκτίμηση-
heal.dateAvailable2021-03-26T08:33:46Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 76-93el
heal.abstractΟ σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξεταστεί αν υπάρχει σχέση μεταξύ της αναβλητικότητας σπουδών σε φοιτητικό πληθυσμό και της αυτοαποτελεσματικότητας, της αυτοεκτίμησης, της συναισθηματικής νοημοσύνης και αν κάποιος από τους παραπάνω παράγοντες προβλέπει την ακαδημαϊκή αναβλητικότητα. Στην έρευνα συμμετείχαν 303 φοιτητές του Παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων, την ελληνική εκδοχή της Κλίμακας Αξιολόγησης της Αναβλητικότητας για Φοιτητές (Solomon & Rothblum, 1984, προσαρμογή Χατζηδήμου, 1994), την Κλίμακα Μέτρησης της Γενικού Τύπου Αυτοαποτελεσματικότητας (Schwarzer & Jerusalem, 1995, προσαρμογή Glynou, Schwarzer, & Jerusalem, 1994), την Κλίμακα Αξιολόγησης της Αυτοεκτίμησης (Rosenberg, 1965, προσαρμογή Τσαγκαράκης, Καφέτσιος, & Σταλίκας, 2012) και τη σύντομη εκδοχή του Ερωτηματολογίου Συναισθηματικής Νοημοσύνης ως Χαρακτηριστικό Γνώρισμα της Προσωπικότητας, TEIQue-sf (Petrides & Furnham, 2006). Τα αποτελέσματα, όπως αναμενόταν, έδειξαν στατιστικώς σημαντική αρνητική συσχέτιση της ακαδημαϊκής αναβλητικότητας με την αυτοεκτίμηση, την αυτοαποτελεσματικότητα και τη συναισθηματική νοημοσύνη. Επίσης, η συναισθηματική νοημοσύνη αναδείχτηκε προβλεπτικός παράγοντας της ακαδημαϊκής αναβλητικότητας. Επιπλέον, από τους παράγοντες της συναισθηματικής νοημοσύνης βρέθηκε ότι η κοινωνικότητα αποτελεί προβλεπτικό παράγοντα της ακαδημαϊκής αναβλητικότητας. Τα αποτελέσματα έδειξαν επίσης ότι το 46,9% ήταν αναβλητικοί ως προς τις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις. Δεν βρέθηκαν σημαντικές διαφορές στους Μ.Ο. μεταξύ αντρών και γυναικών, ούτε βρέθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των ηλικιακών ομάδων παρά μόνο μία μικρή αύξηση της τάσης των φοιτητών να αναβάλλουν κατά το 21ο και 22ο έτος της ηλικίας. Τα αποτελέσματα μπορούν να αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη προγραμμάτων εκπαιδευτικής παρέμβασης για τον φοιτητικό πληθυσμό.el
heal.abstractThe present study aimed to examine whether there is any correlation between academic procrastination and self-efficacy, self-esteem and emotional intelligence among the undergraduate population. Moreover, it was examined whether any of the above factors predict academic procrastination. In the research got involved 303 Greek undergraduate students of the Pedagogical Department of Primary Education of the university of Ioannina, who completed a set of demographical characteristics, the Greek version of the Procrastination Assessment Scale-Students (PASS, Solomon & Rothblum, 1984, adapted by Chatzidimou, 1994), the General Self-Efficacy Scale (Schwarzer & Jerusalem, 1995, adapted by Glynou, Schwarzer, & Jerusalem, 1994), the Self-Esteem Scale (Rosenberg, 1965, adapted by Tsagarakis, Kafetsios, & Stalikas, 2012) and the short form of the Trait Emotional Intelligence Questionnaire (Petrides & Furnham, 2006). The results, as it was expected, showed a statistically significant negative correlation of academic procrastination with self-esteem, self-efficacy and emotional intelligence. Emotional intelligence has also been shown to be a predictor of academic procrastination. In addition, from the emotional intelligence factors, sociability has been shown to predict academic procrastination. The according results showed also that 46.9% of the participants were procrastinating in terms of their academic tasks. Neither significant differences were found in the means between men and women, nor was there a statistically significant difference among the age groups, except from a small increase in the tendency of students to procrastinate between the 21st and 22nd year of age. The results can be used to develop educational intervention programs for undergraduate population.en
heal.advisorNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages110 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΙΩΖΟΥ ΣΕΒΑΣΤΗ 2020.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons